ظرفیت اسمی پکویر حدود ۲۸ هزار تن است اما در سال های قبلی نوسانات تولید و فروشی بین ۲۴-۲۰ هزار تن داشته است. اواخر سال ۹۸ به دلیل عدم تخصیص ارز، رقیب خارجی حذف شد و عملا شرکت توانست به اندازه ظرفیت اسمی تولید و فروش را بالا ببرد لذا در سال مالی جاری و پس ازین حدود ۲۸ هزار تن، تولید و فروش دارد. قیمت کائوچو طبیعی در مالزی، کائوچو مصنوعی در بورس کالا و دوده صنعتی، بین ۳۰ تا ۶۰ درصد طی فصل پاییز بالاتر از ۹ماه قبل ازان خواهد بود این در حالی است که نرخ محصول ۳۹ درصد رشد کرده است.

بر این اساس می توان انتظار داشت که طی پاییز، پکویر با فرض همین شرایط ۱۷۱ ریال سود بسازد و جمع سود سال جاری به ۶۱۴ ریال برسد اما این تمام آن چیزی نیست که باید در مورد پکویر بدانید. اصل جریان اینجاست که …

نرخ فروش با آزادسازی مواجه شده و برخی شرکت ها محصول خود را تا ۵۰۰ میلیون ریال هر تن نیز فروخته اند در حالی که نرخ فروش این شرکت در گزارش مهر ماه ۴۲۱ میلیون ریال بوده است.

با این اوصاف اگر فرض کنیم تمامی مواد اولیه طبق آخرین گزارش ها باقی بماند و نرخ فروش در هر تن به ۵۰۰ میلیون ریال رسیده باشد، این شرکت در هر فصل با فروش ۷هزار تن محصول، ۳۶۵ ریال سود پس از کسر مالیات می سازد به عبارتی در هر سال ۱۴۶۰ ریال Eps خواهد داشت. این به شرطی است که نرخ فروش ۵۰۰ میلیون ریال باشد و نرخ مواد اولیه نیز همچون نرخ های جاری در آبان باقی بماند که در این حالت ۳۵ درصد حاشیه سود دارد. در ۹ ماه قبلی حاشیه سود ۳۰ درصد داشته و در طول سال های قبلی نیز بالاتر از ۳۲ درصد حاشیه سود نداشته است.

کویرتایر در ۹ماه سال جاری ۴۴۳ريال سود ساخته، در مشابه سال قبل ازان تنها ۶ريال سود داشت.

حالا اگر فرض کنیم نرخ ۴۲۱میلیون ريالی هر تن تایر در مهر به ۵۰۰میلیون ريال رسیده باشد و نرخ مواد اولیه نیز در سطح آبان باقی بماند، این شرکت در هر فصل با فروش ۷هزار تن محصول ۳۶۵ريال سود می سازد به عبارتی ۱۴۶۰ريال سود در هر سال خواهد داشت.

باید منتظر گزارش ماهانه بعدی بود تا ببینیم آیا بهترین حاشیه سود برای پکویر رقم می خورد یا نه!

ولید هلالات

#پکویر  #تایر  #کویر_تایر  #فروش

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *