رییس سازمان بورس:

بازار سهام باعث تورم نمی‌شود / بازار سرمایه اثر ضد تورمی دارد

🔹 رییس سازمان بورس با بیان اینکه اثر تورمی که از کانال رشد نرخ سهام ایجاد می‌شود، در مقابل اثر تورم کوه نقدینگی پر کاهی هم نیست، گفت: ریشه اصلی تورم در رشد پایه پولی و رشد نقدینگی است و آنجا تورم ساخته می‌شود، افزایش قیمت سهام هیچ تاثیری بر روی تورم ندارد.

🔹 دهقان دهنوی تاکید کرد: صحبت‌های غلط و اشتباهی که در این زمینه گفته می‌شود، هم ذهنیت فعالان را مخدوش می‌کند و هم اینکه باعث ناراحتی عمومی فعالان بازار می‌شود.

🔹رییس سازمان بورس گفت: اتفاقا نظری هم وجود دارد که دقیقا برعکس نظریه آثار تورمی سهام است. مطابق با این نظر، وقتی بازار سرمایه رونق پیدا می‌کند، بخشی از نقدینگی وارد این بازار می‌شود و معاملات در دارایی‌هایی انجام می‌شود که در سبد خانوار نیستند بنابراین اثر ضدتورمی دارد. شاید اگر این اثر ضد تورمی و اثر اندک تورمی را حساب می‌کردیم، خالص اثر منفی شود.

ایلنا

#بورس   #سهام    #تورم

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 رییس سازمان بورس با بیان اینکه اثر تورمی که از کانال رشد نرخ سهام ایجاد می‌شود، در مقابل اثر تورم کوه نقدینگی پر کاهی هم نیست، گفت:

ریشه اصلی تورم در رشد پایه پولی و رشد نقدینگی است و آنجا تورم ساخته می‌شود، افزایش قیمت سهام هیچ تاثیری بر روی تورم ندارد. دهقان دهنوی تاکید کرد: صحبت‌های غلط و اشتباهی که در این زمینه گفته می‌شود، هم ذهنیت فعالان را مخدوش می‌کند و هم اینکه باعث ناراحتی عمومی فعالان بازار می‌شود.

رییس سازمان بورس گفت: اتفاقا نظری هم وجود دارد که دقیقا برعکس نظریه آثار تورمی سهام است. مطابق با این نظر، وقتی بازار سرمایه رونق پیدا می‌کند، بخشی از نقدینگی وارد این بازار می‌شود و معاملات در دارایی‌هایی انجام می‌شود که در سبد خانوار نیستند بنابراین اثر ضدتورمی دارد. شاید اگر این اثر ضد تورمی و اثر اندک تورمی را حساب می‌کردیم، خالص اثر منفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *