پلیمر آریا ساسول

شرکت پلیمر آریا ساسول با نماد #آریا در صنعت پتروشیمی فعالیت می کند. مهمترین محصول شرکت پلی اتیلن می باشد. شرکت در سال گذشته مبلغ ۸۹۵۹ میلیارد تومان فروش داشته و در نهایت به سود ۴۲۱۹ میلیارد تومانی (۴۶۰ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

شرکت در عملکرد ۹ ماهه خود با فروش ۱۱۵۱۸ میلیارد تومانی به سود ۷۲۱۱ میلیارد تومانی (۷۸۷ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

همچنین در حال حاضر و تا پایان دی مجموع فروش شرکت ۱۳۶۱۷ میلیارد تومان است.

پیش بینی سود شرکت برای سال های مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰:

✅ برای سال مالی ۱۳۹۹ با فرض نرخ های فعلی جهانی و دلار ۲۳ هزار تومان در ۲ ماه پایانی سال، توانایی سود سازی در محدوده ۱۰۰۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

✅ سال مالی ۱۴۰۰: با فرض نرخ های فعلی جهانی و دلار ۲۰ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۱۰۵۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

✅ سال مالی ۱۴۰۰: با فرض نرخ های فعلی جهانی و و دلار ۲۲ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۱۲۰۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

❇️❇️ اما با فرض اینکه دلار در سال آینده به طور میانگین ۱۷ هزار تومان باشد، شرکت قابلیت برآورد ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان سود دارد. (سناریو بسیار محتاطانه برای دلار )

 این برآورد نشان میدهد که با تمام مفروضات محتاطانه در حوزه دلار، در حال حاضر آریا با پی بر ای تحلیلی ۷ تا ۹ مرتبه ای در حال معامله می باشد

تهیه شده: کانال تحلیلی پارسیس با همکاری کارگزاری بانک کارآفرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *