در کمتر از ۱۰۰ روزی که به انتخابات آمریکا مانده(در صورتی که به تعویق نیوفته)

آقای راسل با آنتونی بلینکن مشاور ارشد سیاسی آقای بایدن صحبت کرده و ازش در مورد رئوس برنامه های ایشون پرسیده…نکات قابل تاملی داره!

ایشون معتقده(بلینکن) که ما با بایدن وارد عصر کلاسیک تفکر دموکرات ها میشیم…خوش بینی توام با پیگیری. جالبه بدونید که بدبین ها هیچ گاه در فضای داخلی منجر به ابتکار و گشایش های بزرگ اقتصادی نشدن اما در دوره خوشبین ها گاها فضای کسب و کارهای آمریکایی عوض شده در فضای بین المللی هم هیچگاه بدبین ها وارد جنگ نشدن این خوش بین ها بودن که معمر قذافی رو سرنگون کردن، در حقیقت خوش بین ها هستند که با ایجاد اتحاد بین شرکای بین المللی و متوجه کردن اونها به ارزش های آمریکایی ها در استفاده از نیروهای نظامی هم ابایی نداشتن!!

ما فکر میکنیم که میتونیم در چارچوب توافق آب و هوایی جامع پاریس دوباره گفتگوهای دوستانه امون رو با چین شروع کنیم و با قوی تر کردن اتحادمون با هند جاه طلبی های چین رو هم محدود کنیم.

ما معتقدیم که باید به برجام برگردیم تا بتونیم گفتگوهای خودمون با ایرانی ها رو ادامه بدیم.(۱)(فقط گفتگو) و البته روسیه هم معتقدم فضای تعاملی که امریکا با این کشور درجنگ سرد داشت هنوز هم موثره و میتونه این کشور رو وادار به رعایت نرم های بین المللی کنه. در مورد اسرائیل هم استراتژی دموکرات ها راه حل دو دولت رو همچنان پیگیری خواهند کرد و ضمیمه کردن کرانه باختری به اسرائیل پیچیدگی های زیادی در روابط اونها با ما ایجاد میکنه. اسرائیلی ها باید بدونن که مشکل اسرائیل با ژنرال ها حل نمیشه بلکه این دیپلمات ها هستن که باید حلش کنن.

در نهایت آقای راسل اینطور نتیجه میگیره…

این سیاست دموکرات ها چالش های زیادی در پیش رو داره..اولا باید مالیات ها رو افزایش بدن که باعث کاهش رشد اقتصادی در داخل میشه و بدلیل ضعف عملکرد داخلی باید به عملگراهای تندرو در سیاست بین المللی مثل حامیان اسرائیل آزادی عمل بیشتری بدن. بنظر باید منتظر موند و دید که آیا واقعا خوش بینی در دنیای امروز که پر از تضاد و آشفتگی است…یه استراتژی واقع بینانه است یا نه؟
محسن جلالی

#انتخابات  #آمریکا   #چین

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *