**مطلب حاضر جهت افزایش سطح اطلاعاتی بازار نسبت به وضعیت نمادهای مختلف بازار است. نمادهایی که بررسی می شوند لزوما وضعیت بنیادی مناسبی ندارند بلکه بر اساس یک مدل معاملاتی انتخاب و نکاتی در خصوص آن عرض می شود لذا یک واچ لیست جهت تحلیل بیشتر است اما همانطور که گفته شد، لزوما سهم بنیادی محسوب نمی شوند.

بازار روز چهارشنبه نسبت به دو روز قبل از آن اندکی متمایل به منفی حرکت کرد. دوشنبه و سه شنبه تعداد نمادهای مثبت و منفی تقریبا برابر بود و ۱۰درصد بازار صف خرید و ۱۰درصد دیگر صف فروش بود.

در پایان بازار چهارشنبه ۷۰درصد نمادها منفی، ۱۷درصد نمادها صف فروش بودند در مقابل ۳۰درصد نمادها مثبت و ۱۰درصد نمادها صف خرید.

ارزش معاملات تقویت شد و به ۴همت بازگشت با این وجود سرانه خرید و سرانه فروش حقیقی در محدوده ۱۳٫۷میلیون تومان گزارش شد و ۴۵۶میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت گردید.

حقیقی ها در هیچ صنعتی خریدار قوی نبودند و تک نماد سمازن ورود پول داشت. در طرف مقابل نمادهای بزرگ از گروه های بزرگ با خروج پول حقیقی مواجه بود. فولاد، فملی، شستا، وغدیر و نظایر آن از سوی حقیقی ها به فروش رسید.

در بازار امروز، دسینا، دفرا، بالاس، ولپارس، تملت، مرقام، مداران، تاپکیش، شفا، ریشمک، دجابر، حریل، ثغرب، وپترو، شلعاب، شتوکا، شپارس در کانون توجه بودند.

تملت

#تملت در بازار امروز ۱۱میلیون سهم حجم زد که نزدیک به ۳برابر میانگین ماهانه بود. سرانه خرید حقیقی ۱۲میلیون تومان در مقابل سرانه فروش ۵میلیون تومانی بود. p.ettm سهم روی تابلو ۷٫۵ است. با توجه به میزان درآمد محقق شده در ۹ماهه به نظر می رسد که P.e ttm این شرکت با آمدن گزارش سود و زیان پاییز تغییر نکند. قیمت سهام شرکت به صورت تعدیل شده به محدوده فروردین ۹۹ رسیده است. در تابستان ۹۹ قیمت سهم به صورت تعدیل شده ۱۰۰۰تومان هم رسیده و همکنون در محدوده ۲۳۰تومان حمایت شده و به مرز ۲۶۰تومان بازگشته است.

دفرا

#دفرا از میان داروسازها افزایش سرمایه ۱۰۰درصد از انباشته داده و به گردونه معاملات بازگشته است. سهم کم معامله و کم حجمی است لذا امروز که صف خرید شد چند برابر حجم میانگین ماهانه، معامله شد. سرانه خرید حقیقی ۳۰میلیون تومان در مقابل ۱۹میلیون تومان سرانه فروش بود. p.e ttm سهم روی تابلو ۸٫۸ است که انتظار می رود با آمدن گزارش پاییز بهبود یابد و به مرز ۷٫۵برسد. این سهم به واسطه سودآوری مناسب و تقویت P.e بازده منفی کمی نسبت به یک سال اخیر داشته و خود را در وضعیت بهتری نسبت به کلیت بازار نگه داشته است. درآمد محقق شده در آذر نیز نسبت به میانگین ۸ماه قبل ازان رشد مناسبی داشت و فضای معاملات سهم را تا حدی بهبود بخشید.

ولپارس

#ولپارس از گروه لیزینگ ۲۸میلیون سهم معامله شد که ۴برابر میانگین یک ماه اخیر بود. سرانه خرید ۱۳٫۷میلیون تومان در مقابل سرانه فروش ۳٫۲میلیون تومانی قرار گرفت. p.e ttm سهم روی تابلو ۱۱٫۷ است و سال مالی آن منتهی به دی ماه. با توجه به گزارش دو ماه اخیر ولپارس برای اینکه P.e خود را حفظ کرده یا تقویت کند، باید در دی ماه بسیار خوب عمل کند در غیر اینصورت انتظار تضعیف P.e هم وجود دارد. این سهم ابتدای سال ۹۹ با ارزش بازار ۶۴۰میلیارد تومانی عرضه اولیه شد و در روزهای اخیر به ارزش بازار زیر ۶۰۰میلیارد تومان رسید که نسبت به آن واکنش حمایتی نشان داد. به نظر می رسد که رسیدن به قیمت ipo باعث تحرکاتی در سهم شده است.

حریل

#حریل در بازار امروز ۳۲میلیون سهم معامله شد که ۴برابر میانگین یک ماه اخیر بود. سرانه خرید ۲۳میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ۱۷میلیون تومان بود. p.e این سهم روی تابلو ۱۶ واحد است و انتظار داریم که با آمدن گزارش پاییز در همین محدوده باقی بماند و تحول خاصی نخواهد داشت. حریل به قیمت های زمستان ۹۸ رسیده و به صورت تعدیل شده تا ۱۰۰۰ تومان رفته بود و البته همکنون ۲۵۰ تومان است.

شتوکا

#شتوکا با صف خرید همراه بود و بیش از میانگین حجم ماهانه، معامله شد. سرانه خرید ۳۲میلیون تومان و سرانه فروش ۱۶میلیون تومان ثبت گردید. p.e سهم روی تابلو ۱۵ است و با توجه به عملکرد درآمدی فصل پاییز به نظر می رسد که p.e ttm فعلا در همین محدوده باقی بماند. این سهم در پاییز و زمستان ۹۸ در همین محدوده قیمتی بوده و به صورت تعدیل شده تا ۳۲۰۰ تومان پیش روی کرد و همکنون در محدوده زیر ۱۳۰۰ تومان حمایت شده است.

**همراه گرامی، در کانون توجه بودن به معنای ارزنده بودن نیست! با توجه به تعدد نمادها، در چنین پست هایی قصد داریم که شما را با نمادهای بیشتری آشنا کنیم لذا می توانید با روش های مختلف تحلیلی به بررسی این نمادها بپردازید.

ولید هلالات

#تحلیل_بنیادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *