سهامداران «ذوب» بخوانند

شناسایی سود در ذوب آهن، افزایش سرمایه هم در راه است

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مهمترین خبرهای این مجموعه را تا پایان سال اعلام کرد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از خروج از زیان انباشته و اعلام سود تا پایان سال ، برنامه افزایش سرمایه و ارتقا نماد از فرابورس به بورس و تاسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی خبر داد.
انتقال نماد از فرابورس به بورس
به گزارش همفکران، منصور یزدی زاده در مورد آخرین وضعیت فروش ذوب آهن اصفهان گفت: در ۶ ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۷٫۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد فروش محقق شده و با این روند قطعا تا پایان سال جاری از زیان انباشته خارج و به سودآوری می رسد.

وی با اشاره به اینکه با خروج از زیان دهی شرایط ارتقای نماد ذوب از فرابورس به بورس طی سال آینده فراهم خواهد شد، گفت:

تحقق این رویداد ، حمایت از سهام نیز با توجه به اثر سهم بر شاخص افزایش خواهد یافت.
فروشندگان متضرر می شوند
این مقام مسئول درباره برنامه های حمایتی ذوب آهن تاکید کرد: درحال حاضر صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه با انتشار ۴۰ میلیون اوراق تبعی ذوب آهن اصفهان با قیمت اعمال ۷۳۳ تومانی ۲۴ اسفند سال جاری ، دورنمای مثبتی را به بازارسرمایه انعکاس داد.
وی فروش دارایی کمتر از ارزش ذاتی سهم را قطعا به زیان سهامداران دانست و گفت: ذوب در تدارک برنامه افزایش سرمایه است.

افزایش سرمایه در جریان است

به گفته یزدی زاده افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران در جریان و در مرحله بررسی حسابرس و بازرس قانونی است و بزودی نهایی و در کدال افشا می شود تا با دریافت مجوز سازمان بورس و برگزاری مجمع فوق العاده ، بهبود ساختار مالی شرکت و همچنین تامین سرمایه در گردش مورد نیاز جهت افزایش تولید در سال آتی فراهم شود .

تاسیس صندوق بازارگردان

وی تاسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی را از دیگر اقدامات موثر این شرکت دانست و توضیح داد: موافقت اصولی تاسیس صندوق بازارگردانی ذوب آهن از سازمان بورس دریافت شده تا برنامه تقویت منابع مالی این صندوق جهت حمایت از سهام شرکت محقق شود . همچنین مذاکراتی با سهامداران عمده شرکت شده تا با بازارگردانی سهام به ایجاد ثبات و تعادل در معاملات کمک کنند.
انتشار اوراق خزانه
یزدی زاده از احتمال ورود ذوب آهن برای خرید سهام خزانه خبر داد و افزود: پس از انجام افزایش سرمایه در خصوص ظرفیت های ناشی از سهام خزانه نیز تصمیم گیری خواهد شد. با این اوصاف تا زمانی که سرمایه گذاران ، قادر به حفظ سهام بوده و اسیر رفتار هیجان های مقطعی نشوند هیچ گونه ضرر و زیانی متوجه آنها نیست . چرا که قطعا شرایط و هیجان های فعلی نیز گذرا خواهد بود و رشد شرکت های بنیادی ادامه خواهد یافت .

همفکران

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *