نحوه پرداخت سود سهام متعلق به سهامداران مشمول سهام عدالت

به استحضار می رساند، مطابق مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ شورای عالی بورس مقرر گردید؛

“سود قابل تقسیم شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت (شامل ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی) متعلق به تمامی مشمولین سهام عدالت اعم از مستقیم و غیرمستقیم از محل عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۶/۳۱  که مجامع عمومی عادی سالیانه آنها در سال ۹۹ برگزار شده است، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت، تجمیع شده و به نحو زیر بین مشمولین سهام عدالت توزیع می شود. به شرکتهای سرمایه گذاری استانی از این محل هیچ گونه وجهی پرداخت نخواهد شد و آن شرکتها نمی توانند از محل سود سهام شرکتهای سرمایه پذیر در آمد شناسایی و ثبت نمایند و در صورت دریافت وجه از شرکت های سرمایه پذیر، مکلف اند نسبت به عودت و پرداخت آن به حساب اعلامی شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام نمایند.

الف) سود سهام دارندگان سهام شرکتهای سرمایه پذیر که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کرده و در تاریخ برگزاری مجمع هر شرکت، مالکیت سهام خود را حفظ کرده باشند توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تجمیع شده و به تناسب سهام هر یک از آنها در روز برگزاری مجمع حداقل در دو مرحله که تاریخ آن از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین و اعلام می گردد به سهامداران شرکتهای یاد شده پرداخت خواهد شد.

ب) به مشمولین سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، سود شرکت های سرمایه پذیر در صورتی پرداخت می شود که سهام خود را تا تاریخ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ همچنان به فروش نرسانده و مالکیت آن را در اختیار داشته باشند. بدیهی است سود سهام سهامداران شرکت مزبور به نسبت میزان سهام آنها در شرکت تعلق گرفته و در صورت فروش سهام از سوی مشمولین سود سهام نیز به خریداری تعلق خواهد گرفت که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ سهامدار باشد.”

با توجه به مصوبه فوق موارد ذیل را به استحضار می رساند :

– شرکتهای سرمایه گذاری استانی می بایست نسبت به اصلاح اطلاعات و صورتهای مالی خود از بابت سود سهام شناسایی شده حاصل از مجامع عمومی برگزار شده در سال ۱۳۹۹ شرکتهای سرمایه پذیر اقدام نمایند.

– سود ناشی از تقسیم سود در مجامع برگزار شده در سال ۱۳۹۹ شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت به سهامداران مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ شرکتهای سرمایه گذاری استانی پرداخت خواهد شد. لذا، سهامدارانی که پس از تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ اقدام به خرید سهام شرکتهای سرمایه گذاری استانی می نمایند، می بایست این موضوع را مد نظر قرار دهند.

بتا سهم

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *