۱) افزایش سرمایه وپاسار، وثنو، وسین، غچین، شسپا … با گزارشی جدید در کدال یک گام جلوتر رفت.

۲) روز یکشنبه ارزش معاملات خرد ۱۴٫۱همت بود. ورود پول حقیقی ۳۰۴میلیارد تومان رقم خورد. حقیقی ها شستا، حق تقدم تاصیکو، وهور، بمپنا، قاسم، شنفت، خبهمن، وغدیر، قرن، خساپا خریدند. حقوقی ها سمگا، وتجارت، ذوب، وملل، فوکا را حمایت کردند.

۳) امروز در بورس کالا، گندله، ورق فولاد، مس مفتول، PP ، PVC عرضه می شود.

۴) در بورس کالا، اسلاک واکس ۱۳۰-۱۳۶ میلیون ريال، پارافین واکس ۱۵۰میلیون ريال، شمش فایرا ۵۱۵میلیون ٍريال، کنسانتره سنگ آهن ۱۸٫۷۵میلیون ريال هر تن معادل ۱۶درصد شمش فخوز، کاتد مس ۲۰۵۰میلیون ريال.

۵) دلار حواله سنا ۲۵٫۴۸۱ – ۲۵٫۴۰۵ تومان. اسکناس تهران ۲۴٫۹۵۰ تومان.

۶) رئیس مجلس می گوید “توزیع میلیاردها دلار ارز نه تنها مانع گران شدن کالاها نشده بلکه مستقیما جیب و سفره مردم را هدف گرفت.مجلس به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است”

۷) هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس طی روز جاری از بورس بازدید می کنند.

۸) حسن روحانی می گوید ” سیاست گذاری های بورس نیز باید از طریق شورای عالی بورس انجام گیرد و از مداخلات غیر کارشناسی در بورس باید پرهیز شود.قیمت گذاری کالاها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا و قواعد بازار رقابتی صورت گیرد.”

۹) همتی می گوید “از نظر تخصصی ارز ۴۲۰۰ تومانی را قبول ندارم، یک مقطعی دولت مجبور بود چنین کاری کند و خوب هم عمل کرد.”

۱۰) امروز آقای همتی با نماینده کره جنوبی دیدار می کند تا در خصوص ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده رایزنی کند.

۱۱) استیضاح احتمالی ترامپ همین هفته انجام می شود. پنس، بر ضد ترامپ!

۱۲) تقاضای سوخت هند در ماه دسامبر با افزایش سرعت روند بهبود اوضاع اقتصادی به بالاترین سطح در ۱۱ ماه گذشته رسید. اروپا در قرنطینه است اما با رسیدن تولید اوپک به حدود ۲۴٫۵میلیون بشکه در روز، انتظار تثبیت یا تقویت قیمت ها وجود دارد و اگر همین شرایط باقی بماند در ماه های بعدی شاهد تقویت بیشتر قیمت نفت خواهیم بود.

۱۳) تولید ۶۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۱۸.۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه ثبت شد.

۱۴) روز گذشته مردم زیان دیده که به دعوت دولت وارد بورس شدند، مقابل مجلس تجمع کردند.

۱۵) آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید “مطمئن هستم اگر لوایح FATF بار دیگر در مجمع تشخیص مطرح شود با مخالفت اعضای مجمع روبرو خواهد شد. احساس می‌کنم به اصرار آقای روحانی رهبری دستور بررسی مجدد داده است”

۱۶) امیر صباغ می گوید ” بورسهای سلف آمریکا در هفته گذشته تعداد موقعیت خرید Long کامودیتیها را در مجموع به میزان ۳%+ دیگر افزایش و آن را به ۲٫۶ میلیون قرارداد رساندند که ارزشی بالغ بر ۱۳۴ میلیارد دلار دارد”

۱۷) تولید سیمان با رشد ۱۴٫۸درصد نسبت به مدت مشابه به ۵۳ میلیون و ۶۰۶ هزار از ابتدای سال تا پایان آذر ماه رسیده است.

۱۸) اتحادیه اروپا بر محصولات ورق گرم ترکیه تعرفه های آنتی دامپینگ اعمال می نماید که بین ۴٫۸ تا ۷٫۶ درصد خواهد بود .

۱۹) به گزارش روزنامه گاردین، انتظار می‌رود که چین تا سال ۲۰۲۸ میلادی بر رقیب خود آمریکا که در حال حاضر عنوان بزرگترین اقتصاد جهانی را داراست، پیشی بگیرد.

۲۰) مهرداد کریمخانی می گوید “شاخص‌دلار دوباره به کانال ۹۰ واحدی بازگشته که دلیل آن افزایش تقاضا برای دلار در پی رشد بازده اوراق خزانه دولت آمریکا بوده است. با این حال این روند ادامه دار نخواهد بود چرا که موج آبی دموکرات‌ها که تمام ساختار قدرت آمریکا را به تصاحب خود درآورده است، این نوید را به بازار می‌دهد که تزریق دلار به اقتصاد آمریکا در آینده‌ای نزدیک شدت خواهد گرفت.”

۲۱) سازمان انرژی اتمی بر اساس زمان‎بندی در حال طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است.

۲۲) طرح توسعه فولادسازی مجتمع فولاد سفیددشت شامل کوره قوس الکتریکی، کوره پاتیلی و ماشین ریخته‌گری اسلب در حال حاضر ۸۶.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

۲۳) قیمت پایه محصولات پتروشیمی در این هفته با دلار ۲۵٫۵۶۴ تومانی است.

۲۴) زکوثر می خواهد سهام خود در غدام را بفروشد.

۲۵) روز گذشته ۷۱ نفر در ایران بر اثر کرونا جان باختند.

۲۶) واحیا در خصوص پرونده خرید پلی اکریل شفاف سازی کرد.

۲۷) کسرام افزایش نرخ ۱۸درصد گرفت.

۲۸) هرمز طی سال جاری از ظرفیت اسمی عبور می کند. این شرکت طرح های توسعه به ارزش ۱۵همت در دستور کار دارد که تا ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند.

موفق باشید. ۲۲ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس_کالا    #سهام     #دلار

ورود پول حقیقی / ورود پول حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *