تحلیل بنیادی شغدیر

نرخ PVC در بازار جهانی بین ۱۲۰۰- ۱۴۰۰ دلار در نوسان است همچنین اتیلن فاصله ۴۵۰ دلاری در قرارداد CFR دارد به عبارتی می توان گفت حدود ۶۰۰ دلار در هر تن سود PVC است. در چنین شرایطی حاشیه سود شغدیر ۵۵ درصد است در حالی که طی نیمه نخست ۴۷ درصد بوده است. در بورس کالا همکنون PVC شغدیر به ۳۱۱ میلیون ریال در هر تن رسیده و اگر همین نرخ تا پایان سال تداوم یابد، ۸۰۹۵ ریال eps هر سهم خواهد بود. در چنین حالتی سود سال آتی ۱۳۰۰۰ ریال محقق می گردد. اگر فرض کنیم که قیمت PVC به محدوده ۱۰۰۰ دلار باز گردد، آنگاه سود هر سهم شغدیر چیزی حدود ۱۰۲۰۰ ریال خواهد بود البته با فرض اینکه خوراک مصرفی نیز به یک تناسب درصدی مشابه کاهش یابد. شغدیر در مجمع ۸۰ درصد سود را تقسیم می کند.

با فاصله گرفتن PVC از خوراک مصرفی، حاشیه سود ۴۷درصدی به ۵۴درصد رسیده است.

با همین شرایط سال جاری ۸۰۹۵ ريال سود محقق می گردد.

احتمال بالا این است که شرایط فعلی در سنوات بعد هم تکرار شود در این صورت شغدیر بالع بر ۱۳۰۰۰ ريال سود دارد اما اگر نرخ PVC اصلاح کند و در حدود ۱۰۰۰دلار باشد، با یک فاصله منطقی از خوراک مصرفی، ۱۰۲۰۰ ريال eps در سال بعد خواهیم داشت لذا سود سال بعدی کف ۱۰۲۰۰ و سقف ۱۳۰۰۰ ريال فعلا دارد چون شرایط نوسانی است.

ولید هلالات

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

تحلیل بنیادی شغدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *