دولت ترامپ، قبل از انتخابات سوم نوامبر فشار شدید خود را بر ایران افزایش داده است، تا اطمینان پیدا کند اگر جو بایدن رئیس دولت جدید شد، کاهش تحریم‌ها علیه ایران دشوارتر شود.

ایالات‌متحده وزیر نفت ایران و برخی از نهادهای مرتبط با آن را تحریم کرد. تنش‌ها چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا همچنان رو به افزایش است. بلومبرگ گزارشی درباره تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران منتشر کرده است.

طبق این گزارش، وزارت خزانه‌داری امریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای تحریم‌ها علیه بیژن نامدار زنگنه را اعلام کرد و گفت: ایران از صنعت نفت خود برای تأمین بودجه فعالیت‌های سپاه استفاده می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مسعود کرباسیان، مسعود مدنی‌پور، بهزاد محمدی، علی‌اکبر پور ابراهیم، علیرضا صدیق‌آبادی، نصرالله سردشتی، بیژن زنگنه و ویان زنگنه را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

دولت ترامپ، قبل از انتخابات سوم نوامبر فشار شدید خود را بر ایران افزایش داده است، تا اطمینان پیدا کند اگر جو بایدن رئیس دولت جدید شد، کاهش تحریم‌ها علیه ایران دشوارتر شود.

ایالات‌متحده همچنین در ماه جاری محدودیت‌های جدید گسترده‌ای را در بخش مالی ایران اعمال کرد. ۱۸ بانک ایرانی که از تحریم‌های قبلی جامانده بودند، در لیست سیاه امریکا قرار گرفتند.

زنگنه در توییتی تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا برای از بین بردن صادرات نفت ایران را شکست‌خورده معرفی کرد و گفت آنها صنعت نفت کشور ایران را با مشکل روبه‌رو نخواهند کرد. زنگنه ادامه داد که هیچ دارایی در خارج از ایران ندارد و مشخص نیست که آیا این تحریم‌ها درباره حضور او در جلسات آینده اوپک در وین تأثیر می‌گذارد یا خیر.

او نوشت: اعمال تحریم‌ها علیه من و همکارانم واکنشی منفعلانه به عدم موفقیت سیاست واشنگتن در به صفر رساندن صادرات نفت خام ایران است. دوران یک‌جانبه‌گرایی در جهان به پایان رسیده و صنعت نفت ایران با مشکل روبه‌رو نخواهد شد.

این حرکت روز دوشنبه تأثیر کمی در قیمت‌های فعلی نفت خام خواهد داشت، چراکه تحریم‌های موجود اکثر نفت خام ایران را از بازارهای جهانی دور نگه‌داشته بود. روز دوشنبه هم قیمت هر بشکه نفت برنت بیش از ۴۰ دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به اواخر تابستان حدود ۵ دلار در هر بشکه کاهش داشته است. این کاهش هم به دلیل موج دیگر همه‌گیری کرونا غرب اروپا و امریکا بوده است.

اکونومیست فارسی

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *