تحلیل بنیادی گروه کاغذ و الیاف

در گروه مورد نظر نمادهای #چكاپا #لطيف #چكاوه #چكارن #چخزر #چفيبر مورد بررسی قرار گرفته است. در میان این شش نماد، چکاپا سال مالی منتهی به آبان داشته و ۵ نماد دیگر سال مالی منتهی به اسفند دارند.

این شرکت ها در ۴فصل سال ۱۳۹۹ مجموعا ۱٫۷همت درآمد داشتند و انتظار می رود در ۴فصل سال ۱۴۰۰ به ۲٫۷۷همت درآمد دست یابند که بیشترین رشد درآمدی را #چکارن و #چکاپا خواهند داشت که تا حدی به مقدار تولید و فروش هم وابسته است.

در سال ۹۹ حاشیه سود این ۶ شرکت به طور متوسط ۲۸درصد بود. #چکاپا با ۳۶درصد و #لطیف با ۳۱درصد بالاترین حاشیه سودهای ناخالص عملیاتی را محقق کردند. در بهار حاشیه سود تمامی این شرکت ها افت کرد و به متوسط ۱۹درصد رسید اما انتظار تحلیلی این است که حاشیه سود در سه فصل آتی بهبود یافته و روند صعودی بگیرد.

در این گروه تنها #چکاپا هزینه مالی با اهمیتی دارد که حدودا در هر فصل ۱۵میلیارد تومان شناسایی هزینه مالی دارد.

سود قبل از مالیات این ۶نماد در سطح ۴۱۷میلیارد تومان در سال ۹۹ بوده، در بهار سال جاری ۱۰۸میلیارد تومان بوده و برای کل چهار فصل سال ۱۴۰۰ (بدون توجه به سال مالی) انتظار می رود که سود قبل از مالیات ۶۱۷میلیارد تومان باشد.

به طور متوسط این نمادها ۱۸درصد مالیات پرداخت خواهند کرد.

p.s ttm حدود ۶٫۸ بوده که پایین ترین رقم در #چخزر با ۲٫۸ واحد ثبا شده و پس ازان #لطیف p.s ttm حدود ۳٫۵ دارد.

به صورت فوروارد، p.s نمادها #لطیف #چکاوه #چکارن #چخزر ۲ – ۲٫۷ خواهد بود. همکنون p.e ttm با گزارش بهار در کل گروه ۲۷ است که #لطیف و #چخزر در محدوده p.e 12-13 هستند.

انتظار تحلیلی این است که p.e fw این دو نماد حدود ۹-۱۰ باشد. سایر نمادها فعلا بر حسب نرخ های فروش جاری و حجم عملیات، شانسی برای رسیدن به P.e fw زیر ۱۰ ندارند اما #چکارن از p.e حدود ۵۰ در حال رسیدن به محدوده ۱۵ به صورت فوروارد است.

ولید هلالات

تحلیل بنیادی گروه کاغذ و الیاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *