۱) دلار حواله نیما ۲۵٫۶۶۴ – ۲۵٫۷۰۳ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۵٫۷۸۰ تومان. دلار آزاد ۲۵٫۸۵۰ تومان. دلار متشکل ۲۵٫۴۲۹ تومان.

۲) راه‌اندازی آزمایشی یک پالایشگاه بزرگ خصوصی جدید در چین مقدار فرآوری نفت خام این کشور در ماه نوامبر را با ۳٫۲ درصد افزایش نسبت به پارسال به بالاترین سطح روزانه خود رساند.

۳)روز چهارشنبه حقیقی ها ونیکی، کگل، زاگرس، کچاد، لوتوس، دانا خریدند. حقوقی ها شستا، وپارس، شبندر، وتجارت، شپنا، خساپا، فولاد، ونوین. 

۴) روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد ۱۷٫۸همت بود. متوسط ارزش معاملات روزانه هفته اخیر ۱۷٫۵همت بود و مجموعا حقوقی ها ۵٫۹همت پول به بازار تزریق کردند و سهام را در صف فروش در حقیقی ها خریدند.

۵) تعداد جان باختگان کرونا در گزارش روز جمعه ۱۷۸ نفر بوده که یکی از کمترین آمارها طی ماه های اخیر است.

۶) نمادهای سیدکو، جوین، وسینا، وسبحان، دزهراوی، مادیرا، شپنا، خاهن، وپخش، وسین … یک مرحله به افزایش سرمایه نزدیک تر شدند.

۷) وزارت صمت می گوید “با بسته پیشنهادی این وزارتخانه برای ساماندهی بازار خودرو، خودروسازی رقابتی می‌شود و خروج خودروسازان از زیان‌دهی کلید می خورد.”

۸)در بورس کالا روز چهارشنبه استایرن منومر پارس ۲۲۵میلیون ريال، اسید استیک شفن ۱۴۱میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۳۰۰میلیون ريال، اوره ۴۵٫۹میلیون ريال، PVC هر تن ۳۱۱میلیون ريال، سبد میلگرد مخلوط ۱۰۰میلیون ريال، کریستال ملامین ۲۸۶میلیون ريال.

۹) بر اساس آمارهای بانک مرکزی سپرده های بانکی از شهریور ۹۸ به شهریور ۹۹ به میزان ۳۶درصد افزایش داشته است.

۱۰) پارسیس می گوید “وغدیر در ۵۸درصد NAV معامله می شود.”

۱۱) مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به این که در طرح جهش تولید، تولید خودرو از دو هزار به ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه در روز رسیده است، گفت “قرار است که این میزان تولید، به روزانه ۳ هزار دستگاه برسد.”

۱۲) وزارت تجارت چین در آخرین گزارش خود اعلام کرده از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون، سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی در چین ۶٫۳ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده و به ۱۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

۱۳) در جلسه روز سه شنبه شوراي پول و اعتبار تملك سهام يك صندوق سرمايه گذاري در درآمد ثابت، يك صندوق بازارگرداني اختصاصي و يك شركت تامين سرمايه توسط بانكها به تصويب رسيد.

۱۴) بر اساس گزارشات مختلف صادرات نفت ایران بین ۱٫۲-۱٫۵ میلیون بشکه در روز است.

۱۵) کمپانی SMIC بزرگترین کمپانی تراشه سازی چینی به همراه ده‌ها کمپانی دیگر این کشور در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفتند.

۱۶) مهرداد کریمخانی می گوید ” گلدمن ساکس یک ماه قبل پیش‌بینی کرد که مس در سال آتی به ۹۵۰۰$ در هر تن می رسد اما جی پی مورگان معتقد است در شروع سال ۲۰۲۱، قیمت مس، روی و آلومینیوم نسبت به مقطع فعلی رشد خواهد کرد به طوری که قیمت مس در ژانویه به طور میانگین ۸۰۰۰$ خواهد شد”

۱۷) انجمن خودروسازان چین میگوید “تولید خودروی این کشور در ماه نوامبر به ۲٫۸۵ میلیون رسیده و رشد ۱۱٫۵% ماهانه و ۹٫۶% سالانه دارد.”

۱۸) شمش تانگشان ۶۰۰ دلار در هر تن با مالیات، معامله شد.

۱۹) بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز اعلام کرد واکسیناسیون گسترده و افزایش محدود تولید اوپک پلاس باعث افزایش قیمت نفت تا ۶۵ دلار در هر بشکه در ۲۰۲۱ می‌شود.

۲۰) نرخ صادراتی و قیمت داخلی پی وی سی ایالات متحده به بالاترین سطح از ژانویه سال ۲۰۰۱ رسید.

۲۱) برخی رسانه‌های عبری از وقوع آتش‌سوزی در منطقه صنعتی شهر حیفا و درون پالایشگاه آن خبر داده‌اند.

۲۲) قیمت صادراتی پلی اتیلن و پلی پروپیلن های پتروشیمی های ایرانی در بازار ترکیه گران شد.

۲۳) مهرداد کریمخانی می گوید “قیمت نفت‌کوره به بالاتر از ۱٫۴$ در هر گالن رشد کرده در حالی که در آوریل در اوج بحران کورونا فقط ۷۰ سنت قیمت داشت.”

۲۴) چین می گوید “با مذاکره مجدد بر سر برجام مخالفیم.”

۲۵) یک شرکت حمل‌و‌نقل مواد شیمیایی ویتنام به دلیل مشارکت در جابجایی فرآورده‌های نفتی از ایران تحریم شد.

۲۶) مدیرکل آژانس اتمی می گوید “برای احیای برجام در دوره بایدن توافقی جدید نیاز است. نمی‌توانم تصور کنم آمریکا به نقطه اول برجام بازگردد.”

۲۷) الشرق الاوسط می گوید “هم بایدن و هم اروپا می‌خواهند تا پیش از انتخابات ایران، مذاکره بین واشنگتن و تهران آغاز شود. اروپا به دنبال رساندن پیام‌های غیر رسمی به دو طرف از طریق کانال‌های مختلف است.”

۲۸) نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی گفت “نیازی به برجام‌پلاس نیست”

۲۹) فرانسه می گوید “ما شاهد نقض توافق برجام از سوی ایران هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است”

موفق باشید. ۲۹ آذر ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس   #دلار     #بانک    #سهام

پالایشگاه / پالایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *