خطر افزایش نرخ بهره در سکوت دولت

🔷رضا خانکی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورسان مطرح کرد:

این روزها آنچه آشفتگی را در بازار تشدید می‌کند به تصمیم سیاست‌گذاران در بازار سرمایه در بازار سرمایه بازمی‌گردد؛ جزو مخالفان همیشگی دامنه نوسان از جمله دامنه نوسان نامتقارن بودم و هستم.

نگرانی بلندمدت از بازارسرمایه ندارم. بازار سرمایه در سال آینده حداقل به اندازه تورم رشد خواهد کرد و به نزدیکی سقف‌های قبلی خواهد رسید، اما با دستکاری‌های سیاستگذار، بازار سرمایه از فرآیند عرضه و تقاضا خارج شده و به این دلیل، این پیش‌بینی رخ خواهد داد، اما به سختی.

اکنون سکوت عجیبی وجود دارد که این نگرانی را ایجاد می‌کند که برای کنترل تورم، دولت از راحت‌ترین شیوه که همان افزایش نرخ بهره است بهره بگیرد و این خطر را گوشزد می‌کنم.

با توجه به اینکه شتاب تورمی رو به بالاست، نمی‌توانیم به انتظارات تورمی حداقل در کوتاه‌مدت پاسخ دهیم؛ این احتمال وجود دارد که بازارساز از این حربه استفاده کرده و با افزایش نرخ بهره، سبب شود تا بازار سرمایه دچار رکود و شوک شود.

بتا سهم

نگرانی بلندمدت از بازارسرمایه ندارم. بازار سرمایه در سال آینده حداقل به اندازه تورم رشد خواهد کرد و به نزدیکی سقف‌های قبلی خواهد رسید، اما با دستکاری‌های سیاستگذار، بازار سرمایه از فرآیند عرضه و تقاضا خارج شده و به این دلیل، این پیش‌بینی رخ خواهد داد، اما به سختی.نگرانی بلندمدت از بازارسرمایه ندارم. بازار سرمایه در سال آینده حداقل به اندازه تورم رشد خواهد کرد و به نزدیکی سقف‌های قبلی خواهد رسید، اما با دستکاری‌های سیاستگذار، بازار سرمایه از فرآیند عرضه و تقاضا خارج شده و به این دلیل، این پیش‌بینی رخ خواهد داد، اما به سختی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *