چگونه کسب و کارها پس از کووید ۱۹ قوى تر شوند؟

در نظرسنجی که از ۶۹۹ مدیر عامل در مادهای ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۰ توسط PWC انجام شده، دیدگاه این افراد بر مدل های کسب و کار توفلیور و روندهای کلیدی ناشی از پاندمی کووید۱۹ نشان داده شده است. نتایج نظرسنجی، روش های سازگاری مدیران عامل با این پانتمی را نشان می‌دهد.

در رابطه با پرسش اولویت های مدیران عامل، نتایج کلیدی زیر استخراج شده است مدیران عامل برای فعالیت های دیجیتالی و مجازی بنگاه های خود بیشتر برنامه ریزی می کنند. آنها عملیات و فرآیندهای اصلی کسب و کار را دیجیتالی کرده و محصولات و خدمات دیجیتالی را توسعه می‌دهنده مدیران عامل برنامه ریزی می کنند تا محیط کاری منعطف تر و با محوریت نیروی کار داشته باشند. آنها سیم کارکنان دورکار یا مشروط را افزایش داده و برنامه های سلامت، ایمنی و رفاه کارکنان را افزایش می دهند.

در روزهای نخست پاندمی، بسیاری از رهبران به سرعت متوجه شدند که قابلیت های دیجیتالی شرکتشان، توانایی آنها را برای سازگاری با شرایط در حال تغییر مشخص می کند. این آگاهی، سرعت تصویب طرح های دیجیتالی سازی را، هم در میان کارکنان و هم در میان مشتریان، افزایش داده است.

براساس نظرسنجی انجام شده، ۷۸ درصد مدیران عامل انتظار دارند پس از کوروید-۱۹، دورکاری ادامه یابد و ۲۱ درصد آنها پیش بینی کردداند این تغییر موقت خواهد بود. همچنین، ۷۶ درصد مدیران عامل براین باورند که اتوماسیون پس از کوروید -۱۹ تداوم می یابد.

در میان تمامی مدیرانی که در نظرسنجی شرکت کرده اند، آنهایی که در بخش «سلامت» فعالیت دارند، بیشتر از سایرین، مدل های کسب و کار دیجیتالی را در سه اولویت نخست خود قرار داده اند. حدود ۲۴ درصد آنها این مدل کسب و کار را در اولویت نخست، ۱۲ درصد در اولویت دوم و ۱۹ درصد در اولویت سوم خود قرار داده‌اند.

درصد بالایی از مدیران عاملی که در بخش «فناوری، رسانه و ارتباطات از راه دور» مشغول اند نیز مدل کسب و کار مجازی را در اولویت قرار دادداند که به ترتیب ۲۴ درصد آنها این مدل را در اولویت نخست، ۱۲ درصد در اولویت دوم و ۹ درصد در اولویت سوم قرار داده اند.

در بیشتر مناطق، مدیران عامل انتظار دارند محیط های کاری با تراکم پایین به عنوان یک تغییر پایدار باقی بماند. سهم پاسخ دهندگانی که بر این باورند که این تغییر پس از کووید-۱۹ نیز ادامه يابد در آمریکای
لاتین بیشتر از سایر مناطق بوده است. ۶۹ درصد مدیران عامل در آمریکای لاتین، ۶۵ درصد در آفریقا و ۶۰ درصد در غرب اروپا اعتقاد دارند این تغییر پایدار خواهد ماند. این در حالی است که در آمریکای شمالی، ۴۹ درصد پاسخ دهندگان باور دارند این تغییر موقت است./اتاق بازرگانى تهران

کانال اکونومیست فارسى

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *