خوب است بدانیم که ….

۱) دلار حواله سنا ۲۲٫۰۷۸ – ۲۴٫۶۲۵ تومان، دلار بازار آزاد ۳۱٫۶۹۰ تومان

۲) در بورس کالا هر تن ABS شبصیر ۳۹۲میلیون ريال، PVC شغدیر ۲۳۲ میلیون ريال، اسلب ۱۰۲میلیون ريال. شمش فولاد کاوه ۱۰۳میلیون ريال، شمش ارفع ۱۰۷میلیون ريال، شمش فخوز ۱۰۳ میلیون ريال، شمش روی فاسمین ۵۵۸میلیون ريال، ورق گرم مبارکه ۱۲۳-۱۳۳ میلیون ريال، ورق سرد ۱۵۲میلیون ريال، مفتول مس ۱۶۱۰ میلیون ريال

۳) ارزش معاملات خرد ۱۳٫۱همت، ورود پول حقیقی ۱۵۰میلیارد تومان.

۴) توجه حقیقی به گروه نفتی و پتروشیمی. حمایت حقوقی از بانکی و فلزی. شپنا، شبندر، تاپیکو، وپاسار، شتران، پارسان مورد توجه حقیقی. وبصادر، وبملت، وتجارت، ملی، ذوب، فولاد مورد حمایت حقوقی.

۵) بترانس، غمهرا، ثامید، ثبهساز، حتاید، سیستم برای خود بازارگردان انتخاب کردند.

۶) شسنا، پرداخت، تنوین، کهمدا مجوز افزایش سرمایه دریافت کردند. فزرین هم تایید حسابرس را گرفت. کمینا پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه داد.

۷) صحرایی مدیرعامل بورس می گوید “مقرراتی تسهیل شده که نقدشوندگی را تضمین می‌کند و توسط بازارگردانی، سهام خزانه، اوراق و … انجام می‌شود. اگر این اطمینان ایجاد شود که نقدشوندگی تمام و کمال است، نگرانی مردم برطرف می‌شود. اعتماد مردم در ادبیات مالی نقدشوندگی است اما تمام افراد خود برای سهامداری تصمیم می‌گیرند. “

۸) برای تاسیس تامین سرمایه ها این امکان مهیا شد که موسسین تا ۶۰درصد سهام را در اختیار داشته باشند و ۴۰درصد پذیره نویسی باشد. تقویت و رشد صنعت تامین سرمایه، یک اتفاق مهم برای تمامیت بازارهای مالی است.

۹) بهره‌برداری از پلتفرم الکتریکال در ایران خودرو ظرف ۲۴ ماه آینده!

۱۰) دبیر انجمن صنعت سیمان می گوید ” موضوع پذیرش سیمان در بورس کالا پیش از این به دلیل مخالفت وزیر صنعت آن دوره، منتفی شده بود اما با توجه به اهمیت این موضوع مقرر شد فرآیند پذیرش سیمان در بورس کالا مجددا از اول شروع شود و در تلاش هستیم این موضوع تا پایان سال جاری نهایی و اجرایی شود.”

۱۱) تولید نفت سیزده عضو اوپک در ماه سپتامبر به ۲۴٫۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت ایران در ماه سپتامبر به ۱٫۹۶۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

۱۲) میزان تولید کنسانتره در شرکت توسعه فراگیر سناباد طی ۶ ماه نخست امسال، رشد ۲۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرد. تناژ تولید کنسانتره سنگ آهن در صنعتی و معدنی فراگیر سناباد به بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن رسید.

۱۳) واکسن شرکت جانسون&جانسون منجر به بیمار شدن یک نفر شده و پروژه متوقف گردید. این مساله روی بازارهای مالی هم اثر گذاشت.

۱۴) رهبر جمهوری خواهان سنا می گوید روی بسته ۵۰۰میلیارد دلاری نظر مثبت دارد. در حالی که ترامپ و دموکرات ها اعداد ۱۲۰۰ -۱۸۰۰ میلیارد دلار را عنوان کرده اند.

۱۵) گزارش IMF می گوید “اقتصاد امریکا در مجموع امسال ۴٫۴%- عقبگرد در تولید ناخالص ثبت میکند و انتظارات در گزارش قبلی ۵٫۳%- بود. ضمنا در سال آینده رشد +۳٫۱% خواهد داشت.

۱۶) مرحله پایانی آزمایش آنتی بادی آماده Eli lilly جهت گرفتن مجوز تولید از FDA ، متوقف شده است.

۱۷) فرانسه می گوید “حتمال وقوع برکسیت بدون توافق تجاری بسیار بالا و واقعی ست!”

۱۸) شاخص هزینه مصرف کننده ایالات متحده در ارزیابی ماهیانه سپتامبر که انتظارات برای آن عدد ۰.۲٪ بود به عدد ۰.۲٪ رسید.

۱۹) داده های تجارت خارجی چین در ماه سپتامبر نشان از جهش ۱۳٫۲% واردات و ۹٫۹% صادرات دارد که بسیار مطلوب و بالاترین رشد سال جاری استچین عموما مواد اولیه وارد میکند و این داده نشان از رشد تقاضای چین و بهبود قیمتها طی روزهای آتی خواهد بود.

۲۰) عضو بانک مرکزی اروپا می گوید “آسیب اقتصادی ناشی از موج دوم ویروس احتمالا کمتر از موج اول آن است.”

۲۱) چین به برخی تولیدکنندگان فولاد و نیروگاه های دولتی خود گفته که واردات زغال سنگ استرالیا را بلافاصله متوقف نمایند. این امر عدم اطمینان بیشتری در بازارهای لحظه ای (Spot) که پیش بینی کاهش محدودیت ها تا سال ۲۰۲۱ را داشتند، ایجاد کرده است. معدنکاران و بازرگانان آمریکایی منتظر نتایج تصمیمات چین جهت ‌واردات زغال از آمریکا هستند.

۲۲) در ماه سپتامبر ارزش دلاری واردات چین ۱۳٫۲ درصد جهش کرد. این میزان خیلی از پیش‌بینی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز بالاتر است.

۲۳) دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران می گوید “تولیدکنندگان معتقدند طبق مستنداتی که به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه داده اند باید افزایش قیمت داشته باشند.”

۲۴) صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده اقتصاد ایران طی سال جاری میلادی ۵ درصد کوچک شده، اما تولید ناخالص داخلی کشور در سال۲۰۲۱ با رشد ۳.۲ درصدی همراه شود.

موفق باشید. ۲۳ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس_کالا    #شبصیر  #فولاد  #ارزش_معاملات

دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *