۱) دلار حواله سنا ۲۴٫۳۰۷ – ۲۵٫۱۸۰ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۴٫۹۲۵تومان، دلار آزاد ۲۷٫۶۵۰ تومان.

۲)ارزش معاملات ۷همت، خروج پول ۷۲۸میلیارد تومان، حقیقی ها خریدار گروه هتل و رستوران، رایانه، کاشی سرامیک. حقوقی ها حمامی فلزات، خودرو، نفت و بانک. ورود پول به نوری، زاگرس، کچاد، ونوین، ودی.

۳)وزارت امور اقتصادی و دارایی با توجه به درخواست ۲بانک و چند صندوق سرمایه گذاری ، با فروش ۱.۵ هزار میلیارد ریال اوراق اراد۴۹ با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد، ۱.۵ هزار میلیارد ریال اوراق اراد۵۳ با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد و ۴۷۲.۵ میلیارد ریال اوراق اراد۵۴ با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۴ درصد (در مجموع به ارزش ۳.۵ هزار میلیارد ریال) موافقت کرد.

۴) تامین سرمایه امید و لوتوس، تعهد پذیره نویسی اوراق مرابحه سایپا را بر عهده گرفتند.

۵) تامین سرمایه امین تعهد پذیره نویسی پتروشیمی صدف خلیج فارس را عهده دار شد.

۶) بهپاک بابت بخشی از محصولات خود افزایش نرخ دریافت کرد.

۷) ازین پس، لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن در سامانه جامع تجارت ثبت شود، رأساً توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری می شوند.

۸) زامیاد افزایش نرخ گرفت.

۹) حسابرس، افزایش سرمایه درهاور را تایید کرد.

۱۰) بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار اولویت ارزی واردات شکر برداشته شد و ارز این محصول از نرخ ۴۲۰۰ تومان، رسما به ارز نیمایی تغییر کرد.

۱۱)در بورس کالا، استایرن بوتادین رابر ۳۷۳-۳۹۲ میلیون ريال، ABS هر تن ۵۰۷میلیون ريال، PVC هر تن ۲۸۱میلیون ريال، اسلب خوزستان ۱۰۸میلیون ريال، شمش ارفع ۹۸میلیون ريال.

۱۲) بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تخصیص یافت. در جلسه مشترک دولت و مجلس برای تقویت بورس، مقرر شد از منابع سازمان بورس نیز برای بازارگردانی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود. منابع مربوطه روز گذشته به دست صندوق رسیده است.

۱۳) تفاهم شد که موضوع قانون فولاد از دستور کار خارج شود. لذا موضوع اعمال مالیات بروی صادرات فولاد نیز عملا منتفی شد.

۱۴) وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چند شخص و نهاد مرتبط با ایران وضع کرد.

۱۵) صادرات پی وی سی آمریکا به اتحادیه اروپا در لیست محصولات مشمول تعرفه واردات ۲۵ درصدی قرار گرفته است.

۱۶) ادوارد آلدن، عضو ارشد شورای روابط خارجی می گوید “هر اقدامی برای کاهش تعرفه‌های تجاری ایالات متحده با مخالفت کنگره مواجه خواهد شد”

۱۷) ناصر ریاحی با اشاره به اینکه چالش واردکنندگان دارو در زمینه تامین ارز همچنان به قوت خود باقی است، این پیشنهاد را از طرف واردکنندگان دارو مطرح کرد که به واردات دارو به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز نیمایی تخصیص داده شود.

۱۸) واکنش وزیر انرژی عربستان به احتمال ازسرگیری صادرات نفت ایران “هر وضعیتی پیش بیاید، اوپک آن را مدیریت می کند. در وضعیت مشابه قبلی درباره لیبی و ایران نیز همین کار را انجام دادیم”

۱۹) وزیر راه می گوید “قیمت مسکن در حال کاهش است اما متأسفانه چسبندگی قیمت داریم.”

۲۰) رئیس مجلس می گوید “مردم که با ترغیب دولت سرمایه خود را به بورس آوردند، باید پاسخ اعتماد خود را بگیرند “

۲۱) در بیانیه دفتر انتقالی رئیس جمهوری بایدن و هریس آمده “او (جو بایدن) آمادگی خود را برای همکاری مشترک در خصوص چالش‌های جهانی، از جمله امنیت و توسعه در آفریقا، درگیری‌ها در اوکراین و سوریه و برنامه هسته‌ای ایران اعلام می کند”

۲۲) مدیر موسسه بیماری‌های عفونی آمریکا خبر داد انتظار دارد که واکسن کرونا آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) در اختیار همگان قرار گیرد.

۲۳) الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش می گوید “روندی که در دوره ریاست‌جمهوری آمریکا در قبال چین در پیش گرفته شده است، با شدت بیشتری در دوره جانشین وی ادامه می یابد. اعتقادی به بازگشت سریع آمریکا به توافق هسته ای با ایران ندارد و این روند به طول خواهد انجامید.”

۲۴) تولید کنندگان و صادرکنندگان ورق گرم چین نرخ های پیشنهادی فروش خود را در روزهای اخیر افزایش داده اند که البته تضعیف دلار آمریکا محرک این رشد قیمتی و مزید بر علت شده است. ورق گرم از ۴۷۰دلار به ۵۰۰دلار رسید.

۲۵) مدیرعامل چادرملو می گوید “در حال حاضر کار اکتشاف تفصیلی آنومالی D19 در حال انجام است و انتظار داریم بزودی نتیجه نهایی آن اعلام شود تا بتوانیم با دریافت پروانه بهره‌برداری، عملیات باطله‌برداری را آغاز کنیم”

۲۶) از ششم نوامبر چین به‌صورت غیررسمی به واردکنندگان هشدار داده که کنسانتره مس وارداتی از استرالیا را با سخت‌گیری بیشتری در مبادی گمرکی بررسی خواهد کرد.

موفق باشید. ۲۱ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس      #سهام    #دلار    #بانک

صندوق سرمایه گذاری / صندوق سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *