۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۹۲۷ تومان، دلار بر اساس درهم تومان، دلار آزاد عدم اعلام نرخ- دلار هرات ۲۵٫۹۰۰ تومان.

۲) در بورس کالا ، اسلاک واکس سنگین شبهرن ۱۳۲میلیون ريال، PVC هر تن ۳۰۹میلیون ريال، لوب کات ۷۲-۷۴ میلیون ريال، مس کاتد ۱۷۵۷ میلیون ريال، وکیوم باتوم ۴۵-۵۱ میلیون ريال.

۳) معاون اقتصادی شپنا در خصوص خرید ۲۳ درصد سهام شصفه» گفت “پتروشیمی اصفهان یکی از صنایع پایین‌ دستی پالایشگاه اصفهان است که روزانه ۸ تا ۹ هزار بشکه پلاتفرمیت به عنوان خوراک دریافت می‌کند و سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن، انواع محصولات آروماتیک تولید می‌کند.”

۵) خروج هانوا و ال جی از مدار تولید بار دیگر به افزایش قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی کمک کرد و پیش بینی ها را درباره افت قیمت ها در ماه دسامبر بر هم زد. تاجران قیمت پی وی سی ایران را در بازارهای ترکیه در حدود ۱۵۵۰ دلار در هر تن و تحویل ترکیه گزارش می کنند.

۶) حقیقی ها خریدار نفتی ها بودند. حقوقی ها خودرویی خریدند. فملی، کاما، شپنا، شتران مورد توجه حقیقی، خودرو، ومعادن، فولاد مورد توجه حقوقی.

۷) بانک تجارت اثر برگشت ونیکی به این بانک را شفاف سازی کرد و احتمالا به زودی باز می شود.

۸) گزارش توجیهی وهور در خصوص افزایش از تجدید به کدال رسید. غچین هم پیشنهاد افزایش سرمایه را روی کدال گذاشت.

۹)بازار متشکل ارزی صاحب سایت شد. از امروز ساعت ۱۰ قیمت ها اعلام عمومی می شود و هر ۱۵ دقیقه به روز می گردد. لینک سایت (https://www.ice.ir/)4) دلار پتروشیمی ها برای این هفته ۲۶٫۱۲۷ تومان اعلام شد.

۱۰) زیرمجموعه های مبارکه و فاسمین گزارش دادند. سود محقق شده نیمه نخست آن ها نسبت به مدت مشابه رشد با اهمیتی کرده به شکلی که در سودسازی این دو نماد نقش آفرین خواهد بود.

۱۱) سپرده گذاری در اطلاعیه ای گفته ” آن دسته از سهامداران عدالتی که خواستار لغو سفارش فروش سهام خود هستند، می توانند از طریق درگاه های شرکت های کارگزاری و یا شعب بانک ها، سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کنند.”

۱۲) سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید “طرح «تولید و ساماندهی عرضه خودرو» به طور کامل در جلسه ارائه شد و پس از آن موافقین و مخالفین به بیان نقطه‌نظرات خود درخصوص طرح پرداختند و در نهایت کلیات طرح به تصویب کمیسیون رسید.”

۱۳) امیر صباغ در یادداشتی نسبت به عرضه های سازمانهای تامین اجتماعی و بازنشستگی و شرکتهای وابسته به آن در نماد ملی مس اعتراض کرد و آن را منجر به برهم خوردن تعادل بازار دانست.

۱۴) مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو می گوید “افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی کچاد در راه است. کچاد در عملکرد ۶ ماهه خود از بودجه برنامه ریزی شده سال جاری جلو افتاده است.

۱۵) فاز ۴ سیمان دورود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۱۶)ارزش معاملات روز یکشنبه ۱۵٫۴ همت بود که پس از چند هفته چنین حجم معاملاتی دیده شد. منفی و مثبت شدن های دیروز نهایتا منجر به ۳۲۱میلیارد تومان خروج پول شد.

۱۷) توييتر حساب توييتري وزير نفت ايران، زنگنه را بست.

۱۸) تولید روزانه فولاد خام چین در دهه اول نوامبر با ۱۰ هزار تن کاهش به ۲٫۱۴۶ میلیون تن رسیده است.

۱۹) بازدهی معادل بانکی اوراق اخزا که ۱ سال سررسید دارد ۱۷٫۳۳درصد است.

۲۰) ترامپ تنها ۹ روز دیگر فرصت دارد تا شکست انتخاباتی را به نفع خود تغییر دهد.

۲۱) رسانه ها از درگذشت ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه خبر دادند.

۲۲) ترامپ به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه چین است.

۲۳) پمپئو از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در هفته جاری خبر داد.

۲۴) محمد بن سلمان می گوید ” در پی سقوط قیمت نفت به ‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ریاض بیش از ۲۷ میلیارد دلار زیان متضرر می‌شود.”

۲۵) عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در مصاحبه ای گفت ” سندیکا با تداوم ارز ۴۲۰۰ موافق نیست.”

۲۶) همتی نسبت به سخنان آقای قالیباف (مجلس) واکنش نشان داد و گفت “وارد كردن بانك مركزی را به مباحث سیاسی و حاشيه‌ای توصيه نمی‌كنم و آن را به صلاح كشور نمی‌دانم.”

۲۷) بانک آینده و ایران خودرو دیزل هم بازارگردان گرفتند.

۲۸)رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک از عدم ابلاغ قیمت‌های جدید لاستیک خبر داد و گفت “شنیده‌ایم تولیدکنندگان می‌خواهند افزایش ۵۰ درصدی را اعمال کنند.”

۲۹) سخنگوی صنایع فرآورده‌های لبنی می گوید ” آن دسته از محصولات لبنی که قیمت آن‌ها توسط کارخانه‌ها بر اساس سود و زیان و هزینه‌های تولید تعیین می‌شود، شاید افزایش قیمت داشته اند.”

موفق باشید. ۲۶ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

#دلار    #نرخ_ارز     #بورس_کالا     #لاستیک     #قیمت_نفت

بورس کالا / بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *