تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال احیا می‌شود

🔹 اوپک پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵.۸۹ میلیون بشکه در روز معادل ۶.۵ درصد رشد می کند که اندکی بالاتر از پیش بینی ماه گذشته این سازمان است. اما این گروه پیش بینی خود از میزان تقاضا در نیمه اول سال را کمتر کرد.

🔹در گزارش اوپک آمده است: پیش بینی می شود مجموع تقاضا برای نفت به ۹۶.۳ میلیون بشکه در روز برسد و عمده مصرف در نیمه دوم سال مشاهده خواهد شد. رشد تقاضای امسال کاهش شدیدی که در سال ۲۰۲۰ پیش آمد را جبران نخواهد کرد زیرا انتظار می رود سفر و رفت و آمد تا پایان سال ۲۰۲۱ ضعیف بماند.

🔹اوپک با انتظار برای تسریع فعالیت اقتصادی در اواخر نیمه اول سال، پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهان را از ۴.۸ درصد به ۵.۱ درصد افزایش داد. با این حال پیش بینی می کند محدودیتهای رفت و آمد همچنان به تقاضا برای نفت لطمه بزند.

🔹تولید نفت اوپک ماه میلادی گذشته با ۶۵۰ هزار بشکه در روز کاهش، به ۲۴.۸۵ میلیون بشکه در روز رسید که عمده این کاهش مربوط به عربستان سعودی بود. ریاض به اوپک اعلام کرد تقریبا کل کاهشی که متعهد شده بود را انجام داده است و تولیدش را به میزان ۹۵۶ هزار بشکه در روز کاهش داده و به ۸.۱۴۷ میلیون بشکه در روز رسانده است.

ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *