۱) دلار حواله سنا ۲۲٫۷۳۷ – ۲۳٫۲۶۹ تومان. اسکناس تهران ۲۴٫۸۰۰ تومان.

۲) استایرن بوتادین رابر در بورس کالا ۴۴۶-۴۶۱ میلیون ريال، استایرن منومر پارس ۳۰۱-۳۳۸میلیون ريال، ABS شبصیر ۶۰۰میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۲۸۵میلیون ريال، پلی پروپیلن ۴۳۳-۴۵۹ میلیون ريال، PVC هر تن ۳۴۲-۳۶۶ میلیون ريال، تیرآهن ۱۱۷٫۵ میلیون ريال، میلگرد ۱۱۳میلیون ريال، شمش فایرا ۵۲۵ میلیون ريال، ورق رنگی مبارکه ۲۸۴ میلیون ريال.

۳) ارزش معاملات خرد روز سه شنبه ۸٫۳ همت. ورود پول حقیقی ۴۸میلیارد تومان. پس از ۱۴ روز معاملاتی ورود پول دیده شد. همچنین خروج پول از صندوق های درآمد ثابت، ۲۴۷ میلیارد تومان.

۴) توجه حقیقی ها به گروه شیمیایی، رایانه، فلزات، حمل و نقل. حقوقی ها بانکی، غذایی، کانی فلزی خریدند. رافزا، شپنا، حق تقدم حکشتی، فولاأ، فرابورس، شتران، خساپا، بوعلی ، ذوب در صدر خرید حقیقی ها بود. حقوقی ها وبملت، غزر، شبندر، سمگا خریدند.

۵) در خصوص افزایش سرمایه، کرمان، وتوشه، تیپیکو، کگل، ارفع، شستا، دی، کاذر، کخاک، همراه، بساما، دتماد، قشرین … گزارش جدید به کدال رسید.

** شرکت ها و صنایع بورسی

۶) ثعمرا در خصوص واگذاری یک پروژه خود شفاف سازی داد.

۷) مدیر عامل شستا می گوید “تا دو ماه دیگر گزارشات نهایی می شود. در مهرماه سود خالص شرکت اصلی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این سود در پایان بهار به ۲ برابر خواهد رسید. در کاهش شرکت های زیان ده این تعداد را از ۴۴ شرکت به ۸ شرکت رسانده ایم که این تعداد نیز در ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید. فروش تجمعی شرکت های مدیریتی شستا از ۷۰ هزار به ۱۱۰ هزار و سود خالص این شرکت ها از ۲۶ هزار به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد ۱۱۰ درصدی سود خالص را نشان می دهد.”

۸) مدیرعامل شستا می گوید ” عدم عرضه ستاره خلیج فارس به این دلیل است که جلسه پذیرش برگزار شد و بخش عمده ای از شروط در حال تامین نظر بورس است. لطیف،سیمان آبیک،سرمایه گذاری ،آنتی بیوتیک سازی،رایتل هم عرضه خواهند شد.”

۹) در خصوص دامنه نوسان تصمیمات جدیدی اخذ شد. اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می شود و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان ، فرهنگ سازی و ترویج روش های سهامداری غیر مستقیم نیز انجام شود .

۱۰) در خصوص دامنه نوسان عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس می گوید ” با توجه به صحبت های صورت گرفته دامنه نوسان تا مدتی با روند فعلی ادامه می یابد و هر زمان که نیاز به افزایش دامنه نوسان بود در سال آینده نسبت به آن اقدام می شود.”

۱۱) ثتران در خصوص احداث مجموعه مسکونی ۸۳۷ واجدی شهرآرا یزد اطلاع رسانی در کدال کرد.

۱۲) سباقر در خصوص راه اندازی مجدد کوره سیمان خود از ۲۴ اسفند پس از عبور از ۷ خان رستم، خبر داد.

۱۳) بالاس در خصوص مشارکت در ساخت به منظور احداث بنای ۵۰ واحد مسکونی در فردیس کرج شهرک ناز شفاف سازی کرد.

۱۴) ملی صنایع مس ایران به ذخائر جدیدی دست یافته است. مدیرعامل شرکت گفته است که ” در منطقه سریدون واقع در سرچشمه استان کرمان اکتشافات بی نظیری انجام دادیم که به‌زودی ذخیره میلیارد تنی کشف می‌شود.”

۱۵) کیسون قرارداد عملیات اجرایی احداث اضافه اشکوب ساختمان شمالی دیوان عدالت اداری بسته است.

۱۶) ایران خودرو ۲۵ اسفند ماه به بیش از ۵۰۰هزار دستگاه تولید رسید.

۱۷) احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران می گوید “تقاضای ما از مسئولان این است که تعرفه را کاهش دهند اما ما را از قیمت گذاری معاف کنند.دولت با سرکوب مالی خودروسازان، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع می کند.”

۱۸) معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه می گوید “تاکنون حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی فروخته شد. اگر بتوانیم تا پایان هفته نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق دیگر بفروشیم.”

۱۹) نایب رئیس مجلس از توافق با رئیس سازمان بورس برای تشکیل هیئت موسس مجمع سهامداران حقیقی خبرداد .

۲۰) امیر صباغ می گوید “قیمت ورق گرم آمریکا به روند صعودی خود ادامه داده و در هر تن به رقم باورنکردنی ۱۴۳۲$ در هر تن رسیده که رشد ۱۹۱% طی ۷ ماه اخیر دارد!”

۲۱) دکتر ابوالفضل جنتی، نماینده گروه ملی در هیات مدیره شرکت فولاد اکسین طی یادداشتی به لزوم و مزایای الحاق فولاد اکسین به فولاد خوزستان پرداخته است.

۲۲) طی مراسمی از تایر خودروی فیدلیتی که با سایز ۲۵۵، فاق ۴۵ و رینگ ۲۰ توسط کویر تایر طراحی و بومی سازی شده است، رونمایی شد.

۲۳) جديدترين گزارش ارائه شده توسط مديرعامل شركت رينگ سازی مشهد حاكی است اين شركت در سال جهش توليد، به رشد مناسبی در تولید رسیده است.

۲۴) در ایالات متحده، به دلیل یخبندان عظیم ماه گذشته، عملیات‌های پالایشی متوقف شد و بازیابی کامل آن زمان‌بر خواهد بود، به همین دلیل حجم ذخایر این کشور رو به افزایش است و می تواند روی قیمت نفت فشار وارد کند.

۲۵) رئیس بانک مرکزی انگلستان می گوید این بانک مرکزی در سال ۲۰۲۱ به خرید های خود ادامه می دهد.

۲۶) شاخص سنتیمنت اقتصادی آلمان منتشره از سوی موسسهZEW در ارزیابی ماه مارس که انتظارات بازار برای آن عدد ۷۴ بود به عدد ۷۶.۶🔺 رسید.

۲۷) شاخص خرده فروشی ایالات متحده در ارزیابی ماه فوریه که انتظارات بازار برای آن عدد ۰.۵٪- بود به عدد ۳٪- 🔻 رسید. اگرچه آمار خرده فروشی بسیار بدتر از پیش‌بینی بود اما این کاهش شدید عموما به خاطر بازبینی مثبتی بود که در آمار ماه ژانویه رخ داده است.با تاثیر دادن این تغییرات متوجه می‌شویم که آمار چندان با پیش‌بینی‌ها متفاوت نیست.

۲۸) بر اساس نظرسنجی بانک آمریکا از مدیران صندوق‌های جهانی، تورم در حال حاضر بزرگترین ریسک در نظر گرفته شده است. نکته قابل اهمیت دیگر این است که ریسک کرونا پس از ۱۲ ماه دیگر در صدر ریسک‌های موجود نیست. این بدان معنی است که مدیران صندوق‌های جهانی فکر می‌کنند واکسیناسیون سرانجام ما را به سمت بازگشایی اقتصاد سوق می‌دهد و دیگر سیاست‌های پولی تسهیلی در زمان بهبود اقتصادی بدون ریسک نیست.

۲۹) نخست وزیر فرانسه می‌گوید وقت آن است که درباره اقدامات قرنطینه‌ای در پاریس فکر کنیم

۳۰) دویچه بانک می‌گوید طی دو سال آینده دو محرک کلیدی وجود دارند که تعیین می‌کنند دلار به کدام سو برود ▪️ بدتر شدن کسری حساب جاری آمریکا ▪️ اینکه آیا فدرال رزرو، نرخ بهره را بالا می‌برد یا خیر.

۳۱) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) از آغاز به کار زنجیره غنی‌سازی سانتریفیوژهای پیشرفته IR-4 در تاسیسات نطنز ایران خبر می‌دهد.

موفق باشید. ۲۷ اسفند ۹۹

ولید هلالات

#دلار     #بورس    #سهام

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا / دلار حواله سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *