خوب است بدانیم که …

۱) دلار نیمایی ۲۱٫۰۶۶ – ۲۱٫۵۱۴ تومان – دلار بر اساس درهم ۲۱٫۲۹۳ تومان – دلار آزاد ۲۶۱۰۰ تومان

۲) در بورس کالا، ورق گرم فولاد مبارکه ۱۰۹ – ۱۱۵ میلیون ريال هر تن ، گالوانیزه ۱۶۶ – ۱۷۱ میلیون ريال هر تن ، شمش روی ۵۱۰ میلیون ريال ، PVC هر تن ۱۹۲ میلیون ريال ، پلی پروپیلن از ۱۹۶ میلیون ريال تا ۳۲۸ میلیون ريال!!

۳) تغییراتی در مدل عرضه ارز با کارت ملی در حال وقوع است. پس ازانکه عرضه اسکناس با کارت ملی کلا منتفی شده بود حالا، برخی منابع خبری نوشته اند که محدودیت ۲۰۰۰ یورو (۲۲۰۰ دلار) حذف شده و عرضه ارز به صورت اسکناس در صرافی ها مجددا آغاز می شود.

۴) سعید اسلامی بیدگلی می گوید “اگر می خواهید از بازار سرمایه حمایت کنید، رانت های قیمت گذاری در صنایع را حذف کنید. اگر قیمت گذاری در صنعت خودرو، فولاد، لاستیک و … اصلاح شود، سهام شرکت های صنایع در بورس نیز رونق خواهد گرفت.”

۵) جهانگیری می گوید ” طرح فروش اوراق سلف نفتی که می‌توانست تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستور کار خارج شد.” (دفتر جهانگیری صحبت های وی را تکذیب کرد)

۶) رئیس مجلس می گوید “در جلسه با مسئولات وزارت اقتصاد و بورس، جزئیات راهکارهای کارشناسی تقویت بازار سرمایه بررسی شد. تاکید کردم که رویکرد اصلی باید مدیریت و تنظیم گری حرفه ای بازار سرمایه به عنوان بهترین منبع تامین مالی تولید باشد.”

۷) مدیرعامل سیمان ساوه می گوید “طبق اعلام وعده‌ای که از سوی وزارت صمت داده شد قرار است افزایش قیمت سیمان طی دو مرحله در سال جاری افزایش یابد که در مرحله نخست آن ۲۰ درصد بر قیمت سیمان افزوده شد و در مرحله بعدی هنوز زمان باقی است و تاکنون هیچ اقدام و بررسی اعلام نشده است.”

۸) وزیر راه می گوید ” در سال جاری تحول خوبی در حوزه «نوسازی کامیون‌ها» رخ می‌دهد.”

۹) ایزدخواه خبر داد ” در طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک پیشنهاد شده است تا صنایع نظامی هم اجازه داشته باشند تا با رعایت همه قوانین و شفافیت کامل به صنعت خودرو ورود کرده و مثلا به انتقال فناروی در صنعت خودرو بپردازند.” ( و مثلا به انتقال فناوری رو خیلی عالی گفتن ایشون)

۱۰) مدیرعامل سایپا می گوید “در ۶ ماه نخست ۲۰۰هزار خودرو ساختیم”

۱۱) طغیانی، نماینده مجلس، می گوید “ایرادات شورای نگهبان بر لایحه حذف چهار صفر برطرف شد.”

۱۲) چند شرکت داروساز خود خبر از افزایش نرخ فروش داده اند. دتولید ۴۰درصد، در ۱۱ قلم دارو، دسبحان بین ۲۷ تا ۶۳ درصد در ۳ قلم دارو افزایش نرخ گرفتند.

۱۳) قیمت تخم مرغ به ۳۸هزار تومان رسیده، علت این افزایش با اهمیت، نگاه از بالا به پایین مرغ ها و عدم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

۱۴) شپنا و شتران، مجوز افزایش سرمایه گرفتند و به زودی مجمع می روند.

۱۵) غویتا وارد فاز سهام خزانه شد و در ۲۹ شهریور در خصوص آن تصمیم میگیرد.

۱۶) شستا مقدمات مجمع تقسیم سود را فراهم کرده و می گوید DPS را ۱۵ آبان پرداخت می کند.

۱۷) وبانک، ونیکی، کتوکا، اتکای … یک قدم به افزایش سرمایه نزدیک شدند.

۱۸) وغدیر ۲۵ شهریور در جلسه هیات مدیره در خصوص سهام خزانه تصمیم میگیرد.

۱۹) هلدینگ فارس می گوید ” سه الی چهار طرح پتروشیمی مهم و بزرگ امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است طی سال جاری سه شرکت دیگر هلدینگ خلیج فارس وارد بازار سرمایه شوند”

۲۰) ختراک می گوید “نرخهاي فروش محصولات ریخته چدنی فروش رفته اين شرکت به مشتری فوق الذکر از اول سال ۱۳۹۹، بطور میانگین به ميزان ۳۰ درصد افزايش مي يابد.”

۲۱) فن آوا ۱۵۰درصد افزایش سرمایه می دهد.

۲۲) وسپهر به احتمال قوی ۳۰ شهریور عرضه اولیه می شود.

۲۳) ونوین املاکی هب ارزش ۱۰۷۳ میلیارد تومان فروخت.

۲۴) فولاد مبارکه جهت حمایت از سهام خود و زیرمجموعه ها، صندوق مستقل بازارگردانی تاسیس می کند.

۲۵) عضو کمیسیون صنایع مجلس می گوید “قرار است با عرضه تمامی خودروهای صفر در بورس، جلوی فروش این خودروها توسط خودروسازان از درب های پشتی گرفته شود.”

۲۶) وزارت امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه پنج فرمان برای ممانعت از واردات محصولاتی که به گفته این وزارتخانه با کار اجباری در چین تولید شده‌ صادر کرد.

۲۷) مهرداد کریمخانی می گوید “قیمت‌های خانه‌های نوساز در چین در آگست با نرخ بیشتری نسبت به جولای رشد کرده است که نشان می‌دهد اقتصاد دوم جهان در حال بازیابی از عواقب کورونا است.”

۲۸) قیمت سنگ آهن یک بار دیگر از ۱۳۰ دلار عبور کرد. تعطیلی های چین به زودی آغاز می شود و تولیدکننده فولاد در حال انبار کردن سنگ آهن است.

۲۹) معاملات خرد ۱۱٫۳ همت – ورود پول حقیقی ۱۳۰ میلیارد تومان. ورود پول حقیقی به فلزات و شیمیایی ها. خروج پول از بانکی. حقیقی ها فملی، فولاد، وبملت خریدند. حقوقی ها از وآیند حمایت کردند.

موفق باشید. ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *