مهم؛ روابط عمومی سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:

بازگشایی نماد #پالایش و معامله واحدهای این صندوق، پس از هماهنگی صندوق پالایش یکم و شرکت بورس تهران و اطلاع رسانی به سهامداران، در شرایط مناسب انجام خواهد شد

🔹این سازمان توضیح داده است: بازگشایی صندوق پالایش یکم نیاز به برگزاری مجمع فوق‌العاده افزایش سرمایه شرکت‌های پالایش نفت تهران و اصفهان دارد که این امر مستلزم تخصیص سهام جایزه به صندوق فوق پس از کسب مجوزهای قانونی است.

🔹در حال حاضر حسب اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی با توجه به انتقال سهام و سهام جایزه شرکت‌های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس به صندوق مذکور و همچنین تخصیص واحدهای صندوق به سرمایه گذاران قابلیت انجام معامله برای این صندوق فراهم شده است.

ظریف:

روابط من با بایدن رابطه کاری با احترام متقابل بوده بایدن به نسبت ترامپ سابقه زیادی در حوزه سیاست خارجی دارد. بایدن حتما با ایران اختلافات اساسی خواهد داشت، اما تنش های غیر ضروری کم می‌شود.
روابط شخصی در رابطه ایران و آمریکا تاثیری ندارد. مذاکرات با آمریکا با اجازه رهبری در دولت دهم شروع شد./انتخاب

قیمت مسکن در کدام مناطق تهران کاهش یافته است؟

🔹 براساس گزارش بانک مرکزی درباره معاملات مسکن تهران در آبان ماه، منطقه ۶ با کاهش ۳ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان در هر متر مربع، رتبه اول افت قیمت مسکن در فاصله آبان نسبت به مهر امسال را داشته است و رکورد بیشترین کاهش ماهانه متوسط قیمت مسکن در سال‌های اخیر را به نام خود ثبت کرد.

🔹 همچنین در منطقه یک از قیمت هر متر مربع آپارتمان ۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان کاسته شده است. قیمت مسکن در منطقه ۲۲ هم ۸۱۷ هزار تومان در هر متر مربع کاهش یافت.

🔹 کاهش قیمت مسکن در مناطق ۴،۱۳، ۱۸،۲۰ و ۲۱ بین ۱۴۰ تا ۴۲۷ هزار تومان به ازای هر متر مربع بوده است/ مهر

اطلاعیه نظارتی بورس تهران در خصوص سفارش های کم حجم

به گزارش بورس ٢۴،بورس تهران اعلام داشت، ١ .بخش قابل توجهی از معاملات کم حجم به دلیل سفارش های خرید و فروش پرحجمی هستند که در خلال معاملات و قرارگرفتن چند خریدار در مقابل یک فروشنده یا بالعکس، خرد میشوند؛ به عبارت دیگر یک سفارش خرید یا فروش پرحجم ممکن است به تعداد زیادی معامله کم حجم ناشی از آن سفارش و چند سفارش پرحجم در طرف مقابل منجر گردد. .٢،با توجه به اقبال عمومی به بازار سرمایه، سهامداران خرد بسیاری با سبد سهام کوچک در بازار سرمایه فعالیت دارند و به تبع دارایی خود با رعایت حداقل های اعلامی، سفارش های خرید و فروش کم حجم وارد سامانه معاملات می کنند که چنین امری به شرط رعایت نصاب های اعلامی در ارسال سفارش، تخلف محسوب نمی گردد؛ ضمن اینکه سرمایه گذاران در اغلب موارد از اعداد رُند برای ورود سفارش استفاده می کنند.

گدنا

به اطلاع مي‌رساند؛ نماد معاملاتي شرکت تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدک (گدنا۱) پس از برگزاري کنفرانس اطلاع رساني در خصوص نوسان قيمت سهام، از طريق انجام حراج ناپيوسته با محدوديت دامنه نوسان قيمت و با اعمال يك مرحله پيش گشايش، امروز يک ‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۹آماده انجام معامله مي‌باشد. لازم به ذكر است پس از انجام حراج ناپيوسته و حذف سفارشات، در صورت لزوم بازگشايي مرتبه دوم اطلاع رساني مي‌شود در غير اينصورت انجام معاملات در نماد مذكور به صورت حراج پيوسته در دامنه مجاز قيمتي قبل از برگزاري حراج ناپيوسته امكان پذير است. مدير عمليات بازار فرابورس ايران

نخستین ملک وزارت دفاع در بورس کالای ایران معامله شد

🔹لحظاتی پیش نخستین ملک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح واقع در شهرستان دماوند-دشت مشاء به مساحت ٣٦٢٣ مترمربع و با قیمت پیشنهادی عرضه کننده یعنی ۱۳۰میلیارد ریال در بورس کالای ایران به فروش رفت.
_سنا

ترخیص ۴میلیون تن کالا از گمرکات از زمان ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت:
🔹با تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت و رییس‌جمهوری درباره ترخیص کالاهای اساسی، چهار میلیون تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شده است.
🔹همه صادرکنندگان دارای پروانه صادراتی (از ابتدای سال ۹۸ به بعد) با استفاده از واردات در مقابل صادرات با هماهنگی وزارت صنعت می‌توانند به ایفای تعهدات ارزی خود بپردازند.
🔹در صورت عدم تحقق ایفای تعهدات ارزی از این طریق، صادرکنندگان حداکثر چهار ماه از تاریخ صدور پروانه صادراتی فرصت دارند تا از طریق عرضه در سامانه نیما تعهدات ارزی خود را ایفا کنند. (بتا سهم)

قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

خبری از تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نیست

فریبرز کریمایی درباره انتشار برخی خبر‌ها در فضای مجازی مبنی بر تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد:

🔹در حال حاضر خبری از تغییر نرخ خوراک نیست و مبانی آن همانند گذشته است
🔹 قیمت خوراک دو مصوبه دولت را دارد که بر اساس آیین نامه اجرایی آن، یکی به مدت هفت سال و دیگری ۱۰ سال است که در حال اجرا است و هنوز سال‌های زیادی از آن باقی مانده است
🔹بعید است تغییر نرخی صورت بگیرد و مطلبی مبنی بر تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه نشنیده ام
🔹پتروشیمی یکی از صنایعی است که با نرخ فعلی ارز وضعیت خوبی دارد و صادرات نیز در حال انجام است و تغییر خاصی در وضعیت ایجاد نشده است.(بتا سهم)

نشست‌خبری مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در حال برگزاریست

افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی پتروشیمی نوری تصویب شد
افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی نوری از ۳ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته، امروز یکشنبه ۹ آذر در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت تصویب شد./همفکران

موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ویتانا

به گزارش کدال نگر بورس ٢۴، سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ١۶۶ درصدی شرکت ویتانا از محل سود انباشته، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را صادر کرد. همچنین مجمع عمومی فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ٣۵٠ میلیارد تومان به مبلغ ۵٠٠ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدّت ٢ سال به هیئت مدیره تفویض نماید تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید. (بورس۲۴)

شناسایی کرونا مثبت‌ها از طریق کارت ملی در کسری از ثانیه

سخنگوی وزارت بهداشت:
آزمایش مثبت کرونای افراد مبتلا، در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت جمع‌آوری می‌شود.
ماموران انتظامات با استفاده از اپلیکیشن ماسک، بارکد کارت ملی مراجعان را اسکن کنند و در کمتر از یک ثانیه وضعیت قرنطینه یا عدم قرنطینه فرد نمایش داده می‌شود.

ستران

توقف نماد معاملاتي شركت سيمان‌ تهران‌ #ستران با توجه به عدم رعايت ضوابط افشاي اطلاعات با اهميت حداكثر براي ۲ روز كاري ادامه مي يابد.(بتا سهم)

*این نوشتار در حال به روز رسانی است*

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *