دبالک و دو داروساز دیگر ۸ قلم محصول دارویی جدید تولید کردند

تولید انبوه داروی درمان کرونا در سه شرکت دارویی بورس
ارز آوری ۲٫۵ میلیون دلاری بالک البرز ، ایران دارو و البرز دارو با تولیدات جدید

شرکت دارویی بالک البرز به همراه دو شرکت ایران دارو و البرز دارو از هشت قلم محصول جدید دارویی در حوزه مکمل ها ، مواد اولیه و داروهای ایورمکتین و موکوسیل رونمایی کردند.
به گزارش همفکران، طی مراسمی با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام از ۸ قلم محصول دارویی که شامل سه ماده اولیه دارویی و یک داروی جدید ضد کرونا که توسط شرکت های دارویی بالک البرز، ایران دارو و البرز دارو تولید شده ، رونمایی شد.

در جریان این مراسم رییس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه تولید این اقلام دارویی حدود ۲٫۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد، گفت: این هشت قلم دارو توسط شرکت های بالک البرز در ساوه، ایران دارو در البرز و البرز دارو در یافت آباد تهران تولید می شوند.

مخبر افزود:

یکی از جهت گیری های جدی ستاد اجرایی فرمان امام بحث پر کردن خلاء داروهایی است که در کشور تولید نمی شود، در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد داروهای کشور در داخل تولید می شود و حدود ۲ الی ۳ درصد وارداتی است اما این ۲ الی ۳ درصد واردات بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت تمام شده دارو کشور را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به رونمایی از تولید داروی درمانی کرونا در این مراسم گفت: این دارو به تولید انبوه رسیده وهمچنین چند داروی پر مصرف برای بیماری های قلبی، داروی ضدصرع و ضد تهوع نیز توسط این سه شرکت به تولید انبوه رسیده تا از واردات آن بی نیاز شویم، این روند حدود ۲٫۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد کرده و ظرفیت تولید ۱۰ تا ۱۲ تن از داروهای فوق در شرکت های مربوط فراهم شده است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام در پایان این مراسم از آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا خبر داد و گفت: در جریان تولید انبوه واکسن کرونا، ظرف یک ماه آینده به دو تا سه میلیون دوز در ماه و تا ۳ الی ۴ ماه آ ینده این عدد به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید.

طی این مراسم از تولید داروی درمانی کرونا که شرکت بالک البرزایران یکی از تولیدکنندگان آن است ، رونمایی شد. با این اتفاق ایران جزو سومین کشور تولید این دارو در جهان قرار گرفت و بیش از ۲٫۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد شد.

همفکران

بورس بورس بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *