تحلیل بنیادی شرکت فولاد هرمزگان با نماد هرمز

شرکت # فولاد #هرمزگان طی بهار سال جاری هر تن اسلب خود را ۵۱میلیون ریال عرضه کرد ضمن اینکه جمعا ۳۱۹هزار تن اسلب فروخت که نسبت به ظرفیت شرکت حدود ۲۰ درصد کمتر است. طی مرداد نرخ فروش به ۷۰ میلیون ریال رسید و همکنون ۹۴ میلیون ریال است. اگر فرض کنیم که ظرفیت ۱٫۵ میلیون تنی شرکت محقق می گردد و اسلب ۹۴ میلیون ریال در ادامه سال باشد، ۴۸٫۷ هزار میلیارد ریال سود ناخالص عملیاتی محقق می شود. این شرکت ۶۲ میلیون یورو تراز ارزی مثبت دارد که آن را با #نرخ ۱۵۸ هزار ریال تسعیر کرده و همکنون يورو ۲۶۰ هزار ریال است. ازین زاویه می تواند ۱۶۰۰ ريال eps در یک فرض منطقی سود بسازد با این حال ثبات نرخ جهانی اسلب در محدوده فعلی، دلار نیمایی و مسائلی ازین دست، نهایتا بر سود خالص شرکت اثراتی خواهد داشت.

هرچند که فولاد هرمزگان در سه ماه اول ۱۶۷ ريال سود ساخت اما رشد دلار نیمایی و بهبود قیمت اسلب به همراه رشد مقدار فروش در نیمه دوم سال، شرایط را برای تحقق ۱۶۰۰ ريال eps مهیا می کند.

ولید هلالات

شرکت  فولاد هرمزگان طی بهار سال جاری هر تن اسلب خود را ۵۱میلیون ریال عرضه کرد ضمن اینکه جمعا ۳۱۹هزار تن اسلب فروخت که نسبت به ظرفیت شرکت حدود ۲۰ درصد کمتر است. طی مرداد نرخ فروش به ۷۰ میلیون ریال رسید و همکنون ۹۴ میلیون ریال است.

اگر فرض کنیم که ظرفیت ۱٫۵ میلیون تنی شرکت محقق می گردد و اسلب ۹۴ میلیون ریال در ادامه سال باشد، ۴۸٫۷ هزار میلیارد ریال سود ناخالص عملیاتی محقق می شود. این شرکت ۶۲ میلیون یورو تراز ارزی مثبت دارد که آن را با نرخ ۱۵۸ هزار ریال تسعیر کرده و همکنون يورو ۲۶۰ هزار ریال است. ازین زاویه می تواند ۱۶۰۰ ريال eps در یک فرض منطقی سود بسازد با این حال ثبات نرخ جهانی اسلب در محدوده فعلی، دلار نیمایی و مسائلی ازین دست، نهایتا بر سود خالص شرکت اثراتی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *