بورس به کجا می رود؟

🔹هر روز با قوانین جدیدی مواجه می شویم که به اسم حمایت از بورس نام برده می شود‌ ولی هر روز شاهد این هستیم که این قوانین اوضاع را بدتر می نماید. راستی چه شد که بورس به ابر حباب رسید؟

🔹وجود شوق و اشتیاق مردم و رکورد های بی سابقه در گرفتن کد های بورسی در سال های ۹۷،۹۸،۹۹ و رکورد ورود پول حقیقی به بورس، تبلیغات دولت و خرید های بی حساب و کتاب دلیل بوجود آمدن ابر حباب بورس بود.
حالا آیا میتوان با قوانین جدید از بورس حمایت کرد؟ قطعا جواب این سوال خیر است.

🔹سوالی که در اینجا مطرح می گردد این است که آیا در چنین شرایطی که مردم مثل سالهای قبل در صف ورود به بورس نیستند یعنی عملا ورود پول حقیقی به بورس وجود ندارد و شور و اشتیاقی برای ورود به بورس نداریم، از نظر علم ریاضی سهام شرکت ها قابلیت رشد خواهند داشت؟

عملا در حال حاضر بورس به فاز خنثی رسیده یعنی اگر پولی هم وارد بازار بورس بشود فقط برای نوسان گیری است.

🔹با تصویب قانون دامنه نوسان از منفی دو درصد تا شش درصد آن هم با حجم مبنای عجیب و غریب در حجم منفی عملا در بورسمان کاهش قیمتی نداریم و این یعنی خروج نوسان گیران از بورس و نتیجتا خروج مجدد پول حقیقی از بورس، بد بینی مضاعف به بورس و همچنین بلوکه کردن سرمایه اشخاص حقیقی در بورس.

شاید در چند هفته ابتدایی از تصویب قانون مذکور، مردم این قضیه را درک نکرده و حتی شوک مثبتی هم در بازار به وجود آید ولی بزودی شاهد غرق شدن در باتلاق عدم نقدشوندگی خواهیم بود و مجددا بدبینی به بازار سرمایه باز می گردد.

🔹به قول فریدمن اگه مدیریت صحرا را به دولت بسپارید بعد از مدتی با کمبود شن و ماسه مواجه می شوید.

اکونومیست فارسی

آرمان خشنود

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *