۱) حقیقی ها سپیدار، همراه، بالبر، کفرا خریدند.حقوقی ها فملی، وسپهر، شستا، فولاد، واحیا.

۲)  روز یکشنبه ارزش معاملات خرد ۲٫۸همت. خروج پول حقیقی ۶۹۸میلیارد تومان. ورود پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت ۳۹۷میلیارد تومان.

۳)در بورس کالا اسلاک واکس سنگین پترولاتوم شرانل ۲۵۰میلیون ريال، الکیل بنزن سنگین شیران ۱۶۵میلیون ريال، پارافین واکس سنگین شسپا ۱۵۰میلیون ريال، شمش فایرا ۵۲۸میلیون ريال، لوب کات سبک ۹۳-۹۶ میلیون ريال، کاتد مس ۲۰۴۶میلیون ريال.

۴) دلار حواله سنا ۲۳٫۸۲۰ – ۲۴٫۲۹۰ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۴٫۷۵۰ تومان.

۵) کفرا، تماوند، کاسپین، وهور، دسبجا، میهن … افزایش سرمایه می دهند.

۶) رئیس مجلس می گوید “بودجه فعلی، بودجه مطلوب مجلس نیست، اما حداکثر اصلاحات ممکن اعمال شده است.”

۷) وزیر صمت می گوید “تولید مرغ و تخم مرغ ما ۸۵ درصد وابسته به خارج از کشور است زیرا خوراک دام از خارج وارد می‌شود اما جهاد کشاورزی به دنبال تولید کلزا است”

۸) مدیرعامل فرابورس ایران می گوید “عرضه‌های شرکت‌های متوسط و حتی کوچک را به روش بوک بیلدینگ انجام ندهیم چراکه این روش ممکن است به هیجانات بازار دامن بزند. مدل عرضه اولیه اصلاح می شود.”

۹) بانک پارسیان، مزایده بلوک سرمایه گذاری پارسیان را فاقد برنده اعلام کرد. البته عرضه اولیه اوپال انجام می شود و می تواند به روند قیمت سهم کمک کند. ۶ اسفند، هر کد ۴۰۰ سهم به قیمت ۱۲۵۰۰ ريال می تواند درخواست خرید بدهد.

۱۰) قیمت شکر خام به بالاترین حد در چهار سال اخیر صعود کرده است.

۱۱) موسسه فیندر می گوید “قیمت خانه در ایران دوبرابر عربستان و ترکیه، نصف کانادا و آمریکا است. ایران ۱۰۰هزار پوند، عربستان و ترکیه ۴۰-۴۶هزار پوند، کانادا ۲۰۸هزار پوند.”

۱۲) رئیس مجلس می گوید “همه بر این اتفاق نظر دارند که مدیریت ETF در دست دولت نقض غرض است. محور بحث در مورد چگونگی مدیریت دولت بر ETFها و اینکه دولت تا چه زمانی باید بر آنها مدیریت داشته باشد، است.”

۱۳) در مصاحبه بلومبرگ مطرح شد که “سوپرسایکل کامودیتی شروع شده و بانکهای مرکزی دنیا با سیاست انبساطی خود، پشتیبان این روند هستند. این روند افزایشی به این زودی ها تمام نخواهد شد!”

۱۴) اعضای مجلس خبرگان رهبری عصر امروز با رهبری دیدار خواهند کرد.

۱۵) امیر صباغ معتقد است که “قیمت نفت به نقطه پیک خود نزدیک شده و جلوتر از تقاضا در حال حرکت است! این را از آمار هجینگ یا SwapDealerShort نیز میتوان فهمید! فعالان بازار نفت هفته گذشته ۵۶۷ میلیون بشکه نفت را در محدوده قیمتهای فعلی هج کرده که بالاترین سطح ۱۲ ماه گذشته میباشد!”

۱۶) امیر صباغ می گوید “رکورد قیمت حمل محموله های کانتینری … بدون تغییر چشم گیر همچنان وجود دارد و خبری از کاهش آن نیز نیست! یکی از سیگنالهای سوپرسایکل، افزایش چشم گیر تقاضای حمل و نقل جهانی و افزایش هزینه های مربوطه است.”

۱۷) تولید کنسانتره چادرملو از مرز۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزارتن عبور کرد. این شرکت رکورد تولید خود را جا به جا کرد.

۱۸) رشد قیمت قراضه و بهبود تقاضا موجب بالارفتن قیمت میلگرد و مفتول در ترکیه شده است. اخیرا تقاضای میلگرد صادراتی ترکیه بهتر شده و خرید هایی توسط مشتریان امریکای لاتین و ایالات متحده امریکا نهایی شده است که بین ۶۱۰ تا ۶۲۰ دلار هر تن فوب بوده اند.

۱۹) قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای این هفته با دلار ۲۰٫۰۴۱ تومان تعیین شد وتمامی محصولات رشد قیمت داشتند. استایرن منومر با رشد بالای ۲۰ درصدی بیشتر از همه ترکیبات افزایش نرخ را تجربه کرد. اسیداستیک که هفته قبل بیشترین میزان رشد بها را داشت، این هفته نیز ۱۹ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

۲۰) در بازگشایی بازار پس از تعطیلات چین، بهای بیلت تانگشان نزدیک به ۲۰۰ یوان جهش نمود و اختلاف میان هزینه تولید فولاد و قیمت شمش را به ۴۰۰ یوان کاهش داد. تولیدکننده چینی هنوز هم در زیان است! شمش چین بالای ۶۵۰دلار رسیده است.

۲۱) هزینه حمل سنگ آهن از دو مبدأ اصلی صادرات سنگ آهن طی چند روز گذشته رشد چشمگیری داشته است. (از برزیل به چین حدود ۱۸ دلار هر تن)

۲۲) شرکت داروسازی دکتر عبیدی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این شرکت برای راه‌اندازی سایت جدید و سایت مکمل و تجهیز سایت فعلی، اقدام به خرید ماشین آلات تولیدی از شرکت‌های معتبر اروپایی کرده است.

۲۳) بوریس جانسون روز دوشنبه مسیر خروج تدریجی بریتانیا را از قرنطینه اعلام می‌کند. (این خبر خوبی است چون اقتصاد اروپا با یک شوک مثبت پس از قرنطینه می تواند منجر به رشد کامودیتی ها شود. انگلیس توانسته بخش مهمی از جامعه خود را واکسینه کند.)

۲۴) مجلس با خرید گاز مایع از کشورهای دیگر و یا تهاتر آن با بنزین و گازوئیل از سوی شرکت ملی نفت ایران و یا سایر شرکت‌های تابعه وزارت نفت موافقت کرد.

۲۵) مدیرعامل ایران خودرو، ضمن اعلام برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاهی تارا در سال آینده،‌ از هدف‌گذاری تولید ۳۰ درصدی محصولات جدید و ارتقا یافته در سبد تولیدات در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

۲۶) مدیر فولاد سازی هرمز می گوید “پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۹ بتوانیم از ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان عبور کنیم و هدفی را که در آغاز سال تعیین کردیم محقق کنیم.”

۲۷) وزیر رفاه از تصویب تهاتر بدهی هپکو به بانک‌ها با بدهی ‎دولت به ‎تامین اجتماعی امروز در جلسه هیأت وزیران خبر داد.

۲۸) اوره فوب ایران طی هفته اخیر با نرخ ۲۷۰ دلار معامله شد.

۲۹) ایران و آژانس تفاهم کردند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به طور کامل متوقف شود و فقط پادمان در ایران اجرا گردد. مقصود از تداوم راستی آزمایی و مانیتورینگ ضروری این است که ایران به مدت ۳ ماه اطلاعات دوربین‌های تاسیساتی را که در پیوست مشخص شده ضبط می‌کند و نزد خود نگه خواهد داشت. در این مدت آژانس نه به این تاسیسات و نه به اطلاعات دوربین‌ها هیچ دسترسی نخواهد داشت و اطلاعات منحصرا نزد ایران باقی می‌ماند. اگر پس از ۳ ماه تحریم‌ها به طور کامل لغو شد ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می‌گذارد وگرنه اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد.

۳۰) سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید ” آمریکا گفتگوهایی را با ایران در مورد شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور آغاز کرده است.” ( این گفتگوها از طریق سفیر سوئیس صورت گرفته است.)

۳۱) سولیوان (سالیوان) در خصوص یک توافق جامع با ایران می گوید “ما هیچ طرح بلندمدتی که در آن، ایران به حبس کردن آمریکایی به طریق ناعادلانه و نامشروع ادامه بدهند،قبول نخواهیم کرد.” (پیش شرط یک توافق جامع، آزادی زندانیان است. البته ایران هم از آمریکا خواسته که زندانیان در آمریکا را آزاد کند.”

موفق باشید. ۴ اسفند ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس_کالا     #سهام

بورس کالا  بورس کالا  بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *