ابهام در پیش بینی روند آتی بازارها

در هفته منتهی به ۳ اردیبهشت دلار و سکه حدود ۳.۵ درصد افت قیمت را به ثبت رساندند. در چهار روز ابتدایی قیمت دلار با قرار گرفتن در مسیر نزولی حدود هزار تومان کاهش یافت.

بازارهای دلار و سکه تحت تاثیر اخبار مرتبط با مذاکرات هسته ای در وین با کاهش قیمت مواجه شدند. این در حالی است که با توجه به دلیل ابهام در تحولات سیاسی و به خصوص اخبار متناقض مربوط به احیای برجام، انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتظارات تورمی نمی توان پیش بینی دقیقی از روند بازارها ارائه داد.

بازار سهام بی اعتنا به اخبار و متغیرهای بنیادی همچنان سیر نزولی خود را طی می کند.

در بازارهای بین المللی نیز بیشترین اصلاح قیمت مربوط به بیت کوین با افت بیش از ۱۶ درصد بوده است.

سایر بازارها نیز تحت تاثیر افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و آمارهای مطلوب اقتصادهای چین و آمریکا روندهای متفاوتی را تجربه میکنند.

در هفته منتهی به ۳ اردیبهشت دلار و سکه حدود ٣.۵ درصد افت قیمت را به ثبت رساندند. در چهار روز ابتدایی قیمت دلار با قرار گرفتن در مسیر نزولی حدود هزار تومان کاهش یافت.

سکه نیز در این مدت با افت ۵۰۰ هزار تومانی مواجه بود. در آخرین روز هفته دلار به بالای مرز ۲۴ هزار تومان و سکه به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

اعلام خبر احتمال تفاهم جدید بین ایران و کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات وین در روزهای آینده و همچنین مخابره اخبار غیررسمی مبنی بر شکل گرفتن مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان از جمله دلایل روند کاهشی دلار و سکه در ابتدای هفته گذشته می باشد. به علاوه بازارساز نیز عرضه ارز را از طریق بازار متشکل ارزی و صرافی های بانکی افزایش داده است.

از آنجا که برخی رسانه ها طولانی بودن فرآیند مذاکرات برجام را پیش بینی میکنند، برخی معامله گران به منظور کسب سود در کوتاه مدت در موقعیت خرید قرار گرفته و رشد قیمت دلار در آخرین روز هفته را رقم زدند.

مهندس رازقی_رئیس اتاق بازرگانی فارس

کانال اکونومیست فارسی

#بازار   #دلار    #سکه   #مذاکرات   #بیت_کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *