امروز، روز مهمی است …

به نظرم هم خریداران پشیمان می شوند، هم فروشندگان! وضعیتی برزخی و مه آلود که تا شفاف شدن فضا باید اندکی صبر کرد تا فهمید چه کسی کار درست را انجام داده است.

وقتی زد و خورد به حد اعلا می رسد، فروشندگان در قیمت های پایین تر حاضر به خرید می شوند و خریداران، اندکی بالاتر از قیمت خرید، حاضر به فروش. همین باعث می شود تا بگوییم شاهد یک بازار بی تصمیم هستیم که روند آن صعودی نیست، نزولی هم نیست.

چنین بازارهایی چون استرس بالایی به معامله گر وارد می کند باعث می شود تا سعی کند از روی معاملات بازار تصمیم به خرید و فروش بگیرد و همین باعث شکست او می شود.

در بازارهایی که روند دارند باید با مثبت شدن و تقویت بازار خرید کنید و با منفی شدن بازار خارج شوید یعنی به نوعی پشت دست بازار خرید و فروش کنید.

در بازارهای بدون روند، باید جلوتر از بازار اقدام کنید. اگر نمی توانید، پس بهتر است ترید نکنید … ولی اگر فکر می کنید استراتژی مناسب، انتخاب صحیح از سهام و قضاوت حرفه ای دارید، می توانید به معاملات خود ادامه دهید.

در بازار فعلی اگر منتظر بمانید تا روند بازار را ببینید و بعد تصمیم بگیرید، نقطه ورود و خروج نامناسبی خواهید داشت. اگر به تحلیل و استراتژی خود اعتماد دارید، باید جلوتر از بازار آن را پیاده کنید.

هر چیزی را به هر قیمتی نخرید و صرف اینکه یک سهمی اصلاح و ریزش سنگین داشته، ملاک انتخاب جهت خرید شما نباشد. یک سهمی بخرید که اگر قرار شد چند ماه با آن بمانید هم، از انتخاب خود پشیمان نباشید.

ضمنا مدل حمایتی حقوقی ها از بازار به نظرم باید اصلاح شود. چون وقتی آن ها با هیجان حمایت می کنند و سهام به مثبت می رود، مردم عادی خرید می کنند و این باعث می شود تا بهای تمام شده خرید آن ها بالا برود. بعد از چند روز اگر حقوقی همان سهم را عرضه کند، در خوشبینانه ترین حالت حقیقی ها بدون ضرر، سهم خود را می فروشند.

به نظرم اگر حقوقی می خواهد حمایت کند، سهمی را خرید کند که با تحلیل خودش می تواند آن را برای ماه ها نگه دارد و در حد و ظرفیت منطقی خرید کند، نه اینکه امروز بخرد و هفته بعد با سود بفروشد! این حمایت نیست…

ولید هلالات

فروشندگان /فروشندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *