۱) دلار حواله نیما ۲۵٫۵۵۳ – ۲۵٫۵۶۱ تومان. اسکناس تهران ۲۴٫۷۱۰ تومان.

۲) در بورس کالا ، اسید استیک شفن ۱۵۱میلیون ريال، اوره ۴۸-۵۰٫۷ میلیون ريال، لوبکات ۸۵٫۳ میلیون ريال، وکیوم باتوم ۵۶ – ۶۶ میلیون ريال.

۳) روز شنبه ۱۳٫۶ همت ارزش معاملات. خروج پول ۹۱۱میلیارد تومان. حقیقی ها خبهمن، کسرام، بمپنا، حق تقدم کویر، فایرا، شاوان، ریشمک خریدند. حقوقی ها از دسته گل های خود، فملی، وتجارت، شستا، خودرو، شپنا، وبملت، شتران، فارس، وسپهر، شبندر، فولاد،بوعلی حمایت کردند.

۴) تجدید ارزیابی خبهمن توسط هیات مدیره پیشنهاد شد. زبیناو وهور مجوز تجدید را گرفتند.فولاژ و ومعادن ثبت سرمایه کردند. درهاور پیشنهاد افزایش از آورده داد.

۵) شرکت مرغ اجداد زربال با نماد اجداد، درج نماد شد که مرتبط با مجموعه زکوثر است.

۶) به دنبال شایعه افزایش قیمت شکر با نرخ مصوب دولتی، بازار آزاد قیمت شکر را ۱۵ درصد افزایش داده و قیمت آن در یک روز رکورد زد.

۷) سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا می گوید “دولت به جای مطالبات، دارایی‌هایش را به قرارگاه واگذار کند” (او تمایل دارد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند)

۸) مدیرعامل صندوق توسعه ملی می گوید ” ۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع جدید در هفته های بعدی تزریق می شود”

۹) طبق اعلام بانک مرکزی، رشد صفر درصدی پول نسبت به ماه گذشته (آبان ۱۳۹۹) و همچنین کاهش ۱۰.۳ واحد درصدی رشد ۱۲ ماهه این متغیر در آذر سال جاری (۶۹.۷ درصد) نسبت به رشد ۱۲ماهه منتهی به آبان سال جاری (۸۰ درصد) از کاهش سیالیت سپرده‌ها و ماندگار شدن بیشتر آن‌ها حکایت دارد و خود علامت دیگری از کاهش انتظارات تورمی است.

۱۰) رئیس سازمان بورس “هیات مدیره شرکت‌ها، قوی‌تر از همیشه، فقط قوانین بازار سرمایه را ملاک عمل قرار دهند و از راهکارهای بورسی پیروی کنند.”

۱۱) یمت نفت خام در پایان معاملات روز جمعه تحت تأثیر تصمیم عربستان سعودی برای کاهش تولید، به بالاترین سطح در ۱۱ ماه اخیر رسید. عربستان یک میلیون بشکه ظرفیت خود را کاست تا قیمت ها تقویت شود و نشان دهد که آقای بازار، کیست!

۱۲) لوتوس، تعهدپذیره نویسی اوراق مرابحه عام دولت بمبلغ هزار میلیارد تومان را عهده دار شد.

۱۳) مدیرعامل پتروشیمی شهیدتندگویان از افزایش ۱۸ درصدی نسبت تولید به ظرفیت نصب‌شده محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در دو سال گذشته خبر داده است.

۱۴) به دلیل آن که تولیدکنندگان خاورمیانه بیشتر حجم محموله‌های فوری را (به دلیل قیمت بالاتر) به بازار اروپا اختصاص دادند، کمبود عرضه در آسیا منجر به رشد متانول طی هفته گذشته شد.

۱۵) ‌یک مقام مسئول در شرکت نفت سپاهان از رفع مشکلات بارگیری و ارسال روغن برای خریداران خبر داد.

۱۶) قیمت شمش فولاد در چین ۶۱۸٫۵دلار هر تن.

۱۷) فولاد آلیاژی طرحی را به بهره برداری رساند که منجر به کاهش مصارف انرژی، نسوز، الکترود و افزایش میزان تولید می شود.

۱۸) قیمت پی وی سی در آسیا نسبت به قیمت های معامله شده ی قبلی تغییری نداشت. CFR چین در قیمت ۱۱۶۰ دلار، CFR جنوب شرق آسیا ۱۲۱۰ و CFR هند ۱۴۴۰ دلار.

۱۹) اوره ایران ۲۱۳ دلار هر تن.

۲۰) میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت “پذیرش FATF یعنی قبول کنیم فشار تحریم‌ها بر ما تشدید شود، شاید نپیوستن به FATF مشکل ایجاد کند، ولی یقین داریم پیوستن به آن، برای ما مشکل درست می‌کند.”

۲۱) در سال آتی خودرو‌های موجود در مناطق آزاد میتواند برای ورود به سرزمین اصلی ثبت سفارش شوند. بر این اساس هرچند ارزی بابت واردات خودرو از کشور خارج نمیشود، اما عملا به صورت گسترده مجوز واردات خودرو‌های کارکرده و دست دوم و یا به عبارتی مستعمل صادر شده است

۲۲) معاون حسن روحانی می گوید “برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق مانند افزایش قیمت ارز، مالیات و عوارض گمرکی موضوعاتی است که دولت هم می ‌توانست در لایحه بودجه بیاورد منتهی این‌ها منجر به فشار بر مردم می‌شود و دولت نمی‌خواهد مردم با مشکلات بیشتر مواجه شوند.”

۲۳) با دستور جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری و ابلاغ بخشنامه؛ شیوه‌نامه قیمت‌گذاری فولاد که از سوی معاونت وزارت صمت صادر شده بود، بلااعتبار اعلام شد. امروز جلسه هیات دولت برگزار می شود و این مساله به اطلاع وزیر رسانده خواهد شد.

۲۴) قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو، با اشاره به این که برای خودروی تارا برنامه ۱۰ ساله توسعه بازار تعریف شده که ظرفیت تولید آن را به سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه خواهد رساند، گفت “قرار است در سال ۱۴۰۰، ۵۰ هزار دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار شود.”

۲۵) واکسن ایرانی تا خرداد ۱۴۰۰ به بازار می‌آید. روز گذشته ۸۲ ایرانی بر اثر کرونا جان باختند.

موفق باشید. ۲۱ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

#پول     #دلار     #سهام

بورس کالا / بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *