*خبرهای معاملاتی

۱٫ روند احتمالی شاخص کل صعودی – روند احتمالی شاخص هم وزن نزولی (بر اساس خروجی یک سیستم معاملاتی)

۲٫ دلار حواله سنا ۲۰٫۴۲۰ – ۲۰٫۶۰۶ تومان. اسکناس تهران ۲۲٫۸۷۰ تومان.

۳٫ استایرن بوتادین رابر ۳۹۵-۴۰۸ میلیون ريال، ABS شبصیر ۵۲۹میلیون ريال، PVC شپترو ۳۲۱میلیون ريال، اسلب ۱۶۱-۱۶۴ میلیون ريال، شمش فخوز ۱۲۳میلیون ريال. شمش روی ۵۸۶میلیون ريال، مفتول مس ۲۲۵۴میلیون ريال، ورق گالوانیزه ۲۵۰-۲۶۸میلیون ريال. ورق گرم اهواز ۱۹۳میلیون ريال.

۴٫ در پایان بازار روز سه شنبه، ۴۲۱نماد به ارزش ۵٫۸همت صف فروش بود. ۵۴۴نماد معادل ۸۷درصد بازار منفی و ۸۱نماد مثبت بودند.

۵٫ ارزش معاملات خرد روز سه شنبه ۳همت بود. خروج پول حقیقی ۵۰۲میلیارد تومان و ورود پول به صندوق های درآمد ثابت ۵۹میلیارد تومان بوده است.

۶٫ حقیقی ها اپال، فجر، وپارس، آریان، ونیکی، پکرمان، ومعادن، شغدیر و کزغال خریدند. حقوقی ها برکت، خساپا، وپاسار، خودرو، وتجارت، شستا، کچاد و قرن خریدند.

*صنایع و شرکت ها

۱٫ خکار قصد دارد از محل تجدید ارزیابی ۲۷۰درصد افزایش سرمایه دهد و این را به سهامداران پیشنهاد داده است.

۲٫ سیمان نیریز اعلام کرد ” افزایش حدود ۴ درصد نرخ محصولات داخلی با توجه به مجوز اتحادیه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نسبت به قیمت اعلامی فروردین ماه که موجب افزایش حدود ۴۰ درصد نسبت به قیمت اسفند ماه ۱۳۹۹ می باشد.”

۳٫ بمپنا می گوید مهلت افزایش سرمایه نزد سازمان را یک ماه تمدید کرده و در انتظار گزارش حسابرس جهت تایید رقم سود انباشته است و با دريافت گزارش مذکور، فرايند انجام افزايش سرمايه شرکت ادامه خواهد يافت.

۴٫ دامداران درخواست افزایش قیمت شیرخام از ۴۵۰۰ تومان به ۶۵۰۰ تومان را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه کردند.

۵٫ آریا در مجمع گفت “امسال افزایش سرمایه در برنامه داریم. در بخش عملیات نسبت به سال ۹۹، ۶۵ هزار تن فروش بیشتر خواهیم داشت. حداقل ۵۰ هزار تن اتیلن صادراتی است که برای کشتی آن هم هماهنگ کرده ایم. در حوزه فروش پیش بینی می کنیم متوسط نرخ فروش محصولات ما ۱۰۰ دلار بیش از سال ۹۹ باشد. در واحد اولفین یکم در سال ۱۴۰۰ امیدواریم به ۱ میلیون و ۷۰ هزار تن برسیم. یک پلنت ۳۰۰ هزار تنی پلی اتیلن و پلنت ۱۶۵ هزار تنی C3+ در جریان ساخت است.”

۶٫ خبهمن جهت تامین مالی بهمن موتور ۵۰۰میلیارد تومان اوراق مرابحه منتشر می کند.

۷٫ دبیر انجمن صنفی کارفرمايان صنعت سیمان درخصوص ورود شرکت های سیمانی به بورس کالا گفت ” هلدینگ شرکت های سیمانی از جمله فارس و خوزستان و سیمان تامین در تلاش هستند که محصو لات شرکت های تابعه این دو هلدینگ در بورس کالا پذیرش شود. با توجه به قانون جدید بورس کالا بخشی از محصولاتی که در بورس کالا معامله ش شوند، از شمول قیمت گذاری خارج می شود.”

۸٫ قمرو در یک گزارش از افزایش نرخ قند به ۱۱۲٫۱۸۵ريال خبر داده اما در این اطلاعیه تاریخ دریافت مجوز آبان ۹۹ و تاریخ اجرای آن بهمن ۹۹ ذکر شده است در پیوست ها نیز نامه ای آمده مبنی بر حداکثر قیمت شکر ۶۶٫۵۰۰ ريال که مربوط به آبان ۹۹ است. اینطور که به نظر می رسد شفاف سازی در خصوص نرخ قند است اما عجیب است اگر این فاصله بین قیمت قند و شکر به صورت رسمی ایجاد شده باشد.

۹٫ بیلت فولاد ۶۹۵دلار، شمش داخلی چین ۸۴۶دلار.

۱۰٫ تکلیف دولتی برای فولادسازان تانگشان و شانگهای در چین برای کنترل قیمت‌ها روند صعودی نرخ آهن قراضه را آرام نموده است که بر شمش اثر مستقیم دارد. میلگرد ترکیه ۷۲۰دلار است.

۱۱٫ وحید خراسانی، کارشناس صنعت تایر می گوید ” در حال حاضر شاهد ثبات قیمت تایر در بازار هستیم و حتی در برخی از سایزها شاهد کاهش قیمت در سطح عرضه نیز بوده‌ایم.”

۱۲٫ شرکت پتروشیمی سبلان به عنوان یکی از طرح های متانولی زیر مجموعه هلدینگ انرژی سپهر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزرای نفت و آموزش و پرورش وارد مرحله راه اندازی می شود.

۱۳٫ قیمت بالای زغال سنگ در کنار تاخیر کشتی‌ها باعث افزایش قیمت متانول شده است.

۱۴٫ بانک خلق چین اعلام کرد توکن‌های دیجیتال نمی‌توانند به عنوان روش پرداخت استفاده شوند با اعلام بانک مرکزی چین مبنی بر اینکه رمز ارزهایی مثل بیت کوین امکان استفاده در پرداخت ندارند، فشار فروش بر رمزارزها اتفاق افتاد.

*اقتصادی

۱٫ اولین مرحله حراج اوراق بدهی دولتی در سال ۱۴۰۰، روز سه‌شنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. اوراق عرضه‌شده در این حراج، مرابحه عام، کوپن‌دار و با تواتر پرداخت سود شش‌ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) است.

۲٫ مؤسسه ردیابی کشتی پترولجستیک اعلام کرد که صادرات نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از ابتدای ماه مه تاکنون در حالی یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته که ائتلاف این سازمان و متحدانش (اوپک پلاس) کاهش عرضه خود را ۳۵۰ هزار بشکه در روز تسهیل کرده است.

۳٫ نیکزاد، از چهره های اصلی دولت آقای رئیسی می گوید ” هر کسی سکاندار دولت سیزدهم شود، باید شخص رئیس جمهور، استانداران و وزرا را برای اجرای طرح های مسکنی پای کار بیاورد.”

۴٫ مالک شریعتی، نماینده مجلس می گوید “کاهش نرخ ارز در ۲ ماه گذشته اثری در زندگی مردم نداشته است و بیشتر ناشی از تصمیم‌های سیاسی بوده است. حساب‌هایی که به صورت غیررسمی منابع ارزی حاصل از فروش فراورده‌های نفتی در آن نگه داری می‌شود را رصد می کنیم و اجازه ارزپاشی به دولت را نمی‌دهیم.”

۵٫ وزیر نفت عمان می گوید برای اجرایی شدن توافق معطل مانده خط لوله صادرات گاز ایران به عمان، منتظر نتایج مثبت از مذاکرات وین و احیای برجام است.

۶٫ رئیس بانک مرکزی سوئیس می گوید شواهد اندکی مبنی بر پایان سلطه جهانی دلار آمریکا وجود دارد. ممکن است زمان زیادی برای رقیب لازم باشد تا جایگزین دلار آمریکا شود.

۷٫ رئیس بانک مرکزی انگلستان بیلی نیز در ارتباط با تورم اشاره کرد که رشد تورم احتمالا به دلیل قیمت های انرژی است و انتظار دارند که این افزایش موقتی باشد.

۸٫ شاخص مجوز ساخت و ساز که انتظارات برای آن عدد ۱.۷۷M بود به عدد ۱.۷۶M🔻 رسید. دوره گذشته عدد ۱.۷۶M بوده است. نوسازی نیز که پیش بینی برای آن عدد ۱.۷۱M بود به عدد ۱.۵۶۹M🔻 رسید. دوره گذشته عدد ۱.۷۴M بوده است.

۹٫ عضو بانک مرکزی اروپا ویلروی می گوید شانسی برای تورم بلند مدت در ناحیه یورو وجود ندارد و براین اساس سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا باید انبساطی باقی بماند.

۱۰٫ رئیس بانک مرکزی ژاپن می گوید ” اقتصاد ژاپن می‌تواند به دلیل افزایش تقاضای خارجی و حمایت‌های مالی دولت و پولی بانک مرکزی بهبود یابد.”

*سیاسی

۱٫ نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر امروز چهارشنبه برگزار می شود. با نزدیک شدن به مهلت سه ماهه، ممکن است طی روزهای آتی یک بیانیه مشترک منتشر شود ضمنا پس ازین جلسه باید دید آیا گروسی راهی تهران می شود یا خیر. منطقا او برای تمدید مهلت سه ماهه باید شخصا با تهران توافق کند.

۲٫ یکی از شاهزادگان سعودی بازگشت احتمالی واشنگتن به برجام را دلیل تغییر لحن ولیعهد عربستان نسبت به ایران می داند.

۳٫ حماس گزارش‌ها در خصوص قبول آتش‌بس را اشتباه خواند.

موفق باشید. ۲۹ اردیبهشت

ولید هلالات

#بازار   #بورس    #دلار    #سهام

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا / دلار حواله سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *