مرکز آمار می گوید تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده برای احداث ساختمان مسکونی و مسکونی مختلط (مسکونی-تجاری و …) کشور در سال ۱۳۹۲ حدود ۷۶۸ هزار و ۱۴۱ واحد بوده که این تعداد با کاهش ۵۰ درصدی در سال ۱۳۹۸ به ۳۸۱ هزار و ۷۳۲ واحد رسیده است.

در بین استان‌های کشور، استان تهران رکورددار کاهش ساخت‌وساز در کشور بوده است، به‌طوری‌که تعداد واحدهای مسکونی ذکر شده در پروانه‌های ساختمانی مسکونی و مسکونی مختلط در این استان با کاهش ۷۰ درصدی از ۲۹۰ هزار و ۷۳۲ واحد در سال ۹۲ به ۸۷ هزار و ۱۶۹ واحد در سال گذشته رسیده است.

پس از تهران، دیگر استان‌های نسبتا توسعه‌یافته کشور نیز در شرایط مشابهی قرار دارند، به‌طوریکه تعداد واحدهای مسکونی ذکر شده در پروانه‌های ساختمانی استان خراسان رضوی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ با کاهش ۶۵ درصدی روبرو شده و این وضعیت در استان‌های البرز، اصفهان، یزد، قزوین و خوزستان نیز بین ۴۴ تا ۵۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مجمع فعالان اقتصادی

ساختمان مسکونی ساختمان مسکونی مرکز آمار می گوید تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده برای احداث ساختمان مسکونی و مسکونی مختلط (مسکونی-تجاری و …) کشور در سال ۱۳۹۲ حدود ۷۶۸ هزار و ۱۴۱ واحد بوده که این تعداد با کاهش ۵۰ درصدی در سال ۱۳۹۸ به ۳۸۱ هزار و ۷۳۲ واحد رسیده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *