خوب است بدانیم که …

۱) دلار نیمایی ۲۰٫۰۷۵ – ۲۱٫۱۴۶ تومان – دلار نیما بر اساس یورو ۲۱٫۴۰۰ تومان – دلار آزاد ۲۴٫۳۴۰ تومان

۲) در بورس کالا، گالوانیزه مبارکه ۱۶٫۵۹میلیون تومان هر تن- ورق سرد ۱۴میلیون تومان – مس کاتد ۱۳۱٫۱میلیون تومان – شمش روی ۴۸٫۹میلیون تومان – شمش آلومینیوم ۴۱میلیون تومان – اسلب ۸٫۴۲میلیون تومان – معاملات شمش در بورس کالا انجام نشد و باعث شد تا قیمت ها در بازار آزاد تقویت شود چون سیگنال گرفتند که تقاضا بسیار قوی است.

۳) با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی بانک اقتصاد نوین، فروش املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالای ایران کلید خورد.

۴) پارسان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق ۱۶درصد منتشر می کند تا صرف اجرای بخشی از پروژه ۱۲۰ هزار بشکه ای میعانات گازی ستاره سبز سیراف شود.

۵) وزارت اقتصاد ۵۰۰میلیارد تومان اوراق ۱۸درصد با موعد پرداخت هر شش ماه پذیره نویسی می کند.

۶) افق در خصوص همکاری های تبلیغاتی خود با صدا و سیما شفاف سازی کرده و اثرات سود و زیانی آن را نیز افشا نموده است.

۷) کترام افزایش نرخ گرفت.

۸) دقاضی افزایش سرمایه از آورده می دهد.

۹) بپیوند، مالک نیروگاه سیکل ترکیبی قم است که این نیروگاه در سال ۱۳۷۲ ساخته شده و سهم ۱.۲ درصدی از تولید برق کشور را به خود اختصاص داده است. شرکت‌های نفت بهران، برق و انرژی صبا و تولید نیروی مرکزی صبا سهامدار شرکت هستند.

۱۰) شرکت های سرمایه گذاری استانی عدالت از کرمان، رضوی، همدان و اصفهان درج نماد شدند.

۱۱) بانک گردشگری به جای مطالبات سوخت شده توانسته ۳۰٫۱درصد شرکت پرستیژلند ایران را تملک کند که اثر سود و زیانی مهمی دارد.

۱۲) رئیس سازمان بورس، می گوید “یکی از اعضای شواری عالی بورس به عنوان نماینده ویژه انتخاب شده تا پیگیر موضوع بازگشایی نماد و رفع مشکل کنتورسازی ایران باشد تا هرچه سریعتر، نماد این شرکت در بورس بازگشایی شود.

۱۳) یک فرد مطلع می گوید “جلسه شورای بورس تصمیم مشخصی برای کنترل هیجان فروش بازار نداشت اما ۳۰ سهم بزرگ، از امروز دور جدیدی از حمایت های حقوقی را شاهد خواهند بود.”

۱۴) طرح‌های توسعه‌ای شرکت سنگ آهن گهرزمین شامل دو خط کنسانتره و یک خط گندله است. همچنین این شرکت در زمینه آهن اسفنجی نیز به دنبال اخذ مجوزهای لازم است تا بتواند پروژه آهن اسفنجی را نیز در این مجموعه راه‌اندازی کند.

۱۵) مدیر بازرگانی شرکت پلیمر آریاساسول می گوید که از محصول جدید این شرکت استقبال بسیار خوبی شده است.

۱۶) رشد اقتصادی ایران با نفت در فصل بهار امسال منفی ۳.۵ و بدون نفت نیز منفی ۱.۷ درصد بوده است.

۱۷) امروز رئیس مجلس از پروژه پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در شهرستان بهبهان بازدید می کند.

۱۸) روز گذشته ارزش معاملات ۱۰همت (هزار میلیارد تومان) و خروج پول حقیقی ۱٫۴همت بوده است. توجه حقیقی به فلزات بود و عرضه ها روی گروه بانکی.حقیقی ها فملی فخوز کاوه خریدند، حقوقی ها وگردش تجارت، اخابر، خبهمن را حمایت کردند.

۱۹) شمش فولاد در چین به ۵۱۵ دلار رسید. سنگ آهن ۱۲۴٫۶دلار هر تن.

۲۰) شاخص مدیران خرید خصوصی چین در ماه آگوست به بالاترین سطح ۹ سال اخیر یعنی ۵۳٫۱ رسید.

۲۱) در ماه جولای سال جاری میلادی چین برای دومین ماه متوالی وارد کننده خالص فولاد شد. این در حالی بود که تولید فولاد خام آن ۹ درصد رشد سالانه داشته و تقاضای فولاد ساختمانی و پروژه های زیرساختی مطلوب بود.

۲۲) قیمت اتیلن CFR جنوب شرق آسیا به ۶۹۵ دلار هر تن رسید.

۲۳) قیمت PVC در بازار جهانی گارد صعودی گرفته است.

۲۴) قیمت های PET در بورس کالا شدیدا صعودی است.

۲۵) قیمت نفتا با رشد ۷٫۲۷ دلاری به ۳۸۸٫۴۲ دلار در هر تن رسید.

۲۶) امیر صباغ می گوید “روند تضعیف دلار آمریکا همزمان با عملکرد فوق العاده PMI تولید چین که بالاترین سطح ۸ سال اخیر است، از عوامل صعود قیمت روی به اوج ۱۴ ماه اخیر است.

۲۷) امیر صباغ می گوید طبق محاسبات موجود سال آینده بر درآمد ارزی فملی ۴۰۰میلیون دلار افزوده می شود که علت آن راه اندازی بخشی از طرح های توسعه ای است.

۲۸) مهرداد کریمخانی می گوید “روز سه‌شنبه دلارآمریکا به کمترین ارزش ۲۸ ماه اخیر خود کاهش یافت که دلیل آن سیاست جدید فدرال رزرو برای افزایش نرخ تورم بود. همین امر باعث شد که اکثر سرمایه‌گذاران مبادرت به فروش دلار نمایند چرا که افزایش تورم در اقتصاد آمریکا به معنای کاهش بیش از پیش ارزش دلار خواهد بود.”

۲۹) مهرداد کریمخانی می گوید “قیمت نفت‌خام امروز با رشد مواجه شد که مهمترین دلیل آن، سقوط مستمر ارزش دلار بود چرا که باعث شد بخشی از سرمایه‌گذاران با خروج از دلار، به سمت دارایی‌های ریسکی‌تر حرکت نمایند. البته داده‌های اقتصادی از چین نیز بر رشد قیمتی دلار موثر بود.”

موفق باشید. ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

#دلار      #بازار      #شمش      #فولاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *