صندوق درآمد ثابت

۱) روند خروج پول از صندوق های درآمد ثابت ادامه دارد. روز گذشته ۱۸همت ارزش معاملات بود که نسبت به روزهای قبل، تقویت شد. خروج پول حقیقی ۳۷۶میلیارد تومان ثبت شد. ورود پول حقیقی به شیمیایی ها با خرید بوعلی، شپدیس و قرن صورت گرفت. دارو و سیمان هم در کانون توجه حقیقی بود. حقوقی ها بانک و فلزات را حمایت کردند. وملل، شستا، وتجارت، فملی، شبندر، خودرو، ونوین، شغدیر مورد حمایت حقوقی بود.

۲) در بورس کالا، الکیل بنزن خطی هر تن ۳۰۶میلیون ريال، اوره پریل ۴۷٫۷ – ۴۸٫۸ میلیون ريال، لوب کات سبک ۸۴٫۲ میلیون ريال،

۳) دلار حواله سنا ۲۵٫۳۵۸ – ۲۵٫۵۳۷ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۵٫۶۵۸ تومان، دلار متشکل ارزی ۲۵٫۳۳۴ تومان، دلار آزاد ۲۵٫۶۲۰ تومان.

۴)  روز شنبه اعلام شد بزرگترین و دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۸ تغییر جایگاه خواهند داد که این پنج سال زودتر از انتظار پیشین است. همچنین هند نیز قرار است با بالا رفتن به اقتصاد شماره ۳ در پایان همین دهه تبدیل شود.

۵) بازارگردانی در نمادهای شراز، کپرور و چخزر آغاز شد.

۶)غنیلی، امین، خپارس … از حسابرس برای افزایش سرمایه تایید گرفتند.

۷) معاون نخست وزیر روسیه گفت کشورش قیمت نفت بین ۴۵ تا ۵۵ دلار در هر بشکه را برای افزایش تولید مناسب می‌داند و از افزایش تولید اوپک پلاس از ماه فوریه حمایت می‌کند.

۸) وزارت دارایی چین اعلام کرد که شش محصول شیمیایی و نفتی آمریکا تا یک سال دیگر مشمول تعرفه های اضافی واردات نخواهند بود. در ابتدا این معافیت های تعرفه ای پس از توافق تجاری دو کشور اعمال شده بود.

۹) بانک Commonwelth استرالیا برای سال ۲۰۲۱ قیمت سنگ اهن شاخص ۶۲ را مانند سال ۲۰۲۰ روی عدد ۱۰۰ دلار آمریکا ثابت نگه داشت. (از نظر این بانک رشد قیمتی اخیر موقتی است ولی به نظر من اشتباه میکنه)

۱۰) رکورد تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه شکسته شد.

۱۱) مدیرعامل صدر تامین می گوید “۷۵ درصد تولید منطقه ای و ۴۲ تولید ملی زغال سنگ توسط زغال سنگ پروده طبس انجام می شود. کزغال به زودی فرابورسی می شود”

۱۲) ولین پارت کنسانتره ۶۶ درصدی سنگ آهن شرکت فکور صنعت تهران در بورس کالای ایران با قیمت پایه ۱۷۸۹۱ ریال به ازا هر کیلو گرم در دو پارت ۲۵ هزار تنی عرضه خواهد شد.

۱۳) دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا می گوید “تا یک ماه آینده به تولید یک‌ونیم میلیون دوز واکسن کرونا در ماه می‌رسیم.”

۱۴) مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد وضع ۱۰ درصد مالیات بر سود سپرده بانکی اشخاص حقوقی را داده است.

۱۵) نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید ” برای تراکنش های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان در کشور یک در هزار مالیات در نظر گرفته شود.”

۱۶) رئیس کمیسیون تلفیق می گوید “چنانچه دولت با اصلاحات کارشناسی مجلس همراهی نکند و روی مواضع خود ایستادگی کند، اصلاحات لازم را انجام و لایحه را برای شورای نگهبان ارسال می‌کنیم. “

۱۷) در آذر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٨٠,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می­دهد.

۱۸) : خودروها برای قیمت گذاری به ۲ دسته تبدیل شدند که شامل خودروهای اقتصادی یا همان پرتیراژ و خودروهای لوکس خواهد بود. خودروهای لوکس با رشد تولید ۵۰ درصد از قیمت گذاری دستوری خارج شدند.

۱۹) رکورد تولید روزانه محصول انیدرید فتالیک پرک (PAF)در پتروشیمی فارابی شکسته شد.

۲۰) گروه بهمن در آینده ای نزدیک با بهره برداری از پروژه های در حال اجرا و اقدامات انجام شده، به ضلع سوم بازار خودرو تبدیل خواهد شد.

۲۱) کیسون یک قرارداد جدیدمنعقد کرده و موضوع آن مربوط به نیروگاه اتمی بوشهر است که جزئیات در کدال منتشر شده است.

۲۲) در سال جاری اتان تولید پالایشگاه ششم رشد حدود ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد که خبر بسیار خوبی برای پتروشیمی‌های منطقه است.

۲۳) فاذر یک قرارداد جدید ۶۶میلیارد تومانی بست که جزئیات آن در کدال منتشر شده است.

۲۴) روز گذشته ۱۳۴ ایرانی بر اثر کرونا جان باختند.

۲۵) جواد عشقی نژاد می گوید “صندوق بازارگردانی هلیدنگ خلیج فارس نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای حمایت از سهام این مجموعه اختصاص داده و روند حمایت خوبی از سهم دارد”

۲۶) عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص احتمال افزایش نرخ این محصول خاکستری گفت “برنامه آن را داریم که با وزارتخانه مذاکراتی انجام داده و روی موضوع افزایش نرخ به توافق برسیم. هنوز درصد آن مشخص نیست ، ولی در حال مذاکره هستیم.”

۲۷) اردوغان می گوید ” ترکیه اصلاحات ساختاری را برای شکستن مثلث شر، یعنی نرخ بهره ، تورم و نرخ ارز انجام خواهد داد”

۲۸) ترامپ از مردم برای یک تجمع اعتراضی در ششم ژانویه دعوت کرده که روز تایید انتخابات در سنا است.

موفق باشید. ۷ آذر ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس    #سهام     #صندوق_درآمد_ثابت

صندوق درآمد ثابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *