رشد ۵% اقتصاد جهان در سال۲۰۲۱

 با آغاز واکسیناسیون کرونا، صندوق بین المللی پول انتظار دارد رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ بهیود یابد .
این سازمان روز سه شنبه اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ با رشد ۵ درصدی روبرو شود ، این در حالی است که پیش بینی آن در ژانویه ۵٫۵ درصد بود.  همچنین تولید ناخالص داخلی جهانی برای سال ۲۰۲۲ را ۴٫۴٪  پیش بینی کرد  که بالاتر از برآورد قبلی یعنی ۴٫۲٪ است.
 گیتا گوپینات ، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان گفت: “حتی با وجود عدم اطمینان زیاد در مورد کرونا، خروج از بحران و افزایش رشد اقتصادی به خوبی قابل تصور است.”

بسته های محرک مالی ایالات متحده و آغاز واکسیناسیون در سراسر جهان باعث شده تا این صندوق پیش بینی های خود را با اطمینان بیشتری درباره رشد اقتصادی امسال جهان بیان کند.

 صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ۵٫۱ درصدی برای اقتصادهای پیشرفته در سال جاری و رشد ۶٫۴ درصدی ایالات متحده  پیش بینی کرده است.
پیش بینی این گروه برای رشد اقتصادهای در حال ظهور و در حال توسعه برای سال ۲۰۲۱ برابر ۶٫۷ درصد است و انتظار می رود هند تا ۱۲٫۵ درصد نیز رشد کند.
 در نهایت ، صندوق بین المللی پول گفت که دولت ها باید با ارائه حمایتهای مالی ،خصوصا برای سیستم های مراقبت های بهداشتی خود ، همچنان بر “فرار از بحران” تمرکز کنند. در مرحله دوم ، “سیاستگذاران باید آسیبهای اقتصادی طولانی مدت را محدود کنند و سرمایه گذاری عمومی را تقویت کنند”.

 آخرین پیش بینی ها حاکی از آن است که ایالات متحده وضعیت بهتری را برای بهبود اقتصادی در سال ۲۰۲۱  دارد ، بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان ، که احتمالاً مدت زمان بیشتری برای بازگشت به سطح پیش بینی لازم دارند.

ارزیابی مثبت برای ایالات متحده تحت تأثیر بسته حمایتی ویروس کرونا ارائه شده توسط رئیس جمهور جو بایدن به ارزش ۱٫۹ تریلیون دلار است که از ماه گذشته لازم الاجرا شد.

طبق آخرین پیش بینی های صندوق بین المللی پول ، بیکاری در ایالات متحده از ۸٫۱٪ در سال ۲۰۲۰ به ۵٫۸٪ در سال جاری و به ۴٫۱٪ در سال ۲۰۲۲ کاهش می یابد.

 در ماه فوریه ، جانت یلن ، وزیر خزانه داری آمریکا گفت كه ایالات متحده می تواند در سال ۲۰۲۲ به اشتغال كامل خود بازگردد.
کانال تحلیلی پارسیس

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *