۱) دلار حواله سنا ۲۶,۰۷۰ – ۲۷,۱۱۴ ريال – دلار بر اساس درهم ۲۷٫۲۲۲تومان، دلار آزاد ۲۸٫۰۰۰ تومان.

۲) در بورس کالا ، اسلب هرمز و فخوز ۱۰۶میلیون ريال، PVC آبادان ۲۸۶میلیون ريال، شمش ایرالکو ۵۳۰میلیون ريال، شمش فولاد ارفع ۱۰۳میلیون ريال، مس کاتد ۱۷۹۵ میلیون ريال

۳) ارزش معاملات خرد روز گذشته ۶همت بود. خروج پول ۹۳۲میلیارد تومان ثبت شد. حقیقی ها به گروه زراعت، هتل و رستوران، قند و شکر توجه کردند خصوصا نمادهای لپارس، گکوثر، قزوین، کساوه، زبینا، زشگزا. در طرف دیگر حقوقی ها از گروه های بزرگی همچون فلزات، نفت و خودرو به همراه پتروشیمی حمایت کردند.

۴) برای ورق فولادی، مبنای بورس کالا قیمت جهانی و دلار نیمایی تعیین شد البته با امکان رقابت قیمتی و بدون سقف قیمت.

۵) مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، صادرات رب گوجه فرنگی تا پایان ماه جاری را بلامانع اعلام کرد.

۶) قیمت پایه محصولات پتروشیمی بر اساس دلار ۲۵٫۳۲۲ طی هفته جاری تعیین شد.

۷) برخی از شرکت های گروه خوراکی-آشامیدنی افزایش نرخ گرفتند. غشوکو دريافت مجوز افزایش ۱۱ تا ۲۸ درصدی را اعلام کرد.

۸) کساوه از گروه کاشی و سرامیک افزایش نرخ دریافت کرد.

۹) تاپیکو اعلام کرد ک عملکرد شفن در زمینه فروش سهام تاپیکو جهت اجرای ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی بوده است. این مساله منجر به شناسایی سود ۴۸هزار میلیارد ريالی برای شفن و ۳۰۳ريالی برای تلفیق تاپیکو شده است. ضمنا خرید سهام وبملت با توجه ارزنده بودن شرکت توسط شفن انجام شده است.

۱۰) بر اساس اعلام بانک مرکزی، نقدینگی از ۲۸۹۵ هزار میلیارد تومان گذشت.

۱۱) پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت به دلیل افزایش شیوع کرونا دوشنبه ۱۲ آبان ماه با حضور وزرای بهداشت و کشور بررسی می‌شود.

۱۲) مدیرعامل سیتا از تلاش برای دریافت افزایش نرخ و عرضه سهام زیرمجموعه ها به بازار می گوید. او گفته سیمان در سال جاری فقط یکبار ۲۰درصد افزایش یافته در حالی دستمزدهای این صنعت ۳۵درصد رشد کرده است.

۱۳) در یکماه گذشته اوره فوب ایران با نرخ ۲۱۰ دلار معامله شده است.

۱۴) مهرداد کریمخانی می گوید “شاخص مدیران خرید PMI غیر تولیدی چین در ماه اکتبر به رقم ۵۶٫۲ واحد رسیده است در حالی که ماه قبل رقم ۵۵٫۹ واحد را ثبت کرده بود. این سریع‌ترین رشد بخش خدماتی اقتصاد چین از اکتبر ۲۰۱۳ است.”

۱۵) جلسه نایب رییس مجلس با مدیران بازار سرمایه و دادستان تهران روز گذشته برگزار شد. قاضی زاده در این خصوص گفت “مقرر شد رابطی میان دادستانی و سازمان بورس ایجاد شود تا با یکدیگر در ارتباط باشند؛ وضعیت عملکرد حقوقی‌های بورس در اجرای مصوبات شورای عالی بورس و اقدامات سازمان بورس و دادستانی هر دو هفته یک بار با برگزاری جلسات بررسی می‌شود.”

۱۶) عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید “اختصاص ارز ۴۲۰۰ برای واردات کالای اساسی موجب ایجاد بازار سیاه شده است. علیرغم اینکه دولت برای واردات برخی کالاها ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص می‌دهد، کالاها با نرخ ارز آزاد به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و می‌توان ادعا کرد مردم بهره‌ای از ارز تخصیص داده شده نمی‌برند و شاهد گرانی لحظه ای کالاها هستیم.”

۱۷) انلگیس می گوید “اگر نازنین به زندان بازگردد در روابط با ایران تجدید نظر می‌کنیم”

۱۸) حکومت امارات امروز توافق لغو ویزا با رژیم صهیونیستی را در نشست هیئت وزیران خود تایید کرد، این توافق در روز ۲۰ اکتبر امضا شده بود.

۱۹) امیر صباغ می گوید ” ۶۶درصد طرفداران بایدن تاکنون یا بصورت پستی و یا حضور در پای صندوق، رای داده اند. در مقابل ۶۹درصد طرفداران ترامپ در روز انتخابات رای خواهند داد”

۲۰) تقاضای جمهوریخواهان برای ابطال بیش از صدهزار رأی در دیوانعالی ایالتی تگزاس ناکام ماند. و حالا تنها قاضی فدرال می‎تواند تنها امیدشان باشد.

۲۱) جاناتان سوان، خبرنگار اکسیوس می گوید “ترامپ قصد دارد تا در همان شب سوم نوامبر، اگر در شمارش اولیه ایالتهای خاص، جلوتر باشد، به سرعت اعلام پیروزی کند و سپس برای مهار شمارش سایر رأیها و بی اعتبار کردنشان، اقدام کند.”

۲۲) از روز چهارشنبه همه اصناف گروه دو در ایران، یعنی بجز اصناف خدماتی در ۴۶ شهر قرمز تعطیل خواهند شد

۲۳) دنیای‌اقتصاد می گوید” آلارم‌های پولی در نیمه نخست سال‌جاری به صدا درآمده است. نسبت «پول به نقدینگی» در آخرین ماه تابستان از ۲۰ درصد عبور کرده است.”

۲۴) مجموع صادرات و درآمدهای نفتی عراق در ماه اکتبر ۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار بوده است.

۲۵) تونی بلینکن مشاور جو بایدن در رابطه با بازگشت به برجام گفت”ایران باید به تعهدات خود به طور کامل عمل کند و تا زمانی که به تعهدات عمل نکند تحریم‌ها ادامه خواهد داشت.اقدامات ترامپ، آمریکا را در این موضوع منزوی کرده است و نه ایران را. ما باید این مسئله را تغییر دهیم.”

موفق باشید. ۱۲ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

#فولاد    #پتروشیمی    #بانک_مرکزی    #بورس

بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *