بازارهای جهانی در معاملات امروز با شور و هیجان عجیبی روند صعودی را در پیش گرفتند در حالی که قیمت دلار و اوراق قرضه آمریکا با روند کاهشی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، افزایش ریسک سیاسی در آمریکا و شکایت دونالد ترامپ در خصوص نحوه رأی گیری در برخی ایالت ها و همچنین برتری فعلی جو بایدن در انتخابات، موجب رشد شاخص ها در وال استریت و بازارهای آسیایی شد.

سرمایه گذاران معتقدند پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ حتمی است و این بار جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده خواهند داشت و این اجازه را خواهند داشت تا سیاست های حزب دموکرات را تأیید نکرده و به این ترتیب، مالیات شرکت ها را افزایش دهند.

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۰۵ درصدی همراه شد و به قله معاملات نسبت به ماه سپتامبر ایستاد.

در سوی دیگر، شاخص نیکی ژاپن رشد ۰.۹ درصدی داشت و شانگهای چین هم ۰.۲ درصد مثبت شد.

در بازارهای اروپایی، شاخص آتی یورواستاکس ۰.۸ درصد منفی شد و شاخص آتی فوتسی لندن نیز ۰.۵ درصدکاهش یافت.

در بازار آمریکا نیز شاخص آتی اس اند پی افت ۰.۷ درصدی داشت در حالی که در روز گذشته با رشد ۱.۹ درصدی معاملات را خاتمه داده بود.

جیمز نایتلی، مدیر موسسه بین المللی آی ان جی در نیویورک در این خصوص بیان داشت: برنامه محرک مالی آمریکا و ادامه تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش بودجه کرونا با تغییر ریاست جمهوری دچار اختلال خواهد شد. اما با این حال باز هم سرمایه گذاران نسبت به بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور امیدوار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *