تحلیل و بررسی نمادهای گروه غذایی

در این گروه که عمدتا آدامس خرسی و بادکنکی، چیپس و پفک تولید می شود،۷ نماد مورد بررسی قرار گرفته است. #غصینو #غپینو #غمینو #غسالم #غگرجی #غشوکو سال مالی منتهی به اسفند داشته و #غویتای آذر ماهی است.

در سال تقویمی ۹۹ این ۷ شرکت ۳٫۲همت درآمد داشتند، طی بهار سال جاری ۹۳۵میلیارد ريال درآمد محقق شد و برای کل سال تقویمی ۱۴۰۰ انتظار ۴٫۶۷ همت درآمد داریم.

نرخ های فروش در تیر و مرداد تا حدی نسبت به میانگین بهار تقویت شده و مقادیر فروش نیز طی ماه های آتی با شیب ملایمی صعودی است اما در #غشوکو مقادیر تولید بهار رشد با اهمیتی داشته و انتظار می رود که رشد درآمدی این شرکت نسبت به سال گذشته با اهمیت باشد.

متوسط حاشیه سود این شرکت ها در سال گذشته ۲۸درصد بوده است اما در بهار ۱۴۰۰ به طور متوسط کاهش یافته و به ۲۳درصد رسیده است اما #غصینو #غمینو #غشوکو شرایط نسبتا بهترین داشته اند و حاشیه سودشان با ثبات بوده است.

این شرکت ها سال گذشته ۲۳۰میلیارد تومان هزینه عمومی اداری پرداخت کردند که برای سال جاری به ۲۷۲میلیارد تومان خواهد رسید. هزینه مالی نیز ۹۷میلیارد تومان بوده اما #غصینو #غویتا با رشد بدهی بانکی و هزینه مالی همراه هستند و جمع هزینه مالی به رقم ۲۵۰میلیارد تومان نزدیک می شود.

در سال گذشته #غصینو #غویتا با فروش دارایی، سود غیرعملیاتی با اهمیتی شناسایی کردند که در سال جاری تکرار نمی شود. در #غگرجی #غمینو هم اندکی سود غیر عملیاتی داشته ایم.

با این شرایط، میانگین p.s fw در محدوده ۳٫۹ است که #غمینو با ۲٫۵واحد پایین ترین نسبت را دارد. با گزارش زمستان، p.e ttm این گروه ۲۴بوده، با آمدن گزارش فصل بهار p.e ttm در همان سطح قبل باقی می ماند اما p.e ttm #غشوکو از ۴۲ به ۲۴ می رسد که وضعیت بهتری را نشان می دهد.

به لحاظ p.e fw برای این ۷ نماد متوسط ۴۹واحد پیشبینی می شود اما #غمینو #غشوکو با P.e fw حدود ۱۲-۱۳ واحد بهترین خواهند بود. سایر نمادها شانس داشتن p.e fw زیر ۲۰ را فعلا به سختی دارند اما #غپینو مسیر خوبی را پیش آمده و احتمالا p.e fw حدود ۱۶ واحد را دارد.

ولید هلالات

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل و بررسی نمادهای گروه غذایی / تحلیل و بررسی نمادهای گروه غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *