خوب است بدانیم که …

۱) دلار حواله ارزی ۲۱٫۱۸۱ – ۲۲٫۲۳۲ تومان – دلار بر اساس درهم ۲۲٫۵۹۰ تومان – دلار بازار آزاد ۲۶٫۹۵۰ تومان

۲) در بورس کالا، الکیل بنزن خطی ۲۳میلیون تومان هر تن – اوره ۳٫۹ میلیون تومان – برخی گریدهای PVC و پلی اتیلن سنگین از ۲۰میلیون تومان عبور کردند… روغن پایه ۱۱٫۴ میلیون تومان – میلگرد عمدتا ۱۰٫۴ میلیون تومان قیمت خورد ، شمش روی ۵۱ میلیون تومان ، کریستال ملامین ۱۹ میلیون تومان

۳) قیمت کامودیتی ها در جهان تقویت شد. مس ۶۸۵۰، روی ۲۵۵۰ دلار دیده شدند. یکی از علل اصلی آن تصمیم فدرال رزرو است که نرخ بهره را تا ۲۰۲۳ نزدیک به صفر نگه می دارد و تورم بالای ۲درصد! این مساله منجر به تقویت قیمت کوموها می شود.

۴) برکت، آبادا، پترول، اوراق تبعی منتشر نمودند.

۵) کسرا سهام خزانه تصویب کرد.

۶) وسپهر به زودی عرضه می شود. روز یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ می توانید ۱۱۰۰ به قیمت هر برگ ۱۰٫۱۰۰ ريال تقاضای خرید بدهید. ۲۰درصد این شرکت توسط بانک صادرات عرضه می شود.

۷) بانک صادرات با فروش وسپهر چند هزار میلیارد تومان نقدینگی به دست می آورد. مدیرعامل بانک می گوید ” این پول صد در صد صرف ثبات بازار، حمایت از سهام بنیادی و با ارزش و بازارگردانی سهام گروه مالی سپهر خواهد شد”

۸) ارزش معاملات روز چهارشنبه ۱۸همت – ورود پول ۱۷۳ میلیارد تومان – توجه به فلزات و کانی های فلزی – فولاد، فملی، وبصادر، فارس مورد توجه حقیقی ها. وپارس، وآیند، خکرمان مورد حمایت حقوقی.

۹) میزان ارز معامله شده در طی هفته گذشته در سامانه نیما ۴۴۰ میلیون دلار بوده است.

۱۰) ظرفیت روزانه انتقال گاز ایران به ۸۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است و در پنج ماه نخست ۱۲درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

۱۱) همایون دارابی می گوید “ما برای حفظ بازار و حقوق سهامداران، با هیچ کس تعارف نداریم.”

۱۲) شیمی بافت از زیرمجموعه های وپترو طی نیمه نخست سال جاری از بهبود وضعیت دریافت خوراک و رشد فروش ۷درصدی خبر داده است.

۱۳) هلدینگ فارس، زیرمجموعه خود را به بازار می آورد. پتروشیمی اروند به‌زودی روی تابلوی بورس قرار خواهد گرفت و سهام آن، عرضه اولیه خواهد شد.

۱۴) مدیرعامل ایران خودرو به مهرکام پارس “ظرف حداکثر دو ماه تمامی تشریفات را انجام و مجمع مربوط را برگزار کنید.”

۱۵) تورم انگلیس در کمترین سطح پنج سال اخیر قرار گرفت.

۱۶) پروازهای بین‌المللی در ووهان از سر گرفته شد.

۱۷) شرکت سروم هند قرار است پادتن‌های واکسن شرکت نوواکس را به صورت گسترده در خاک هند تولید کند. ۲ میلیارد واکسن!

۱۸) گزینه وزارت صمت هفته آینده به مجلس معرفی می‌شود.

۱۹) تل‌آویو به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهاد احداث خط لوله انتقال گاز و نفت به اروپا و آمریکا شمالی خواهد داد.

۲۰) وزیر انرژی روسیه گفت كه تقاضای فعلی نفت ٩٣میلیون بشكه در روز است، ٧درصد كمتر از آنچه قبل از شيوع كرونا بود. الان عرضه نفت، تقریباً ١/٥ تا ٢میلیون بشکه در روز کمتر از تقاضا است كه این امر باعث کاهش ذخاير می شود. اما سرعت بهبود تقاضا کند شده است.

۲۱) در حالی پتروشیمی ها از این پس قادر هستند ارز حاصل از صادرات خود را با نرخ آزاد به صرافی های بانکی بفروشند، که حال دستوری جدید برای فروش ارزهای آنها به شرکتهای تضامنی( صرافی های غیربانکی) هم از سوی بانک مرکزی صادر شده است، به نظر می رسد گام دوم برای حذف دلار نیمایی هم برداشته شده است.

۲۲) کاهش در ذخائر آمریکا از یک طرف و طوفان سالی از طرف دیگر، منجر به رشد قیمت نفت شد.

۲۳) چین مجددا سهمیه عمده برای واردات قراضه مس و آلومینیوم و سهمیه محدود برای واردات قراضه فولادی تصویب کرد. (تلاش چین جهت تثبیت قیمت ها)

۲۴) اوراق اخزا عمدتا در محدوده بازده معادل بانکی ۱۶ – ۱۷٫۵درصد هستند.

۲۵) دجابر اسپری بهبود عوارض کرونا ساخته که هر اسپری ۲۰۰هزار تومان است و برای یک دوره کرونا کافی است.

۲۶) شاخص سنتیمنت مصرف کننده ایالات متحده منتشره از سوی دانشگاه میشیگان در ارزیابی ماه سپتامبر بالاتر از انتظارات به عدد ۷۸.۹ رسید.

۲۷) کودلاو می گوید “رونق در مسکن وجود دارد و انتظار می رود ادامه دار باشد. همچنان معتقدم که ریکاوریV شکل اقتصاد خودپایدار است.”

۲۸) شاخص مدعیان هفتگی بیمه بیکاری ایالات متحده در ارزیابی هفته منتهی به ۱۱ سپتامبر که انتظارات برای آن حدود عدد۸۵۰K بوده به طور جزئی بدتر از انتظارات به عدد۸۶۰K رسید. دوره قبل ۸۸۴K بود.

۲۹) جمله ای مهم از ظریف در خصوص مکانیزم ماشه، نقل قولی از بولتون است که گفته بود”ماشه یک فرایند «ساده»، خودکار و یا سریع نیست. بلکه بصورت تعمدی، «پیچیده و طولانی مدت» طراحی شده است.” (این نشان میدهد که با نامه اروپا و تلاش آمریکا، شاید تکلیف این موضوع یکشنبه ساعت ۲ بامداد به وقت تهران مشخص نشود بلکه فرآیندی طولانی و حقوقی باشد)

موفق باشید. ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *