۱) دلار نیمایی ۲۶٫۸۱۹ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۷٫۴۱۶تومان، دلار آزاد ۲۸٫۰۵۰ تومان

۲) کارمزد کارت به کارت ، ساتنا و پایا افزایش یافت. این موضوع بر بخش غیرمشاع بانک ها تاثیر مهمی دارد.

۳) رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری می گوید “برای آنکه خودروسازان از زیان خارج شوند، نظام قیمت گذاری خودرو با تغییراتی همراه خواهد شد؛ در حال حاضر عواملی غیر از تولید کنندگان و مصرف کنندگان از رشد قیمت خودرو در بازار خودرو سود می‌برند و با تغییر فرآیند قیمت گذاری می‌توان بازار خودرو را با شرایط بهتری مدیریت کرد.”

۴) بر اساس اطلاعات سایت های معتبر، شانس ترامپ برای انتخاب مجدد تنها ۱۰درصد است. فاصله در جورجیا، فلوریدا، کارولینای شمالی و آریزونا ۰ تا ۳ درصد است. در پنسیلوانیا هم حدود ۵درصد است. فاصله ها طبق نظرسنجی تقریبا ثابت است و تغییرات جزئی داشته است. این ۵ ایالت بسیار مهم خواهند بود.

۵) سیاست جدید واردات در مقابل صادرات تا چند روز آینده ابلاغ خواهد شد. صادرکنندگانی که تعهدات ارزی دارند، می‌توانند مواد اولیه یا کالاهای ضروری اولویت بندی شده توسط وزارت صمت را وارد کرده و بدین گونه رفع تعهد ارزی کنند.

۶) در حوزه لوازم خانگی، تولید داخلی ۵۸ درصد افزایش یافته است.

۷) الکیل بنزن خطی در بورس کالا ۲۶۶میلیون ريال، اوره گرانول ۴۳میلیون ريال، پلی بوتادین رابر ۳۰۳ میلیون ريال، پلی پروپیلن ۲۷۶-۳۷۸ میلیون ريال، PVC غدیر ۲۶۹میلیون ريال، شمش بلوم ۱۰۱میلیون ريال، شمش روی ۶۶۰میلیون ريال، کریستال ملامین ۲۵۵میلیون ريال.

۸) روز چهارشنبه ارزش معاملات ۷٫۵ همت، خروج پول ۱٫۳همت. توجه حقیقی به رایانه و زراعت و همچنین نمادهای فخوز، رانفور، خودرو، غزر، پکرمان. حمایت حقوقی از شبندر، فولاد، وبملت، فملی، تاپیکو.

۹) یک فعال رسانه ای می گوید “۳۹ نفر از مدیران متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی مدیریت محکوم شدند. بعلاوه به جریمه نقدی هم محکوم شدندکه مکلفند آنرا به خزانه دولت واریز کنند.”

۱۰) مدیرعامل فملی می گوید “تولید کنسانتره مس در مهرماه با رشد ۹ درصدی به رقم ۱۰۷ هزار و ۱۹۱ تن کنسانتره مس رسید که بالاترین میزان تولید کنسانتره در هفت‌ماهه گذشته امسال بوده است”

۱۱) ذوب آهن در تلاش است تا شرکت پالایش قطران ذغالسنگ را وارد بازار کند.

۱۲) غصینو ۳۵درصد سهام شرکت کشت و صنعت ماریان را خریداری کرده است.

۱۳) شنفت برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی دارد.

۱۴) ترامپ در واکنش به گزارش GDP گفت “بزرگترین و بهترین رقم در طول تاریخ کشورمان، هرچند که جو بایدنِ خوابالو و طرح وی برای بزرگترین افزایش در مالیاتها ، تمام این برنامه رشد را میکُشد.”

۱۵) آمریکا ۵ شخص ایرانی، هندی و چینی را تحریم کرد. همچنین ۸ شرکت در ایران، چین و سنگاپور هم در رابطه به صنعت پتروشیمی تحریم شده اند.

۱۶) همتی می گوید “در پایان هفته سوم مهر ۹۹ رشد پایه پولی و نقدینگی به ترتیب به ۹.۵ و ۱۸ درصد ثبت شده است”

۱۷) آلمان شاهد تعطیلی مراکز اجتماعی و رستورانها و سایر مراکز عمومی به مدت ۴ هفته به منظور کنترل اپیدمی کرونا خواهد بود. فرانسه نیز تعطیلی هایی را در نظر گرفته است. شرایط در سایر کشورهای اروپایی نیز مشابه است.

۱۸) با توجه به احتمال برد بایدن در انتخابات و سیاست قرنطینه و تعطیلی ها گسترده، شاهد سقوط بازارهای این کشور هستیم.

۱۹) طی چند هفته اخیر سرمایه گذارات به سرمایه گذاری روی مواد غذایی علاقه مند شده اند که این می تواند یک سیگنال باشد.

۲۰) والمارت فروش اسلحه و فشنگ را متوقف کرد.

۲۱) عراق، امارات متحده عربی و کویت که سه تولیدکننده بزرگ عضو اوپک پس از عربستان سعودی هستند، ظاهرا حاضر به حمایت از طرح تمدید محدودیت عرضه در سطح فعلی ۷.۷ میلیون بشکه در روز نیستند.

۲۲) روند موجودی انبارهای بیلت تانگشان همچنان بر مدار نزول. افت اختلاف قیمت میان قیمت بیلت و میلگرد، نوردکاران را از احتمال افزایش بیشتر قیمت بیلت نگران ساخته و آنها را وادار به خرید بیشتر نموده است.

۲۳) قیمت الکترود UHP600 به ازای هر تن ۴,۱۰۰ دلار و الکترود UHP550 به ازای هر تن ۳,۴۰۰ دلار CFR اعلام شد.

۲۴) بیشتر بانک های اصلی چین در بازار داخلی جهت محدود سازی تقویت یوآن، دلار خریداری می کنند.

۲۵) مرکل می گوید “ظرفیت بخش مراقبت ویژه کشور طی چند هفته آتی تکمیل خواهد شد.”

۲۶) شاخص تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در ارزیابی فصل سوم ، که انتظارات برای آن عدد ۳۱٪ بوده است به عدد۳۳.۱٪ رسید.

۲۷) قیمت LPG آرامکو قبل از کرونا و ریزش نفت ۵۶۵دلار بود، تا ۲۳۰دلار در فروردین کاهش یافت حالا به ۳۷۵-۳۸۰ دلار رسیده است.

۲۸) مشاوران جو، نگران میزان مشارکت سیاهپوستان و لاتین تبارها در ایالت های کلیدی هستند. تحلیلگران می پرسند “آیا آن ها حماسه حضور را به نفع بایدن رقم می زنند؟”

موفق باشید. ۱۰ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس      #سهام    #دلار    #بانک

کارمزد کارت به کارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *