خوب است بدانیم که …

۱) دلار حواله سنا ۲۶٫۶۵۱ – ۲۷٫۶۰۴ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۷٫۵۶۱ تومان، دلار بازار آزاد ۲۷٫۴۰۰ تومان

۲) در بورس کالا، اسلب ۱۰۹میلیون ريال هر تن، شمش فولاد ۹۵میلیون ريال، شمش روی ۵۹۰میلیون ريال، مفتول مس ۱۶۸۸ میلیون ريال

۳) در بازار جهانی، به دلیل توافق احتمالی بر سر بسته کمک های مالی و تزریق منابع در اقتصاد آمریکا، شاخص دلار به زیر ۹۳ سقوط کرد و در طرف مقابل کامودیتی ها تقویت شدند. مس، روی، آلومینیوم با صعود مواجه شدند.

۴) روز سه شنبه ارزش معاملات خرد ۴٫۶ همت، خروج پول حقیقی ۵۷۶میلیارد تومان، توجه حقیقی ها به تامین سرمایه، نیروگاهی و کاشی-سرامیک بود. حقوقی از فلزی، پالایشی، پتروشیمی حمایت کرد. حقیقی ها، امین، وملل، سامان،سیتا، نوری و شپدیس خریدند. حقوقی ها فخوز، وبصادر، شپنا، وغدیر، فولاد، خودرو را حمایت کردند.

۵) افزایش سرمایه ۹۷ درصدی فملی از محل سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

۶) مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰درصد فارس از محل سود انباشته و اندوخته صادر شد.

۷) گزارش توجیهی جهت افزایش سرمایه ۱۰۰درصد از انباشته آریا منتشر شد.

۸) دالبر از محل آورده نقدی ۴۰درصد افزایش سرمایه می دهد.

۹) شستا، هفته آینده جلسه ای برای بازارگردانی و تصویب آن برگزار می کند. زیرمجموعه های جدید این شرکت نیز به زودی وارد بازار می شوند.

۱۰) مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو می گوید “پروژه‌های آب شیرین خلیج‌فارس و نیروگاه خورشیدی متعلق به چادرملو بهمن‌ماه امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.”

۱۱) مدیرمالی شپنا می گوید “گزارش عملکرد ۶ ماهه شپنا امروز منتشر خواهد شد که حاوی خبرهای خوبی برای سهامداران است. در خصوص افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی، کار کارشناسی این افزایش سرمایه انجام شده و گزارش‌های آن به زودی منتشر می‌شود. “

۱۲) کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید “اخبار موثق آزادسازی منابع عظیم ارزی بلوکه شده ایران در عراق و همچنین سیر صعودی فروش نفت ایران ۲ عامل اصلی کاهش نرخ ارز خواهند بود.”
۱۳) مدیرعامل خودرو می گوید “از ابتدای سال جهش تولید تا هفته پایانی مهرماه، توانسته ایم تیراژ تولید را در گروه صنعتی ایران خودرو بیش از ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهیم. “

۱۴) گفته می شود در توافق ایران و چین، همکاری بین شرکت‌های خودروساز دو کشور به منظور انتقال فناوری و تولید مشترک جهت عرضه در بازار دو کشور و کشورهای ثالث دیده شده است.

۱۵) جو بایدن از “گشودن مسیر دیپلماتیک برای بازگشت ایران به شرط بازگشت ایران به رعایت مفاد توافق، همکاری با متحدان درباره موضوعات مختلف، مانند حقوق بشر و مبارزه با تنش‎زایی ایران در منطقه به عنوان استراتژی خود گفت”

۱۶) طی برگزاری بیست و یکمین مرحله از این حراج، بانک‌ها و سایر موسسات مالی غیربانکی هیچ سفارشی در سامانه‌های بازار بين‌بانکي و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت نکردند.

۱۷) معاون بانک مرکزی می گوید “به دنبال پروژه‌ای هستیم تا کارت بانکی فیزیکی حذف شود و بر روی موبایل قرار گیرد و دیگر نیازی به حمل آن نباشد.”

۱۸) امیر صباغ می گوید “در حالی که طی ۲ هفته اخیر قیمت شمش ثابت بوده یا کاهش یافته اما قیمت میلگرد صعودی بوده است”

۱۹) اقدام قابل دفاع وزارت صمت “اطلاعات محصولات طویل فولادی از این پس باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود. خریداران شمش جهت تولید محصول، موظف می شود که تولید، ‌فروش،‌ صادرات،‌ مصرف و ورود و خروج انبار کالاهای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.”

۲۰) به دلیل محدودیت ها در تولید، قیمت پلی پروپیلن روند صعودی در جهان گرفته است. رکورد ۸ ماهه قیمتی زده شد.

۲۱) معدن مس شیلی Candelaria متعلق به شرکت معدنی Lundin کانادا اعلام کرد که پس از رفتن و کنار کشیدن دو اتحادیه کارگری از کار، فعالیت خود را متوقف کرد. (کاهش در عرضه، تقویت قیمت)

۲۲) قیمت میلگرد و شمش در چین در پی افزایش تقاضا به دلیل بهبود تقاضای فولاد و تولید بالاتر این محصول، افزایش یافت.

۲۳) احتمال توافق جهت بسته حمایتی در آمریکا افزایش یافت. نانسی پلوسی گفت “امیدوارم تا انتهای هفته بر سر محرک اقتصادی به توافق برسیم.”

۲۴) علی جدی، نایب رییس دوم کمیسیون صنایع و معادن می گوید “طرح کمیسیون متفاوت از شیوه نرخ‌گذاری وزارت صمت است. امروز مجلس برای آن جلسه غیر علنی دارد”

۲۵) اسرائیل و امارات قرارداد لغو روادید امضا کردند.

۲۶) نظرسنجی تازه دانشگاه فلوریدا بایدن را ۴۸ به ۴۷ درصد در این ایالت برتر نشان می‎دهد.

۲۷) بیل استپین، مدیر ارشد کمپین ترامپ پیروزی در در پنسیلوانیا یا میشیگن، فتح نوادا و حفظ اوهایو را با اهمیت دانست.

۲۸) مناظره آمریکا، جمعه ۴:۳۰ صبح به وقت ایران.

موفق باشید. ۳۰ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *