یه سری موسسات مالی هستن مثل استاندارد و مور یا مکینزی که برندهای دنیا رو ارزش گذاری میکنن و جالبه بدونید که هر سال هم این ارزش گذاری رو بروز میکنن…در آخرین گزارش منتشره از استاندارد و مور کشورهایی که بیشترین ارزش برند رو دارند رو مرتب کرده….ارزش برندهای حال حاضر آمریکا ۲۷.۷ تریلیون دلاره و بعد از اون کشور چین هست با ۱۹.۵ تریلیون دلار! در ادامه چند تا از برندهای آمریکایی و چینی رو باهم بررسی میکنیم.

برای مثال

در نظر بگیرید که ارزش بازار شرکت آمازون در حال حاضر ۱.۶۲ تریلیون دلاره، از این ارزش بازار، ۲۲۱ میلیارد دلارش تنها و تنها ارزش برند این شرکت هست و جالبه بدونید که این ارزش برند در سال ۲۰۱۹، ۳۱۵ میلیارد دلار ارزش داشته و در سال ۲۰۱۸ این برند ۲۰۲ میلیارد دلار ارزش داشته یا علی بابا ارزش برندش در سال ۲۰۲۰،‌ ۱۵۲.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۹،‌ ۱۷٪ رشد داشته.

از برند هایی که شما میشناسید و شاید براتون جالب باشه

کوکا کولا هست که در سال ۲۰۲۰ ۶۸.۶ میلیارد دلار ارزش گذاری شده ردبول، ۱۳.۲ میلیارد دلار و پپسی ۱۰.۷ میلیارد دلار. نکته جالبش اینجاست که مارکت کوکا کولا در حال حاضر ۲۰۴ میلیارد دلاره که از این مقدار، ۶۸.۶ میلیارد دلار تنها و تنها برندشه بعبارتی نزدیک ۳۴٪ ارزش بازارش فقط برندشه.

ممکنه برای خانم ها بیشتر جذاب باشه که بدونن ارزش برند های شرکت های مطرح تولید کننده لوازم آرایشی به چه ترتیبی باشه…خوب طبیعتا لورل با فاصله با ارزش ترین برنده با ۱۱.۷۵ میلیارد دلار(مارکت خودش شرکت در حال حاضر ۱۵۵ میلیارد دلاره!)

محسن جلالی

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

موسسات مالی /موسسات مالی/موسسات مالی/موسسات مالی/موسسات مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *