یک منبع آگاه در های وب طی گفت و گویی با همفکران آثار کاهش ۲۵ درصدی پهنای باند را بر بهای تمام شده این شرکت تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش ۲۵ درصدی پهنای باند در این مجموعه حداقل ۱۰ درصد کاهش بهای تمام شده را به همراه دارد، گفت: بر همین اساس می توان از افزایش سود خالص با این تصمیم خبر داد.

وی در توضیح کامل این موضوع گفت: یکی از بیشترین هزینه های شرکت های اپراتور مربوط به اینترنت است که از شرکت زیرساخت خریداری می شود، طبق تعامل های ایجاد شده مقرر شده رگولاتور پهنای باند را با تخفیف ۲۵ درصدی به همه اپراتورها بفروشد و این تصمیم از روز اول بهمن ماه در همه شرکت های اپراتور ثابت و همراه اعمال می شود.

این منبع آگاه تاکید کرد: پهنای باند به صورت کاملا انحصاری از شرکت ارتباطات زیرساخت که نهادی دولتی است ، خریداری می شود و برای این مجموعه حاشیه سود بالایی به همراه دارد. در شرایط فعلی با توجه به اینکه اپراتورها هیچ افزایش نرخی در فروش خدمات خود نداشتند، ارتباطات زیرساخت با هدف کمک و حمایتی از اپراتورها و با توجه به اینکه قصد افزایش نرخ خدمات هم نداشت، تصمیم گرفت هزینه هایی را که در اختیار خودش است را برای شرکت های اپراتور کاهش دهد، بر همین مبنا مقرر شد به همه اپراتورهای ثابت و همراه تخفیف ۲۵ درصدی برای فروش پهنای باند ارائه دهد که از اول بهمن ماه نیز اعمال می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این موضوع چقدر در کاهش هزینه های شرکت های وب اثرگذار است، گفت:

مهمترین هزینه های اپراتورها شامل سه بخش نیروی انسانی، اینترنت و هزینه انتقال است که در این بین حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه متعلق به اینترنت است. با اعمال تخفیف ۲۵ درصدی از این هزینه کاسته خواهد شد.

به گفته وی اجرای این تخفیف در سال جاری مشمول دو ماه باقیمانده است اما برای سال ۱۴۰۰ می تواند حداقل۱۰ درصد از کل هزینه های تمام شده کم کند.

این گزارش حاکی است روز گذشته با پیشنهاد وزارت ارتباطات و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، پهنای باند ارتباطات زیرساخت برای شرکت های استفاده کننده ۲۵ درصد کاهش یافت. در نتیجه باتوجه به اینکه یکی از اقلام مهم تشکیل دهنده ساختار هزینه سرویس های اپراتورها پهنای باند اینترنت است این تصمیم باعث کاهش هزینه مزبور و افزایش سود خالص شرکت های این حوزه خواهد شد.

همفکران

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *