خوب است بدانیم که ….

۱) دلار نیمایی ۲۰٫۸۰۰تومان – دلار نیما بر اساس درهم ۲۱٫۳۶۰ تومان – دلار آزاد ۲۴٫۳۰۰

۲) تضعیف دلار آزاد به علت سفر وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه به تهران است که فضای انتظاری پدید آورده است.

۳) در بورس کالا، الکین بنزن خطی ۲۱٫۱میلیون تومان – اوره پریل ۳٫۵۵ میلیون تومان – اوره گرانول ۳٫۴۸ میلیون تومان – بنزن ۸٫۴میلیون تومان – پلی پروپیلن ۲۳ – ۲۷ میلیون تومان – PVC غدیر ۱۶٫۶میلیون تومان- اسلب ۸٫۴ میلیون تومان – روغن پایه سپاهان ۱۰میلیون تومان – مس مفتول ۱۳۵میلیون تومان – شمش روی ۴۹ میلیون تومان

۴) تملت از محل سلب حق تقدم افزایش سرمایه می دهد. اولین شرکتی که در این مسیر گام برداشته است … برخی دیگر همچون وپست و وبصادر هم اعلام آمادگی کرده اند.

۵) پالایشگاه ستاره خلیج فارس، زیرمجموعه ۴۹درصد تاپیکو بدهی ارزی خود را به ريالی تبدیل کرد که اثر مثبتی دارد.

۶) همتی می گوید “معاملات حواله ارزی روز های گذشته شهریورماه درسامانه نیما، که بخشی از آن همراه با ایام تعطیلات عزاداری بود از یک میلیارد یورو فراتر رفت که مؤید افزایش عرضه ارز توسط صادر کنندگان و تعمیق تدریجی بازار ثانویه معاملات حواله ارزی است. از روز سه شنبه بانک مرکزی ازطریق بازار متشکل ارزی و صرافی های بانکی تأمین نیازهای ارزی بازار اسکناس را آغازکرده است و درروزهای آتی نیز این سیاست را با هدف ایجاد تعادل و ثبات بازارارز با قدرت پیش خواهد برد.”

۷) در خصوص ارزش بازار Tsepress میگوید ” محاسبه ارزش دلاری بازار سهام نشان می‌دهد از ۴۲۶ میلیارد دلار در ۱۹ مردادماه، اکنون با ۱۳۱ میلیارد دلار کاهش به رقمی معادل ۲۹۵ میلیارد دلار رسیده‌ایم”

۸) رئیس شورای رقابت اعلام کرد که ورود خودرو به بورس رای نیاورده و فعلا منتفی شده است.

۹) مدیرعامل فولاد مبارکه می گوید “ظرفیت فعلی تولید ذوب‌های کیفی گاززدایی‌شده ۱ میلیون تن است که با نصب ایستگاه جدید به بیش از ۲ میلیون تن خواهد رسید.”

۱۰) همتی روز گذشته یک پست در خصوص بازار سهام داشت که به دلیل سکوت وی پس از چند هفته، مورد توجه قرار گرفت. بخش اصلی صحبت های وی توجه به نهاد بازارگردان است که باید تقویت شود و رویکرد درستی است.

۱۱) ارزش لیر ترکیه در برابر دلار به رکورد جدید ۷.۴۴۹۷ واحدی سقوط کرد.

۱۲) همایون دارابی می گوید “‏اصولا مقایسه تولید ناخالص ملی و ارزش بازار سرمایه فاقد مبنای علمی است. بورس‌های کشورهای دارای منابع زیر زمینی نظیر نفت و گاز و معادن به صورت طبیعی دارایی ارزش بیشتری نسبت به تولید ناخالص ملی هستند. یک نمونه فقط ارزش شرکت آرامکو عربستان چند برابر تولید ناخالص عربستان است.”

۱۳) مدیرعامل وصندوق می گوید ” اولین پروژه اولویت دار صندوق بازنشستگی کشور، راه‌اندازی طرح فولادسازی فولاد اکسین خوزستان است”

۱۴) حسن روحانی به سرقینی در یک خط نوشت “از عزل و نصب افراد در دوره سرپرستی خودداری کنید” شایعه شده است که اقای سالاری به عنوان وزیر معرفی می شود.

۱۵) سنگ آهن ۶۲درصد چین از ۱۳۰دلار عبور کرد.

۱۶) قیمت پلی اتیلن در بازارهایی نظیر آمریکا و اروپا در حال تقویت است که بخشی ازان البته به دلیل طوفان آمریکا است.

۱۷) نزدیک شدن به انتخابات آمریکا باعث تلاطم های شدید در بازار سهام آمریکا شده است. بهبود اشتغال نیز از دلایلی است که باعث عدم تصویب بسته حمایتی می شود لذا بازار سهام آمریکا تضعیف شد.

۱۸) بهبود اشتغال آمریکا شاخص دلار را تقویت کرد ضمن اینکه گسترش کرونا در اروپا عامل تضعیف یورو در مقابل دلار شده است.

۱۹) چینی ها احتمالا میزان خرید نفت خود را ۲میلیون بشکه در روز کاهش می دهند که دلیل آن ارزان نبودن نفت نسبت به دوران کرونا است. این مساله باعث تضعیف نفت در بازار جهانی شده است.

۲۰) آمار اقتصادی چین وضعیت خوب این کشور را نشان می دهد. بازگشت به کار آمریکایی ها هم مزید بر علت شد تا کامودیتی ها تقویت شوند. مس، روی و فولاد صعودی بودند.

۲۱) کیوان جعفری می گوید “به طور معمول، تقاضای فولاد چین در سپتامبر و اکتبر با توجه به فعالیت های بالای ساخت و ساز به اوج خود می رسد.”

۲۲) دولت چین قرار است ۲۰۰ میلیارد دلار از ۱تریلیون دلار اوراق قرضه خزانه امریکا که تحت تملک دارد به فروش برساند. (تضعیف شاخص دلار)

۲۳) اتحادیه اروپا از توزیع واکسن کرونا در آبان اطمینان داد.

۲۴) آژانس اتمی می گوید “ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران افزایش یافته است. ایران در حال برداشتن گام‌های مقدماتی برای نصب سانتزیفیوژهای پیشرفته است.”

۲۵) سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید “سفر وزیر خارجه سوئیس ربطی به مسایل روابط ایران و آمریکا ندارد”

۲۶) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تماس تلفنی مایک پمپئو با ایگناتسیو کاسیس، وزیر خارجه سوئیس خبر داد.

موفق باشید. ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *