شستا

مدیرعامل #شستا گفت: تنها مشکل بازگشایی نماد شستا تعیین بازارگردان است و این مسئولیت به عهده سازمان تامین اجتماعی است، قرار بود سازمان تامین اجتماعی هفته پیش بازارگردان معرفی کند اما بنا به دلایلی به تعویق افتاده است.
محمد رضوانی‌فر در رابطه با بازارگردان نماد شستا گفت: سازمان تامین اجتماعی با بانک رفاه برای بازارگردانی این نماد در بازار سهام به توافق رسیده است و بعد از معرفی این بانک به عنوان بازارگردان هیچ مشکلی بر سرراه بازگشایی این نماد نخواهد بود و فردای معرفی بازارگردان بازگشایی می‌شود. (تجارت نیوز)

صعود و نزول شاخص بورس

شاخص کل بورس که صبح امروز بالای ٢٠ هزار واحد رشد کرده‌بود، دوباره نزولی شد و معاملات امروز (شنبه ١٠ آبان) بازار را با رشد ١٧ هزار و ۴۶٩ واحدی معادل ١.٣۶ درصد افزایش به پایان رساند.

شاخص به ارتفاع یک میلیون و ٣٠۵ هزار و ٨٠٠ واحد رسيد.

شاخص کل هم وزن ١.٣ درصد افزایش یافت.

ارزش کل معاملات بورس امروز به ۶ هزار و ٨۵۶ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند.

نمادهای شپنا، خگستر و سبهساز نیز پر تراکنش ترین نمادهای امروز بودند. (اکونومیست فارسی)

بازار سوم معاملات ارزی

قرار است در کنار بازار نیما و بازار آزاد اسکناس، بازار سومی برای معاملات ارزی ایجاد شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که در بازار جدید، نحوه تخصیص ارز صادرکنندگان (به‌جز شرکت‌های فولادی و پتروشیمی)، به جای سامانه نیما به وزارت صمت سپرده خواهد شد. درنتیجه به‌منظور تسریع نیازهای واحدهای تولیدی، از مکانیزم‌های تهاتری واردات در مقابل صادرات و واردات در مقابل ارز اشخاص بهره گرفته شود. کارشناسان معتقدند: این روش می‌تواند صف‌های نیما را کوتاه می‌کند؛ اما امکان این نیز وجود دارد که عدم شفافیت در معاملات ارزی تداوم یابد (دنیای‌اقتصاد )

«بایدن» صعودی شد!

 

بعد از چند روز که آرا ترامپ در نظرسنجی‌ها شیب صعودی به خود گرفته بود و در نقطه مقابل آرا جو بایدن ریزشی؛ حالا میانگین نظرسنجی‌های معتبر در آخرین روز اکتبر معکوس شد! سیر صعودی ترامپ متوقف شده و آرا بایدن با جهش به ۵۱٫۳ درصد رسیده تا اختلاف این دو رقیب بار دیگر به ۷٫۸ درصد برسد! (اخبار بورس)

«قاسم» از خرید سهام غیر بورسی خبر داد

به گزارش کدال نگر بورس ٢۴، شرکت قاسم ایران اقدام به خرید تعداد ١٨۵٠ سهم شرکت کشت و صنعت ماریان (سهامی خاص) به میزان ١٠.۵ درصد سهام کل شرکت مذکور ، مبلغ ٢٨٠ میلیارد ریال نموده است.

کاهش ۱۷ درصدی تولید روغن داخلی/ واردات ۵۴ درصد کمتر از سال گذشته

به گزارش «نود اقتصادی» براساس آخرین آماری که وزارت صمت منتشر کرده، میزان تولید داخلی روغن نباتی در کشور طی ۵ماهه امسال کاهش ۱۷/۵ درصدی داشته است
همچنین براساس آمارهای گمرک ایران میزان واردات انواع روغن در ۵ماهه سال ۹۹ در مقایسه با ۵ ماهه سال ۹۸ به لحاظ وزنی کاهش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

قابل ذکر است بنابر اظهارات مسئولان دولتی چندین میلیون تن کالاهای اساسی در گمرک ایران دپو شده که بخشی از آنها نیز مربوط به انواع روغن است.(اخبار بورس)

سقوط قیمت نفت به پایین‌ترین سطح ۵ ماهه

قیمت‌های نفت خام در پایان معاملات هفته با نگرانی از تشدید شیوع کرونا و سقوط مجدد تقاضای نفت، سقوط کرد و بدترین هفته خود از ماه آوریل را به ثبت رساند.(بورس۲۴)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *