کارت اعتباری سهام عدالت

اگر متقاضی دریافت کارت‌های اعتباری سهام  هستید باید به یکی از درگاه‌های بانکی مراجعه کنید و خدمت توثیق سهامتان (فرم‌های اداری وثیقه گذاشتن سهام) را انتخاب کنید.

برای این کار نیاز به هیچ‌گونه مراجعه حضوری، مدرک متفاوت یا سند و ضامن ندارید و تنها باید به سراغ سامانه سجام بروید و احراز هویت‌تان را انجام دهید تا اطلاعات شما در سیستم بورس و بانک یکی باشد. اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت سهام عدالت خود مطلع شوید، تنها کافی است با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرید.

چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟

 

۱-از شروط اولیه برای اخذ کارت اعتباری سهام عدا لت ثبت‌نام در سامانه سجام است.
۲-داشتن حساب در یکی از بانک‌های عاملی که این طرح را اجرا می‌کند (فعلا بانک ملی و تجارت)
۳-فعال کردن موبایل‌بانک و اینترنت‌بانک بانک‌های عامل. چراکه شیوه ثبت‌نام کارت ا عتباری سهام عدالت غیرحضوری است و برای این کار باید هم حساب‌تان فعال باشد و هم راه‌های بانکداری الکترونیک‌تان در دسترس
۴-اگر روش مدیریت غیرمستقیم سهام را انتخاب کرده‌اید، مشکلی دیگری نیست و بقیه مراحل را خود بانک انجام می‌دهد و سهام‌تان را وثیقه این اعتبار می‌کند.
۵-اگر روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اید و سهام هم نفروخته‌اید، همچنان مشمول کارت اعتباری هستید ولی باید کارگزار ناظر را به بانک عامل تغییر دهید تا بانک بتواند سهام‌تان را تا هنگام بازپرداخت تسهیلات در اختیار بگیرد.

نکاتی در مورد کارت اعتباری سهام عدالت

 

۱- ۶۰ درصد دارایی سهام عدالت توسط بانک مبنای صدور کارت اعتباری می‌شود.
۲-سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، حتی اگر یک سهم هم از پرتفوی سهام عدالت خود فروخته باشند، نمی‌توانند کارت ا عتباری دریافت کنند.
۳-اگر متقاضی روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده باید گزینه تغییر کارگزار ناظر را فعال کند.
۴-اگر یک مرجع قانونی به هر دلیل و شکلی، به شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرده که سهام فرد توقیف است، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.
۵-فرایند ارائه این تسهیلات زمان‌بر است و فعلا در بانک‌های ملی و تجارت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
۶-کارت اعتباری سهام عد الت یک کارت مجزا و فیزیکی نیست. بلکه نوعی دسترسی و اعتبار است که از سمت بانک به مشتری داده می‌شود. مثلا اگر از بانک ملی کارت اعتباری گرفته باشید، می‌توانید به فروشگاه طرف قرارداد این بانک مراجعه و خرید کند.

نحوه بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری سهام عدالت:

اگر تا ۲۹ روز پس از استفاده از کارتتان مبلغی را که خرج کرده‌اید تسویه کنید، هیچ سودی به مبلغ بازپرداخت تعلق نمی‌گیرد و وام قرض‌الحسنه محسوب می‌شود. ولی در غیراینصورت، تسهیلات ارائه شده با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله محاسبه می‌شود.

#سهام  #سهام_عدالت  #کارت_اعتباری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *