تحلیل گروه دامپروری و زراعت

در این گروه ۱۵ نماد را بررسی کرده ایم که #زماهان #زشریف #سیمرغ #زپارس سال مالی منتهی به آذر داشته و سایرین، اسفندی هستند. این ۱۵ شرکت عمدتا تولیدکننده شیرخام، فروشنده دام و محصولات زراعی هستند. برخی از آن ها در زمینه مرغ و تخم مرغ فعالیت دارند و به طور کلی در ظاهر یک صنعت هستند اما رشته فعالیت ها متفاوت است.

در این صنعت، زمان شناسایی سود و روش محاسبه آن نیز با آنچه در سایر شرکت های تولیدی دیده اید، متفاوت است. همچنین زمان های برداشت محصول و فروش دام نیز متفاوت است لذا برخی از آن ها نوسان درآمد را طی ماه های مختلف سال تجربه می کنند.

در هر حال

این ۱۵ شرکت در سال تقویمی ۱۳۹۹ به ۵٫۲همت درآمد رسیدند. طی سال ۱۴۰۰ انتظار ما ۸٫۵همت درآمد است ضمنا در بهار ۱٫۹۳همت درآمد داشته اند.

بهترین پوشش در بهار را به لحاظ درآمد مورد انتظار ما، #زماهان #سیمرغ #سپید #زپارس داشته اند.

به لحاظ حاشیه سود، در سال ۹۹ متوسط حاشیه سود کل شرکت ها ۲۳درصد بوده و #زماهان در دو فصل زیان داشته و اما در سه فصل اخیر زیان نداشته است و این می تواند تلاطم سود ایجاد کند. بالاترین حاشیه سود را #زپارس دارد. برای سال ۱۴۰۰ حاشیه سود را تقریبا ۲۴درصد لحاظ کرده ایم.

این شرکت ها در کل ۲۷۴ میلیارد تومان هزینه عمومی اداری در سال ۹۹ ثبت کردند و ۵۸میلیارد تومان نیز هزینه مالی پرداخت شد. برای سال ۱۴۰۰، تحلیلی ۴۰۰میلیارد تومان هزینه عمومی اداری و ۸۹میلیارد تومان هزینه مالی پیشبینی کرده ایم. در این گروه #سپید هزینه مالی بالایی پرداخت می کند.

در بخش سایر درآمدها، رقم های تکرار پذیر دیده می شود. شناسایی برخی سودها به لحاظ استاندارد حسابداری در این سرفصل قرار میگیرد و تقریبا همه شرکت ها، سایر درآمد غیرعملیاتی خود را با یک شیب صعودی، تکرار می کنند که در سال ۹۹ مجموع ۱۷۷میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲۰میلیارد تومان خواهد بود.

در این گروه، مالیات اندکی پرداخت می شود و عموم شرکت ها معاف از مالیات هستند.

نهایتا باید گفت پایین ترین P.s fw را #سپید #سیمرغ #زشگزا #زشریف #زقیام دارند.

متوسط p.e ttm این گروه بر اساس گزارش بهار ۲۵٫۸واحد است که #سپید #سیمرغ #زشریف #زشگزا #زفکا پایین ترین P.e های گروه هستند. فوروارد نگاه کنیم P.e گروه به ۱۸٫۷ می رسد و بهترین p.e fw ها به ترتیب #سپید #سیمرغ #زشگزا #زفکا #زشریف #زمگسا خواهند بود.

تقریبا #سپید و #سیمرغ p.e fw 8 هستند. ۴ نماد دامپروری نیز p.e fw در سطح ۱۲-۱۴ دارند.

ولید هلالات

تحلیل گروه دامپروری و زراعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *