فولاد ارفع

شرکت فولاد ارفع با نماد #ارفع در صنعت فولاد فعالیت می کند. مهمترین محصولات شرکت شمش داخلی و آهن اسفنجی ( DRI ) می باشد. شرکت در سال گذشته مبلغ ۳۴۱۰ میلیارد تومان فروش داشته و در نهایت به سود ۷۸۷ میلیارد تومانی (۶۶ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

شرکت در عملکرد ۹ ماهه خود با فروش ۴۳۱۱ میلیارد تومانی به سود ۱۵۳۸ میلیارد تومانی (۱۲۸ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

همچنین در حال حاضر و تا پایان دی مجموع فروش شرکت ۵۳۰۲ میلیارد تومان است.

پیش بینی سود شرکت برای سال های مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰:

✅ برای سال مالی ۱۳۹۹ با فرض شمش فولاد با نرخ ۵۰۰ دلاری و دلار ۲۳ هزار تومان در ۲ ماه پایانی سال، توانایی سود سازی در محدوده ۲۲۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

✅ سال مالی ۱۴۰۰: با فرض شمش با نرخ ۴۵۰ دلاری و دلار ۲۰ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۲۵۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

✅ سال مالی ۱۴۰۰: با فرض شمش با نرخ ۴۵۰ دلاری و دلار ۲۲ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۲۸۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

❇️❇️ اما با فرض اینکه دلار در سال آینده به طور میانگین ۱۷ هزار تومان باشد، با شمش ۴۵۰ دلاری شرکت قابلیت برآورد ۲۰۰ تومان سود دارد. (سناریو بسیار محتاطانه برای دلار )

⛔️⛔️ این برآورد نشان میدهد که با تمام مفروضات محتاطانه در حوزه دلار، در حال حاضر ارفع با پی بر ای تحلیلی ۴ تا ۵ مرتبه ای در حال معامله می باشد.

برای سود سال ۱۳۹۹ باید این نکته را مدنظر قرار داد که سود پیش بینی شده بر اساس فروش ۱۶۰ هزار تن شمش در ۲ ماه پایانی سال است. اگر این فرض محقق نشود، سود برآورد شده تا سطح ۱۸۰ تا ۲۰۰ تومان امکان کاهش دارد.

کانال تحلیلی پارسیس با همکاری کارگزاری بانک کارآفرین

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *