تحلیل و بررسی سودآوری شبصیر

اسپرد نرخ های فروش در اوج و همچنان بالاتر

#شبصیر با توجه به اینکه گریدهای رنگی و سفارشی را تولید می کند قیمت های فروش ABS داخلی در ماه های مختلف اسپرد بالاتری نسبت به گریدهای طبیعی داشته است. در ماه های اخیر با وجود معاملات قیمت های جهانی در کانال ۲٫۲۰۰ دلاری، قیمت های شرکت در گزارش های ماهانه، اسپرد حدود ۳۵ درصدی داشته و بالای ۳٫۰۰۰ دلار به ازای هر تن،گزارش شده است.

#شبصیر در موقیعت جذاب بنیادی

🔹 مقدار تولید شرکت در سال جاری ۳۸ هزار تن و مقدار فروش ۳۹٫۵ هزار در نظر گرفته شده است. نرخ ABS گرید نچرال در ادامه سال ۲٫۳۰۰ دلار (آخرین نرخ ۲٫۳۲۵ دلار) و اسپرد نرخ های فروش نسبت به این گرید ۲۷ درصد لحاظ شده است (این اسپرد در آخرین ماه ۴۰ درصد بوده است . نرخ دلار برای ادامه سال جاری و آتی ۲۴٫۵۰۰ و ۲۷٫۵۰۰ تومان در محاسبات لحاظ شده است. ضرایب مصرف مشابه سال های اخیر و نرخ استایرن برا ۹ ماهه ۱٫۱۵۰، بوتادین ۱٫۲۰۰ و ACN برابر ۲٫۲۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

🔹 در حال حاضر با مفروضات بیان شده در سناریوی پایه، نسبت قیمت به سود کمتر از ۶ واحد است که برای یک شرکت پتروشیمی با اندازه شبصیر اعداد جذابی است. سهم در سال جاری یک افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد داشت.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

تحلیل و بررسی سودآوری شبصیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *