همراهی دلار نیما با افزایش نرخ بازار آزاد

🔹نوید قدوسی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گویی با دلیل رشد روزهای اخیر را اصلاح قیمتی بازار در هفته گذشته دانست و بیان کرد: در ۲ هفته اخیر قیمت بسیاری از سهم ها افت بالایی داشت و زمینه دست به دست شدن سهم ها را فراهم کرده است. از این رو سهم ها پتانسیل خوبی برای رشد به دست اوردند.

🔹قدوسی نرخ دلار را دلیل مهم دیگر رشد بازار دانست و ادامه داد: تثبیت نرخ #دلار بالای ۲۳ هزار تومان توانسته #دلار_نیمایی را نیز با خود همراه و بازار را در یک روند صعودی قرار دهد.

تاثیر خروج فولاد از بورس کالا فقط بر سهام فولادی نیست

🔹این تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص شایعه خروج محصولات فولادی از بورس کالا گفت: اثر چنین تصمیماتی تنها بر سهام فولادی بازار نیست، بلکه ضربه محکمی به بدنه بازار وارد می‌کند.

🔹وی افزود: امیدواریم که این شایعات واقعیت نداشته باشد، چرا که با اجرایی شدن این تصمیم بازار با موج منفی جدی مواجه خواهد شد.

فروشنده سهام عدالت در مرحله دوم آزادسازی بیشتر است

🔹قدوسی در خصوص تاثیر آزادسازی ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت در پایان هفته بیان کرد: با توجه به اینکه ارزش میزان سهمی که برای فروش آزاد میشوود بیشتر از مرحله اول و قیمت‌ها نیز جذابتر است، به نظر میرسد فروشنده نیز باید بیشتر از مرحله نخست آزادسازی باشد.

🔹این کارشناس ارشد بازار سرمایه اضافه کرد: با این اوصاف میتوان گفت که در شرایط امروز و با توجه به قیمت های جذاب سهام عدالت، نگرانی برای آزادسازی ۳۰ درصد دوم و افزایش فشار فروش وجود دارد. البته ورود نقدینگی میتواند تاثیر منفی این مهم را نیز خنثی کند.

رشد سهم شرکتهای حاضر در صندوق‌های ETF دولت

🔹قدوسی با اشاره به تاثیر ETFهای دولتی بیان کرد: با توجه به تجربه موفق دارایکم و رشد سهم شرکتهایی که در این صندوق حضور داشتند، با اعلام صندوق های ETF پیش رو سهم این شرکت ها با اقبال سهامداران روبه رو می‌شود، البته باید گفت که این رشد مستقل از اتفاقات داخلی شرکت بوده و به دلیل ورود نقدینگی حاصل از همین ذهنیت سهامداران تازه کار است.

اکونومیست فارسی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *