**مطلب حاضر جهت افزایش سطح اطلاعاتی بازار نسبت به وضعیت نمادهای مختلف بازار است. نمادهایی که بررسی می شوند لزوما وضعیت بنیادی مناسبی ندارند بلکه بر اساس یک مدل معاملاتی انتخاب و نکاتی در خصوص آن عرض می شود لذا یک واچ لیست جهت تحلیل بیشتر است اما همانطور که گفته شد، لزوما سهم بنیادی محسوب نمی شوند.

فجهان

#فجهان طبق معمول مورد حمایت حقوقی بود. سرانه فروش هر کد حقیقی کمتر از ۳میلیون تومان بود که تاثیر فروش توسط کدهایی است که در عرضه اولیه شرکت کرده بودند. epsسهم روی تابلو ۵۹۴ريال است. محصولات این شرکت آهن اسفنجی، شمش و میلگرد است. این شرکت در پاییز سال گذشته ۲٫۵۵همت درآمد داشته و در پاییز سال جاری به ۲٫۴۶همت درآمد رسیده است. در پاییز سال گذشته این شرکت با جامپ حاشیه سود مواجه بوده که در فصول بعدی تکرار نشده و باعث شده تا شرکت ۲۲۷ريال EPS پاییز ۹۹ با سرمایه فعلی بسازد که به نظر می رسد این رقم در پاییز سال جاری تکرار نشود لذا به صورت عملیاتی، p.ettm شرکت با آمدن گزارش پاییز بهبود نمی یابد.

دقاضی

#دقاضی یک شرکت سرم سازی است که بابت ارتقاء سلامت خطوط تولید خود و رعایت استاندارها، در انتهای سال ۹۹ تعمیرات را آغاز کرد و تا پایان تابستان ۱۴۰۰ ادامه یابد. همین مساله باعث شد تا درآمد شرکت در این مقطع زمانی نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یابد. این شرکت طی روزهای اخیر با کاهش محسوسی در حجم معاملات همراه بوده اما اگر حجم فروش در پاییز مناسب بوده باشد و با توجه به افزایش نرخ ۵۵درصد در محصولات نسبت به سال گذشته، احتمالا چیزی حدود ۲۰۰میلیارد تومان درآمد خلق کرده باشد که در این صورت می تواند P.e ttm خود را روی تابلو ۲ واحد کاهش دهد البته همانطور که گفته شد، سهم بسیار کم حجمی است.

ولغدر

#ولغدر از دیگر نمادهایی بود که با ۴٫۱میلیون حجم، بالاتر از میانگین حجم معاملات ماهانه قرار گرفت. سرانه فروش هر حقیقی در بازار روز گذشته ۱۵٫۴میلیون تومان در مقابل سرانه خرید ۲۲٫۳میلیون تومانی بود. p.ettm همکنون ۲۱٫۴واحد است. این شرکت لیزینگی سال مالی منتهی به آذر دارد. در ۹ماهه منتهی به شهریور ۲۱۲ريال سود ساخته اما به نظر پاییز فصل خوبی برای شرکت بوده و حدود ۱۲۰-۱۵۰ ريال هم در این فصل بر سود خود با سرمایه ۵۳۰میلیارد ريالی افزوده است. این شرکت سال قبل تا ۳۳۸۰تومان رشد کرده بود اما در هفته های اخیر به زیر ۷۰۰تومان رسید و حمایت شد و همکنون به بالای ۸۰۰تومان رسیده است.

زملارد

#زملارد سرمایه خود را از ۳۰۰ به ۸۰۰ میلیارد ريال رسانده و روز گذشته بازگشایی شده است. شنبه، صف خرید بود و طبعا سرانه خرید بسیار بهتر از سرانه فروش بود. ۳نفر حقیقی خریدار و ۲۲۸نفر فروشنده بودند. p.ettm همکنون ۱۹٫۷ واحد است و به نظر می رسد با آمدن گزارش پاییز، p.ettm در حدود ۱ الی ۲ واحد بهبود یابد. این شرکت به صورت تعدیل شده از ۲۲۰۰ به ۷۳۰تومان رسیده بود و حمایت شد و همکنون به بالای ۸۰۰ تومان رسیده است.

قچار

#قچار در پاییز سال گذشته ۱۲۵میلیارد تومان درآمد داشت و در پاییز سال جاری به ۱۹۴میلیارد تومان درآمد رسیده است. این سهم با p.ettm 27.4 واحدی می تواند با گزارش پاییز ۳واحد p.e خود را به شکل عملیاتی بهبود بخشد. ۲۰دی ماه مجمع انتخاب اعضای هیات مدیره دارد و آن را در اینستاگرام به صورت لایو پخش خواهد کرد! قچار به صورت تعدیل شده تا ۲۲۰۰ پیش روی کرده بود و در روزهای اخیر به زیر ۸۰۰تومان رسید و حمایت شد و همکنون ۸۶۴تومان است. طی چند روز اخیر حجم های معاملاتی سنگینی داشته که چندین برابر میانگین حجم معاملات ماهانه بوده البته پس از یک دوره ریزش سنگین، طبیعی است که وقتی به حمایت برسد، حجم معاملات به شدت رشد کند.

**همراه گرامی، در کانون توجه بودن به معنای ارزنده بودن نیست! با توجه به تعدد نمادها، در چنین پست هایی قصد داریم که شما را با نمادهای بیشتری آشنا کنیم لذا می توانید با روش های مختلف تحلیلی به بررسی این نمادها بپردازید.

#تحلیل_بنیادی

عرضه اولیه / عرضه اولیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *