قالیباف: شرکت‌هایی که بازارگردانی نشوند لغو پذیرش می‌شوند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه روی ۲۹۸ نماد عملیات بازارگردانی صورت می گیرد، گفت: همه ناشرین مکلف به ایجاد یا استفاده از عملیات بازار گردانی شدند و ممکن است ناشرانی که از تکالیف خود سرباز زنند، پذیرش آنها در بورس و فرابورس لغو و صلاحیت حرفه ای مدیران سلب شود.(بورس ۲۴)

افزایش سودآوری «شپنا» با توسعه زنجیره ارزش

معاون اقتصادی #شپنا در خصوص خرید ۲۳ درصد سهام «شصفها» گفت: پتروشیمی اصفهان یکی از صنایع پایین‌ دستی پالایشگاه اصفهان است که روزانه ۸ تا ۹ هزار بشکه پلاتفرمیت به عنوان خوراک دریافت می‌کند و سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن، انواع محصولات آروماتیک تولید می‌کند.
مهدی صرامی افزود: پالایشگاه اصفهان با ورود به عرصه سهام‌داری صنایع هم‌جوار از جمله پتروشیمی، به دنبال استراتژی مدیریت و توسعه زنجیره ارزش و تحقق هدف استراتژیک افزایش درآمد غیرعملیاتی است.

کچاد

مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خبر داد: افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی کچاد در راه است
عملکرد شرکت چادرملو در نیمه نخست امسال حاکی از آن است که این شرکت در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل، با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی روبه‌رو است. این شرکت از سال گذشته برنامه دومرحله‌ای افزایش سرمایه خود را کلید زده و تا سقف ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسانده است. سیدی همچنین خبر از افزایش سرمایه به رقم ۱۰۰ هزار میلیارد داد و گفت: برنامه‌های توسعه‌ای در دست مطالعه و اجرا، آینده روشنی را برای سودآوری شرکت ترسیم کرده و می‌کند. (بتا سهم)

روحانی : ناچار به تعطیلی فراگیر هستیم

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:

امروز وظیفه اصلی دولت حفظ سلامت مردم و مهار ویروس کروناست

به همین منظور و با توجه به گسترش بیماری، افزایش ابتلا و مرگ و میر و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، سیاست‌ها و محدودیت‌های جدیدی مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی این ویروس مخرب شود / سایت ریاست جمهوری

لپ تاپ و تبلت ١٠ درصد ارزان شد

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کاهش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت تبلت و لپ‌تاپ در پی کاهش اخیر نرخ ارز خبر داد و گفت که مصرف کالاهای آی‌تی به واسطه شیوع کرونا و اهمیت این قبیل کالاها در امر آموزش دانش آموزان و دانشجویان و دورکاری ۲۰۰ درصد افزایش داشته، اما سقف ثبت سفارش همچنان طبق میانگین سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ محاسبه می‌شود و بنابراین تعداد دستگاه‌های مورد نظر نسبت به تقاضا بسیار کم بود.(بورس ۲۴)

بورس هفته آینده تعطیل است؟

رییس سازمان بورس در گفتگو با همفکران در خصوص تعطیلی دو هفته ای تهران و اینکه آیا معاملات بورس هم تعطیل می شود یا خیر، پاسخ داد.
دکتر حسن قالیباف اصل با اشاره به اینکه فعلا حرفی از تعطیلی بانک ها مطرح نشده است، گفت: قرار است بانک ها با حداقل نیرو کار خود را ادامه دهند و به تبع آن بازار سرمایه نیز تعطیل نمی شود.
به گفته وی در صورتی که تعطیلی بانک ها توسط هیئت دولت به طور رسمی اعلام شود ، بورس هم تعطیل خواهد شد.همفکران

فولاد

پروژه بهینه‌سازی و تولید تختال مناسب گرید API X۶۰MS برای خطوط انتقال نفت خام‌ ترش گوره به جاسک از شرکت فولاد مبارکه اصفهان و پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی از فولاد هرمزگان به‌عنوان پروژه‌های برتر در زمینه بهره‌وری سال ۹۸ انتخاب شدند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال نفت خام ‌ترش گوره به جاسک یکی از استراتژیک‌ترین پروژه‌های کشوراست، گفت: توسعه سبد محصولات و تولید محصولات ویژه برای کاهش وابستگی به واردات و رفع نیازهای مشتریان داخلی از استراتژی‌های اصلی این شرکت در سال‌های اخیر بوده است. این در حالی است که پروژه خط انتقال نفت خام‌ ترش گوره به جاسک از استان بوشهر به استان هرمزگان به طول ۱۱۰۰ کیلومتر یکی از استراتژیک‌ترین پروژه‌های کشور است.

حمیدرضا عظیمیان افزود: در این پروژه از لوله‌هایی با گرید API X۶۰MS استفاده می‌شود که قبل از تولید آن در سال ۹۸ باید از خارج کشور تامین می‌شد که علاوه بر مصارف ارزی، با توجه به تحریم‌ها، تامین آن با چالش‌های بسیاری مواجه بود. (اخبار بورس)

تشکیل بزرگ‌ترین اتحادیه تجارت آزاد جهان بدون آمریکا

پس از حدود یک دهه مذاکره، سرانجام دیروز بزرگ‌ترین توافق تجاری جهان بین ۱۵ کشور آسیا و اقیانوسیه امضا شد. این توافق که در آخرین روز از سی‌وهفتمین نشست انجمن آسه‌آن به‌صورت مجازی و به میزبانی ویتنام نهایی شد، ۲/۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان و مجموع تولید ناخالص داخلی ۲۶/۲ تریلیون دلار را شامل می‌شود.

چنین منطقه آزاد تجاری بزرگی در شرایطی جان گرفته که آمریکا تماشاچی آن است و جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب این کشور هنوز مواضع خود را در قبال توافق‌های تجاری مشخص نکرده است. (اخبار بورس)

#بازارگردانی  #فولاد  #کچاد  #سودآوری  #شپنا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *